Nieuwe Suzuki Hayabusa 2021

honda rc36

MF veteraan
8 jun 2003
1.616
2.683
Geen idee of dit al geplaatst is op motor- forum?.
Lees vandaag dat er een nieuwe Suzuki hayabusa uitkomt.
Volgens diverse media al eind februari 2021.
Goed geheim gehouden door Suzuki .
Ook word er gesuggereerd de nieuwe Hayabusa heeft een turbo compressor.

.
Link is naar een youtube filmpje van de nieuwe hayabusa.

De vraag is dan nu ,komt kawasaki dan ook met een vernieuwde zzr 1400?.
Die zat in het zelfde motorsegment als de hayabusa,en werd toen gepresenteerd als de ultieme hayabusa killer.
De h2 is toch een andere klasse.
 

Bijlagen

  • IMG_7481.PNG
    IMG_7481.PNG
    393,1 KB · Weergaven: 18
  • IMG_7482.PNG
    IMG_7482.PNG
    215,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_7483.PNG
    IMG_7483.PNG
    386,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_7484.PNG
    IMG_7484.PNG
    287,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Heb de eerste generatie gehad,en dat vind ik nog steeds de mooiste van het trio,overigens
een heel goede motor,je kon er zowel super hard mee ,maar ook een prima motor voor lange afstanden.
 
Geloof nooit dat ie een turbo heeft. Dat zou een heel nieuw blok betekenen. Dit is gewoon een updeetje met meer electronica en wat andere stickers :P
 
Als Honda nou eens opschiet met een nieuwe Blackbird.....
Daar zijn ze al jaren te laat mee een nieuwe Blackbird.
De honda fireblade is hun top model in hypersport klasse ,daar zetten ze alles op.
Dus ik denk dat ze blackbird niet meer opnieuw uitbrengen.
Net zoals de vfr roemloos ten onder ging.
Terwijl daar om dat vette v4 blok best wel een hypersport gebouwd had kunnen worden.
Honda heeft de strijd in die klasse tegen kawasaki en suzuki waar de zzr 1400 en hayabusa in zitten opgegeven.
En hobbelt achteraan.
Terwijl vroeger honda altijd overal vooraan mee liep ,met nieuwste modellen en ontwikkelingen.
 
Daar zijn ze al jaren te laat mee een nieuwe Blackbird.
De honda fireblade is hun top model in hypersport klasse ,daar zetten ze alles op.
Dus ik denk dat ze blackbird niet meer opnieuw uitbrengen.
Net zoals de vfr roemloos ten onder ging.
Terwijl daar om dat vette v4 blok best wel een hypersport gebouwd had kunnen worden.
Honda heeft de strijd in die klasse tegen kawasaki en suzuki waar de zzr 1400 en hayabusa in zitten opgegeven.
En hobbelt achteraan.
Terwijl vroeger honda altijd overal vooraan mee liep ,met nieuwste modellen en ontwikkelingen.
Honda heeft technisch wel vaker chronisch achtergelegen: laatste viercylinder 750cc met dubbele bovenliggende nokkenas, dat werd de slechtst sturende 900cc viercylinder (dodelijke ongelukken rechtuit op de Autobahn) en ontwikkelde zich toen het sturen beter werd tot de tamste hypersport 1000cc viercylinder. Mislukte supersports die dan maar tot toermodel werden bevorderd.
 
Laatst bewerkt:
Als Honda nou eens opschiet met een nieuwe Blackbird.....
Die toer sport klasse heeft honda achter zit gelaten.
En hierin nooit meer een zware snelle motorfiets na de blackbird uitgebracht.
Een verbeterde Blackbird had mogelijk geweest,maar Honda had andere plannen .
Dan neemt de concurentie Suzuki en Kawasaki die klasse over.
 
Honda heeft, wel vaker chronisch achtergelegen: laatste viercylinder 750cc met dubbele bovenliggende nokkenas, dat werd de slechtst sturende 900cc viercylinder (dodelijke ongelukken rechtuit op de Autobahn) en ontwikkelde zich toen het sturen beter werd tot de tamste hypersport 1000cc viercylinder. Mislukte supersports die dan maar tot toermodel werden bevorderd.
Honda is de weg al jaren kwijt vind ik ,ik was altijd honda fan en reed honda,s ,.
Vooral de vfr was ik fan van heb meerdere modellen hiervan gehad,
Mijn eerste honda vfr750f kocht ik nieuw bij de dealer in 1990 .
Dat was toen de machine .
En in die tijd de concurent van de gsxr volgens diverse testen in motorbladen in die tijd.
De v4 had een super toekomst hoorde ik overal.
Maar die verschoof snel naar toer sport en werd niet echt opgewaardeerd met meer vermogen .
En bleef zwaar terwijl de gsxr door evolueerde.lichter sneller en ga zo maar door .
Honda bleef hangen .
Elke update hierin was steeds iets meer maar ook steeds het zelfde.
Velen wachten op een hypersport met een v4 blok.
Of v5 ,sommige motorbladen beweerden dat en het moet wel betaalbaar zijn voor ons.
De vfr1200 was veel te gezappig en miste voor mij het hypersport gebeuren.en dat model sprak me niet aan.
mede daardoor heb ik honda achter gelaten.
Ik zelf vind de toer sport klasse met zware machines zoals de zzr 1400 en hayabusa geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft technisch wel vaker chronisch achtergelegen: laatste viercylinder 750cc met dubbele bovenliggende nokkenas, dat werd de slechtst sturende 900cc viercylinder (dodelijke ongelukken rechtuit op de Autobahn) en ontwikkelde zich toen het sturen beter werd tot de tamste hypersport 1000cc viercylinder. Mislukte supersports die dan maar tot toermodel werden bevorderd.
ik vraag me af of dat allemaal wel achterliggen is?
Ja inderdaad ze zijn niet de snelste op papier, MAAR dat zijn we zelf ook niet... Moto GP rijders zijn inderdaad sneller met een zx10r maar soms is een 'tammere' versie net sneller omdat ze vergevingsgezinder zijn...
Ik rijd zelf een cbr929rr momenteel en kan niet veel slecht zeggen van de motor... Ja hij heeft al een paar keer met z'n kop geschud maar een stuurdemper erop en het was weg. waardoor ik nu een motor heb die me sneller laat rijden dan de nieuwste fireblade aangezien ik er zo opgevouwen op zou zitten dat ik niet comfortabel meer kan bewegen en dus minder soepel zou rijden...
 
Blijft een lelijk ding. :r
Totaal nutteloze motor ook. Gebouwd voor de Amerikaanse markt, waar alleen maar rechtdoor gereden wordt en liefst zo snel mogelijk.
 
ik vraag me af of dat allemaal wel achterliggen is?
Ja inderdaad ze zijn niet de snelste op papier, MAAR dat zijn we zelf ook niet... Moto GP rijders zijn inderdaad sneller met een zx10r maar soms is een 'tammere' versie net sneller omdat ze vergevingsgezinder zijn...
Ik rijd zelf een cbr929rr momenteel en kan niet veel slecht zeggen van de motor... Ja hij heeft al een paar keer met z'n kop geschud maar een stuurdemper erop en het was weg. waardoor ik nu een motor heb die me sneller laat rijden dan de nieuwste fireblade aangezien ik er zo opgevouwen op zou zitten dat ik niet comfortabel meer kan bewegen en dus minder soepel zou rijden...
Die CB750 met enkele bovenliggende nokkenas (motor van de 20ste eeuw!!!) liep enorm achter en was een onding. Ik heb er zelf 2 gehad in de laatste versie (F2) en ook op de eerdere versie (K model) gereden, wat een achterhaald wanproduct.

De eveneens door velen bejubelde opvolger (Bol d'Or) was zelfs zo'n onding dat er in Motorrad schande van werd gesproken en onderzoeken werden geëist naar de oorzaak van de letterlijk levensgevaarlijke instabiliteit. Dat hebben ze uiteindelijk zelf maar gedaan en het bleek om extreem grove toleranties te gaan bij de vervaardiging van de frames. Honda bleek er in die tijd een handje van te hebben om geblueprinte exemplaren naar de eerste test te sturen, die dan wel een zorgvuldig gelast frame hadden met een motor die sterker was dan de concurrentie. De klanten echter kochten een ander product, het verbaast me nog steeds dat Honda ongeschonden door die periode van wanprestaties heen is gekomen.

Die eerste Fireblades waren inderdaad een geweldig goed concept (meer met minder), maar verloren al gauw de aansluiting met de andere Japanners op het gebied van motorprestaties. Die nieuwste is dan wel de weer beste op de circuits, maar heeft een motorkarakteristiek die ongeschikt is voor op de openbare weg.

Maar ik moet toegeven dat ik zelf, als straatrijder, ook voor een iets tammere uitvoering zoals de voorlaatste, met een meer menselijke zithouding zou gaan. Heb nu een Triumph Speed Triple, maar heb ook nog even naar de Fireblade van 2018 staan kijken.
 
Die CB750 met enkele bovenliggende nokkenas (motor van de 20ste eeuw!!!) liep enorm achter en was een onding. Ik heb er zelf 2 gehad in de laatste versie (F2) en ook op de eerdere versie (K model) gereden, wat een achterhaald wanproduct.

De eveneens door velen bejubelde opvolger (Bol d'Or) was zelfs zo'n onding dat er in Motorrad schande van werd gesproken en onderzoeken werden geëist naar de oorzaak van de letterlijk levensgevaarlijke instabiliteit. Dat hebben ze uiteindelijk zelf maar gedaan en het bleek om extreem grove toleranties te gaan bij de vervaardiging van de frames. Honda bleek er in die tijd een handje van te hebben om geblueprinte exemplaren naar de eerste test te sturen, die dan wel een zorgvuldig gelast frame hadden met een motor die sterker was dan de concurrentie. De klanten echter kochten een ander product, het verbaast me nog steeds dat Honda ongeschonden door die periode van wanprestaties heen is gekomen.

Die eerste Fireblades waren inderdaad een geweldig goed concept (meer met minder), maar verloren al gauw de aansluiting met de andere Japanners op het gebied van motorprestaties. Die nieuwste is dan wel de weer beste op de circuits, maar heeft een motorkarakteristiek die ongeschikt is voor op de openbare weg.

Maar ik moet toegeven dat ik zelf, als straatrijder, ook voor een iets tammere uitvoering zoals de voorlaatste, met een meer menselijke zithouding zou gaan. Heb nu een Triumph Speed Triple, maar heb ook nog even naar de Fireblade van 2018 staan kijken.
Realiseer me opeens dat dit het nieuwe Hayabusa topic is. Heb dat altijd een hele mooie motor gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan