Nieuwe Suzuki SFV650 'Gladius'

Wat moeten we hiervan denken ?!

  • Nieuwe SV650 N.

    Stemmen: 32 45,7%
  • Helemaal nieuwe fiets.

    Stemmen: 3 4,3%
  • Duc-monster killer.

    Stemmen: 8 11,4%
  • Waar blijft de 1000 ?!!!

    Stemmen: 15 21,4%
  • Waarom kijkt ie zo zielig?!

    Stemmen: 12 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    70
Dan heb je nog maar het 2008 model

kawasaki er6n model 2009 heb je al voor Euro 7000 met abs
2010 model euro 7300, ook met abs

vind die gladius nog steeds een gaaf model, alleen jammer van die naam


Geen hond die dat ding koopt voor die prijs :r
 
Nee dat vind ik niet,

Die motor is egt zijn geld waard.... Jah ABS is wel een dure versie, maargoed ik vind dat hij door de techniek het egt wel waard is.

2 iridiumbougies per cilinder, en een geintegreerd koppelsysteem (weet niet meer hoe heet), waardoor je veel zuiniger rijd, minder slechte stoffen uitstoot en belangrijker, door de verminderde kabels etc. is hij weer een stukje lichter.

er is eigenlijk maar 1 ding wat ik mis, dat is een goede benzine meter......

Deze motor heeft een eigen stijl en niet iedereen spreekt die aan, maar als je voor deze motor gaatis hij egt zijn geld waard. Maarjahiedereen heeft zijn eigen smaak gelukkig
 
Nee dat vind ik niet,

Die motor is egt zijn geld waard.... Jah ABS is wel een dure versie, maargoed ik vind dat hij door de techniek het egt wel waard is.

2 iridiumbougies per cilinder, en een geintegreerd koppelsysteem (weet niet meer hoe heet), waardoor je veel zuiniger rijd, minder slechte stoffen uitstoot en belangrijker, door de verminderde kabels etc. is hij weer een stukje lichter.

er is eigenlijk maar 1 ding wat ik mis, dat is een goede benzine meter......

Deze motor heeft een eigen stijl en niet iedereen spreekt die aan, maar als je voor deze motor gaatis hij egt zijn geld waard. Maarjahiedereen heeft zijn eigen smaak gelukkig


Ja maar das iets anders als uit de markt prijzen waar evolver het over heeft.

Een F4 MVaugusta is ook het geld waard, maar wel een beetje uit de markt geprijst ( misschien een beetje slecht vergelijk)

z'n geld waard zijn heeft niks te maken met uit de markt geprijst zijn.
 
Nee dat vind ik niet,

Die motor is egt zijn geld waard.... Jah ABS is wel een dure versie, maargoed ik vind dat hij door de techniek het egt wel waard is.

2 iridiumbougies per cilinder, en een geintegreerd koppelsysteem (weet niet meer hoe heet), waardoor je veel zuiniger rijd, minder slechte stoffen uitstoot en belangrijker, door de verminderde kabels etc. is hij weer een stukje lichter.

er is eigenlijk maar 1 ding wat ik mis, dat is een goede benzine meter......

Deze motor heeft een eigen stijl en niet iedereen spreekt die aan, maar als je voor deze motor gaatis hij egt zijn geld waard. Maarjahiedereen heeft zijn eigen smaak gelukkig

ja maar irridium bouchies kosten een paar tientjes..... :P
 
Nee dat vind ik niet,

Die motor is egt zijn geld waard.... Jah ABS is wel een dure versie, maargoed ik vind dat hij door de techniek het egt wel waard is.

2 iridiumbougies per cilinder, en een geintegreerd koppelsysteem (weet niet meer hoe heet), waardoor je veel zuiniger rijd, minder slechte stoffen uitstoot en belangrijker, door de verminderde kabels etc. is hij weer een stukje lichter.

er is eigenlijk maar 1 ding wat ik mis, dat is een goede benzine meter......

Deze motor heeft een eigen stijl en niet iedereen spreekt die aan, maar als je voor deze motor gaatis hij egt zijn geld waard. Maarjahiedereen heeft zijn eigen smaak gelukkig

dat kan prima zijn, maar suzuki staat (of stond in ieder geval) voor betaalbare kwailteit, die ze nog steeds leveren met bijvoorbeeld de GSX650F, en de Bandit 650. Deze motoren, die m.i. meer waard zijn in zin van afwerking, hoeveelheid motor enzovoorts, kosten ongeveer even veel als de gladius, wat ik persoonlijk raar vind. De gladius is niet echt mooi afgewerkt en oog op sommige delen wat goedkoop (bijvoorbeeld die framekap en de afgrijselijke uitlaat). Daarbij zijn de accesoires van suzuki ontiegelijk duur, wat een beetje leuke gladius nog een seen 1000 euro duurder maakt...
 
ja daar heb je gelijk in, sorry las er eroverheen dat je uit de marktprijzen bedoelde:p

maartoch het is een motor die je moet liggen... ga hem binnenkort tog nog een keertje bekijken, vooral naar de lasnaden etc. maargoed ik ben er bijna zkrvan dat ik hem ga halen.

jah de accesoires zijn vreselijk duur, maar binnenkort zullen de andere producten wel mooie goodies leveren voor dit model.

Afwachten en proefrijden dus:P tenminste voor mij dan
 
Oud onderwerp of niet, ik denk dat er nog genoeg rijd(st)ers zijn die iets over de gladius willen weten van iemand die m zelf ook heeft en niet alleen op een beurs, in een showroom of gewoonweg op internet heeft gezien.

Ff voorstellen: Ik ben de vrouw van wegdek daniël. Hij heeft een jaartje geleden meteen gepost heeft toen ik de (voor hem helaas) roze gladius heb gekocht. Inmiddels staat er bijna 16000 km op en hopelijk gaan we ook dit jaar nog een weekje met de motor in het buitenland touren. Nu wordt er ff niet gereden omdat ik er nieuwe banden op moeten.
Let wel: dit zijn de Dunlop banden waarmee ik m gekocht heb!!! Ik heb nu pas de slijtblokjes bereikt!

Nog steeds superblij dat ik deze motor gekocht heb, vooral door de wegligging, het super soepel schakelen, veel koppel en omdat ze superzuinig is: Ook als ik sportiever heb gereden red ik heel vaak 1:23 :)

Ik rijd af en toe op de GSR van mijn man en hierdoor zou ik toch ook wel graag de overstap naar een 4 cilinder maken. Maar op het moment dat zijn GSR weer kuren heeft ben ik helemaal gelukkig met mijn zeer betrouwbare 2 cilinder *O*

De accessoires voor de gladius zijn inderdaad flink prijzig, ik heb zelf alleen wat spuitwerk laten doen en een carbon stickerset erop geplakt zodat ze er wat stoerder uit ziet. Maar natuurlijk zou een belly pan en wheel hugger ook leuk zijn...

Graag zou ik eens met andere gladius rijd(st)ers een ritje doen. Ik heb de gladius in de kleurstelling die ik heb maar 1 keer bij iemand anders gezien en soms zie ik een dame op een zwarte voorbij komen. Waar zijn de gladiusrijd(st)ers?
 
Ik heb ook een gladius blauw wit, behoorlijk verbouwd. Zou wel een foto willen plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet [het verkleinen] Ik heb er een afdekkapje op de zit, een belly pan, laser exstreem uitlaat, blauw stuur met aprilia spiegels, rizoma stuurgewichtjes, ben helemaal gek van die motor, wil nooit meer op een 4 cilinder, alleen dat geluid al. Rijd fantatisch en ook 1:23, zelfs mijn man vind hem goed rijden. Hij rijd op een aprilia dosoduro, dus ook een 2 cilinder.
 
Jeeeeh! een andere gladiusrijder! *O* Leuk dat je zo snel hebt gereageerd! Hopelijk kun je snel een fotootje plaatsen, ik ben erg benieuwd!!!
De buddy seat cover vind ik ook erg mooi, maar mijn zadel is erg opgevuld, dus zo'n cover past er niet op. Ook rijd ik nog regelmatig met medepassagier....
Je hebt de blauw/witte van 2009 neem ik aan? Gaaf dat je ook je stuur dan blauw hebt!
En met jouw uitlaat moet er zeker wel een gaaf geluid uitkomen!

Andere spiegeltjes staat ook op mijn lijst, want al dat chroom en zilver plastic vind ik niet mooi bij mijn gladius. Van mij had er meer meer matzwart gemogen, zoals het blok zelf, dat had ik wel ruiger gevonden! Maar met een beetje spuitwerk ben ik toch wel aardig tevreden :Y

Heb vandaag toch nog een ritje gemaakt (banden zijn er nog niet), dit keer 1:22...
Wie weet als er meer reageren ooit een gladius meeting/ritje....???
full
 
url=http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/869453/d55a10be6d9083dde639389f0f2a511a]afbeelding~[/url]]

Gave fiets!!! Ben sinds vorige week in het bezit van een blauw witte...
Heb sinds april mijn A'tje en had een Bandit klaarstaan, maar daar alleen maar gezeik mee gehad en alleen km's naar de garage mee gereden '(
Bandit is inmiddels verkocht en de Gladius staat nu in de schuur...helaas geen budget meer om 'm wat te "verbouwen" maar dat komt ooit nog wel denk ik ;)

full

full



Oh zie net je pak, toevallig ook de Rev'it Marryl broek en Rev'it Allure jas?
Heb inmiddels de Allure omgewisselt met de Ingnition Ladies, voelde me een beetje "ingesnoerd" namelijk in de Allure _O-
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! He gefeliciteerd met jouw A-tje en blauw/witte gladius! Ben blij dat je wat van je hebt laten horen! Tja, als je eenmaal begint met pimpen, dan blijf je aan de gang...En gelukkig is deze motor ook mooi van zichzelf :) Heb je al grote toerplannen?
Wat grappig, ik zag ook meteen op de foto jouw pak! Ik heb ook de ignition (de grijze), de marryl en de allure. De ignition waait lekker door, maar draag toch vaker de allure. Die is inderdaad behoorlijk strak, maar nu ik nog een taille heb, laat ik dat graag zien....hoewel dat niet altijd goed uitpakt. Ook als mijn man naast me rijdt ben ik volgens een aantal automobilisten een lekker motorchickie....Ach ja, gas open, platte bocht nemen en niet meer omkijken :D

Nou die gladiusmeeting/tocht moet ooit gaan komen!
 
Dankjewel! He gefeliciteerd met jouw A-tje en blauw/witte gladius! Ben blij dat je wat van je hebt laten horen! Tja, als je eenmaal begint met pimpen, dan blijf je aan de gang...En gelukkig is deze motor ook mooi van zichzelf :) Heb je al grote toerplannen?
Wat grappig, ik zag ook meteen op de foto jouw pak! Ik heb ook de ignition (de grijze), de marryl en de allure. De ignition waait lekker door, maar draag toch vaker de allure. Die is inderdaad behoorlijk strak, maar nu ik nog een taille heb, laat ik dat graag zien....hoewel dat niet altijd goed uitpakt. Ook als mijn man naast me rijdt ben ik volgens een aantal automobilisten een lekker motorchickie....Ach ja, gas open, platte bocht nemen en niet meer omkijken :D

Nou die gladiusmeeting/tocht moet ooit gaan komen!

Wel tof zo'n Gladius meeting :Y zullen in verhouding wel meer vrouwen worden dan bij een "normale" meeting. Heb de Allure inmiddels verkocht, vorig jaar kon ik er nog in (achterop bij mijn vriend) maar dit jaar lukte het ècht niet meer... Heb ook 2 kids, dus de taille was zowieso al ver te zoeken :+ Moet wel zeggen dat ie qua pasvorm 100x beter/mooier is dan de Ignition. Zeker de mouwen...had er graag de mouwen van de Allure in gehad, maar ja...

Misschien een Gladius topic openen (alleen voor Gladius rijders?) geen idee of er animo voor is...
 
Misschien wel handiger he, een gladius topic? Waarschijnlijk inderdaad meer dames dan heren, maar soms is dat maar beter ook.... :) Wel geduld hebben, want zoveel gladius rijd(st)ers zullen er ook wel niet zijn, maar er komen er vast steeds meer bij! :]
Ik heb in ieder geval een paar hyves vriendjes met een gladius, waaronder ook een blauw/witte. En volgens mij heeft sinds een aantal weken terug een buurman/vrouw vlakbij mij in de wijk ook een blauw/witte gladius, ik heb alleen nog niet gespot waar hij/zij woont.

In je ignition zie je er prima uit hoor op de foto! Goed dat je je allure nog hebt kunnen verkopen. Die mouwen van de ignition zijn inderdaad nogal wijd, ik zou nooit opnieuw de ignition kopen, waarschijnlijk eerder een mooie leren jas en een textiel doorwaai jasje.
Met het weer van vorige week was het ook niet uit te houden op de motor! En die leren stukken in die ignition maken de jas toch benauwd.

Maar goed, gladius talk: Heb je al veel kilometers gemaakt? Heb je m gloednieuw gekocht? Bevalt de ABS (heb ik niet, was te ongeduldig en heb m een maand ervoor gekocht)
 
...

Maar goed, gladius talk: Heb je al veel kilometers gemaakt? Heb je m gloednieuw gekocht? Bevalt de ABS (heb ik niet, was te ongeduldig en heb m een maand ervoor gekocht)

Dit was de 2010 demo versie van de suzuki dealer (huurmotor). Daar bracht ik mijn Bandit voor reparatie en als compensatie huurde ik deze af en toe. Dat beviel supergoed natuurlijk *D
Toen bekend werd dat de Gladius de verkoop in ging heb ik gelijk gevraagd of ze me wilde bellen als het zover was, en nu heb ik hem dus (deze is met ABS).
Er staat ca. 1500 km op de teller waarvan de helft van mezelf _O-
Sinds ik hem heb heb ik nog niet zoveel gereden, morgen ga ik een paar uurtjes en komende zaterdag en/of zondag wil ik hem ook weer "uitlaten"...
Over de ABS; deze heb ik (nog) nooit nodig gehad, ook niet met lessen en hoop dat dat zo blijft ;)
 
Laten we t maar niet over lessen hebben, laten we zeggen dat ik de grens heb opgezocht :$ Diegenen die nu op een gladius mogen lessen zijn echt bofkonten, toch wel wat leuker dan een oude Honda CBF! En tuurlijk hoop ik dat je de ABS niet nodig zult hebben, maar ik hoop ook dat je bij een beetje agressief remmen niet zo'n achterwiel hebt die behoorlijk opzij schuift...Heb al wat enge momentjes gehad!

Dus jij bent nog aan t inrijden? Rustig in de toeren... Toen ik nog zo rustig moest rijden haalde ik 1:26. Dat is al een tijdje niet gelukt...Trouwens, ik dacht op de foto een 2009 gladius te spotten, de blauwe 2010 versie is een donkerdere kleur blauw en heeft blauwe velgen ipv zwarte. Nou ja, sowieso is dat allemaal beter dan 'champagne'
kleurige velgen. Er is niet tegen aan te boenen! :N

Ik hoop dat je droog weer zal hebben de komende dagen, want anders is het uitlaten wat minder leuk. Als je in Zuid Holland wat kilometers doet rijd ik graag met je mee!
 
Laten we t maar niet over lessen hebben, laten we zeggen dat ik de grens heb opgezocht :$ Diegenen die nu op een gladius mogen lessen zijn echt bofkonten, toch wel wat leuker dan een oude Honda CBF! En tuurlijk hoop ik dat je de ABS niet nodig zult hebben, maar ik hoop ook dat je bij een beetje agressief remmen niet zo'n achterwiel hebt die behoorlijk opzij schuift...Heb al wat enge momentjes gehad!

Dus jij bent nog aan t inrijden? Rustig in de toeren... Toen ik nog zo rustig moest rijden haalde ik 1:26. Dat is al een tijdje niet gelukt...Trouwens, ik dacht op de foto een 2009 gladius te spotten, de blauwe 2010 versie is een donkerdere kleur blauw en heeft blauwe velgen ipv zwarte. Nou ja, sowieso is dat allemaal beter dan 'champagne'
kleurige velgen. Er is niet tegen aan te boenen! :N

Ik hoop dat je droog weer zal hebben de komende dagen, want anders is het uitlaten wat minder leuk. Als je in Zuid Holland wat kilometers doet rijd ik graag met je mee!

Waar kom je vandaan eigenlijk? Je profiel is een beetje minimaal en Zuid Holland is best groot ;) (je pb-functie staat ook niet aan, vandaar op deze manier)
 
Hallo hier ook een Gladius rijdster.

Vorige maand ben ik helemaal overstag gegaan met de gladius.
Ik had een Suzuki SV650s.
Omdat ik erg veel last kreeg van mijn polsen tijdens het rijden gingen we kijken om eventueel een recht stuur op de SV te zetten.
Maar eenmaal bij de dealer ging ik even proefrijden op de gladius.
Ik was meteen verkocht.
Wat rijd deze motor heerlijk.
Hij voelt zo vertrouwd aan!!!!!!
Dus diezelfde dag mijn SV ingeruild voor een nieuwe Gladius.
Ik heb hem in het zwart gekocht.
Zilverkleurige striping in de wielen en een carbon tankdoppad en een carbon tankpad erop gedaan.
Wil graag nog een keer een hugger en een onderkuipje.
Ik kan iedereen aanraden om in iedergeval een proefrit te gaan maken.
En die tocht met gladius rijders lijkt me erg leuk.
Dus!!!!!!!!!!!
 
Hoi Moontje!

Jeeeeeeeeeeeeee! *O* Nog een gladius rijdster! *O*

Ik begrijp waarom je overstag bent gegaan, bij de proefrit merk je inderdaad meteen hoe heerlijk deze motor rijdt. :] Wat stoer dat je een zwarte hebt gekozen met carbon accentjes en wheelstriping! Ik heb ook de carbon tankdop sticker en heb ook een carbon stickerset voor de steunen waaraan de pedalen aan zijn bevestigd.
Post je binnenkort een fotootje? Of heb je een motorstekkie?

Misschien dat we snel een datumpje kunnen prikken voor een gladius ritje.
Woon je toevallig in Zuid Holland?
 
Gefeliciteerd met je Gladius Moontje *O* fijn is ie hè!!!

O-) Misschien toch tijd voor een officieel Suzuki Gladius topic... las pas dat er wel meerdere mf-ers er een hebben aangeschaft, en niet alleen dames :)
 
Nou er zijn zeker heren welkom, het is toch leuker als de potentiële gladius meeting
uit zowel dames als heren bestaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan