Nieuwe SV650S Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit type bedoel je?

000706_large.jpg
 
hoe hebben jullie trouwens de stickers van de tank / frame gehaald? Met een haardroger, wat WD40 en een hoop geduld? Heb al het 1 en ander nagelezen, maar ben wel benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.

Heb ze er allebei zo afgehaald...
Daarna met een klein beetje remmenreiniger de resten weggehaald en in de was gezet :)

Zit ook al wat rond te kijken naar een goede achterbok. Welk soort is het meest handige? 1 die de direct op de achterbrug leunt of juist 1 die op 2 bouten leunt van het achterwiel?

Ik heb een universele bok van Bike-Lift met die platte rubbers voor m'n KLX, maar voor de SV is dat waardeloos (m'n SV is er een keertje van afgeflikkert omdat 'ie niet stabiel stond i.v.m. niet passende rubbers). Nu heb ik bobbins erop en liftforks voor m'n Bike-Lift voor m'n SV *D
 
Een kameraad van me heeft zelf zo'n bokkie in elkaar gelast. i.p.v bobbins te gebruiken, draait die gewoon twee bouten door het bokkie heen de achterbrug in (in die gaten voor de bobbins).

Werkt heel goed en is een stuk goedkoper.


gisteravond mijn sv weer effe opgehaald bij de dealer na het 14000 km beurtje (verlate 12000 beurt). De olie had ik toen al zelf vervangen.

Nu is de sv klaar voor de vakantie. :9
 
Laatst bewerkt:
net "even" in een uur tijd de sticker van de tank gehaald B| . Eerst met de haardroger zitten krabben en puleken (m'n duim en wijsvinger hebben er een trauma aan over gehouden). Daarna met WD40 de lijmresten weggehaald en als laatst direct de bovenkant in de was gezet.
Resultaat: een mooie tank, zonder stickers, lijmresten of andere ongein *O* .

Wat ik wel apart vond, was dat de sticker in het Italiaans is :+ Zou opzich wel handig zijn geweest om het of in het Nederlands, of in het Engels te doen :P Ik gok overigens dat er op stond dat er ongeloden benzine in moest, maar dat komt niet door mijn uitmuntende Italiaanse taalknobbel O-)
 
hallo,

ik had een maand of 3 geleden al eens hier gekeken en gepost.

ik kan een heeeeeele goede deal sluiten met me motorzaak,

me sp1 tegen een nieuwe sv650 yosi.

ik krijg er nog geld bij ook.

is het veel werk om die achterkant mooi temaken ?? nieuwe tail of alleen taartschep er af en kenteken beugeltje er op ???

en stuurkuipje ?? streetfighter achtig maken ???


piciesssss please !!!!!!! thnx nieuwe maten !!!!!!
 
De achterkant opknappen is niet zo moeilijk. Het originele spatbord eronder vandaan schroeven en je kan naar hartelust er iets onder gooien. Je kan wat je zelf zegt, een undertail in kleur kopen en monteren. Hierbij moet je echter (meestel) een stuk van de originele undertray wegzagen en als je een zwaar slot onder de buddy vervoerd weet ik niet of dat slim is. Je kan echter ook zelf wat in elkaar knutselen. Is een heel stuk goedkoper en kan er net zo mooi uitzien. :Y

Wat stuurkuipjes betreft zou ik het eigenlijk niet weten. Ik begrijp dat je dus een Naked SV krijgt? Je zou eventueel wel een Superbikestuur kunnen laten monteren, die is breder dan de originele en geeft iets meer controle.
 
hallo,

ik had een maand of 3 geleden al eens hier gekeken en gepost.

ik kan een heeeeeele goede deal sluiten met me motorzaak,

me sp1 tegen een nieuwe sv650 yosi.

ik krijg er nog geld bij ook.

is het veel werk om die achterkant mooi temaken ?? nieuwe tail of alleen taartschep er af en kenteken beugeltje er op ???

en stuurkuipje ?? streetfighter achtig maken ???


piciesssss please !!!!!!! thnx nieuwe maten !!!!!!

Staat een goedkope oplossing als je een beetje handig bent of een handig iemand kent.

Post van M@fkeez in topic 'Nieuwe SV650S Deel II'

Post van M@fkeez in topic 'SV 1000 Topic deel III'
 
Iemand hier al gemeld?

-------------->
exclamation.gif


Anders doe ik het wel ff...

[edit]

gedaan....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb trouwens vanmiddag een Philips Blue Vision H4 lamp in m'n koplamp gedaan, wel een heel erg gaaf effect, blauwe motor met blauw schijnsel via de reflectie in de koplamp :9~

Bovendien lijkt de lichtopbrengst wel 10x zo goed t.o.v. standaard lamp wat er inzat (toevallig ook een Philips H4 lampje).
 
@ SP1 in da house:

Waarom wil je dan de naked? om er vervolgens een stuurkuipje op te zetten

En Uberhaupt een SV? Zo'n SP1 is ook wel een "aardige" motor... :P
 
hallo,
nou ik ben net wezen rijden.

de stap is inderdaad te GROOT !!!

leek net als ik op een brommer zat.

ik denk wel als je niets beter gewend zou zijn dat het een prima fietsje zou zijn.
maar nu nog niks voor mij.
he bedankt en laterssssssss
 
Een paar maanden geleden heb ik een (overjarige) SV650N aangeschaft als backup voor de Buell. Half juni ben ik met de SV een rondje Frankrijk wezen doen over 130 cols, Vogezen, Pyreneeen, Alpen, Jura. 15 rijdagen, 14 campings, 5.600km

Ik moet zeggen dat de SV me enorm bevalt. De achtervering is wat slapjes met kampeerbagage (en zonder ook eigenlijk) maar er vlat goed mee te leven.


full


Alleen als ik op de hogere cols (boven de 1800m) even de motor afzette voor een foto dan wilde hij daarna soms de eerste paar minuten belabbert lopen. Misschien is de electronica dan van slag door de lage luchtdruk of zo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan