Nieuwe SV650S Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo heb vanmiddag even de snorkel van m'n airbox verwijderd :} Op diverse SV1000 forums had ik al gelezen dat het zo'n 3 a 4 pk scheelde in het middengebied en aangezien de SV650 dezelfde constructie heeft....

Als je de snorkel bekijkt dan zie je meteen dat het maar 2 relatief kleine openingen zijn. Terwijl als je deze verwijderd er een gat tevoorschijn komt wat meteen 4 x zo groot is.

Zo gezegt zo gedaan, motor gestart ff voor een stukkie rijden. Mijn god wat een aanzuiggeluid... Vooral bij gas geven hoor je nu duidelijk de klappen uit 't luchtfilter compartiment komen. Stationair maakt 't allemaal niet zoveel uit.

Van 't extra vermogen heb ik weinig gemerkt. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het een tikkeltje scherper is maar kan ook aan 't geluid liggen. 't geluid is des te scherper nu...

Heb er ff een fotootje van gemaakt voor degene die het zelf willen doen.

full


Op de foto zie je ook de tank omhoog heb staan en een stukje van 't luchtfilter al heb losgemaakt.
 
Ziet er goed uit,maar ik vraag me af of dit niet schadelijk is voor je blok,aangezien er verder niets word afsteld aan de injectie programmering.

Hij krijgt ineens wel een hele hoop meer lucht.
 
Ziet er goed uit,maar ik vraag me af of dit niet schadelijk is voor je blok,aangezien er verder niets word afsteld aan de injectie programmering.

Hij krijgt ineens wel een hele hoop meer lucht.

Wat ik ervan lees is dat hij inderdaad onderin (rond de 5000tp/m) wat armer gaat open. Heb echter geen rare uitlaatgeluiden opgemerkt (ploppen of knallen bij gas afsluiten / gas geven).
Echter, ik ben van plan om h'm binnen een maand op de rollenbank te zetten (Marc Hoegee) en dan de injectie af te stellen. Dan weet ik i.d.d. meteen of ie wat rijker of misschien nog wat armer gezet moet worden.
 
Wat ik ervan lees is dat hij inderdaad onderin (rond de 5000tp/m) wat armer gaat open. Heb echter geen rare uitlaatgeluiden opgemerkt (ploppen of knallen bij gas afsluiten / gas geven).
Echter, ik ben van plan om h'm binnen een maand op de rollenbank te zetten (Marc Hoegee) en dan de injectie af te stellen. Dan weet ik i.d.d. meteen of ie wat rijker of misschien nog wat armer gezet moet worden.
Misschien is het wel handig om dat ding mee te nemen naar Marc Hoegee. Als hij opmerkingen gaat maken over een slechte afstelling, kan je altijd nog dat ding uit je tas toveren en weer even monteren.
 
Ik ben blij om hier te lezen dat ik niet de enige ben die de standaard banden onder de Sv k#tbanden vindt.
Ik ben met mijn vorige motor (hornet) onderuit gegleden toen ik een nieuwe achterband eronder had laten zetten. (eerste valpartij in acht jaar)

Ik had bij aanschaf van deze motor al niet helemaal het vertrouwen in deze banden, zoveel profiel en weinig rubber.
Maar dacht bij mezelf: ze zullen op een leuke stuurfiets toch wel lekkere bandjes zetten? O-)

Ik zelf heb na 3000 km nog echte schaamranden van 1,5 cm
Al een paar keer geprobeerd om ze eraf te rijden maar ik heb echt geen vertrouwen in de banden, al een paar keer een stapje opzij meegemaakt.
Banden iets zachter gezet (2,5 achter stond op 2,9 ; 2,3 voor) wel enige verbetering.

Ik blijf het proberen :(
 
Dat liften wordt inderdaad zeer vaak gedaan met de oude modellen. Met de nieuwe kan het ook hoor. Ik geloof dat sv maniac een soort van handleiding op zijn site heeft staan over het liften van de tank en wat dan te doen: www.martinenellen.nl
 
Ik ben blij om hier te lezen dat ik niet de enige ben die de standaard banden onder de Sv k#tbanden vindt.
Ik ben met mijn vorige motor (hornet) onderuit gegleden toen ik een nieuwe achterband eronder had laten zetten. (eerste valpartij in acht jaar)

Ik had bij aanschaf van deze motor al niet helemaal het vertrouwen in deze banden, zoveel profiel en weinig rubber.
Maar dacht bij mezelf: ze zullen op een leuke stuurfiets toch wel lekkere bandjes zetten? O-)

Ik zelf heb na 3000 km nog echte schaamranden van 1,5 cm
Al een paar keer geprobeerd om ze eraf te rijden maar ik heb echt geen vertrouwen in de banden, al een paar keer een stapje opzij meegemaakt.
Banden iets zachter gezet (2,5 achter stond op 2,9 ; 2,3 voor) wel enige verbetering.

Ik blijf het proberen :(
Klinkt lullig, maar rook ze maar op en zet er een setje BT's/Diablo's/Powers onder en je weet niet wat je meemaakt. Ik heb mijn Dunlops redelijk opgereden en vervolgens een setje Diablo's gekocht en dat had ik veeeeel eerder moeten doen!! Wat een heerlijke banden zeg. :} Ik geef toe, je schaamranden van de Diablo's afrijden vergt nogal wat werk omdat ze erg eivormig zijn en je dus vrij plat moet. Maar ze geven in ieder geval het vertrouwen om zo plat te gaan!

Anders zet je die Dunlops toch te koop op internet? Altijd wel iemand die ze wil hebben voor een echte toerfiets.
 
Ter info: Heb zonet bericht van Marc Hoegee over het afstellen van de injectie voor de SV650: 95,20 euro incl. BTW en kan ook op zaterdag's gebeuren.

Iemand al praktijk ervaringen hiermee?

Ja, maar dan met mijn GSXF, is elke cent waard. (PS bij Hoegee-tech dus)
 
Ik durf het bijna niet te zeggen maar Ik denk eraan om m'n sv'tje (model 2003 15000km's) in te ruilen op een naked fazer. Wat zal ik terug gaan krijgen voor de sv? Inclusief voledig duotech systeem, power commander, kellerman knipperlichten, undertray en duokapje?

De voornaamste reden is eigenlijk behoorlijk dom. Ik heb vijf jaar bij de fazer club gezeten en het is een behoorlijk gezellie clubje. Nu ik nhiet meer bij de club zit, rijd ik een stuk minder. Ben wel lid van de sv club geworden maar op de 1 of andere manier is dat het net niet.

Ok call me stupid..
Oh ja iemand interesse in een SV?
 
Ik durf het bijna niet te zeggen maar Ik denk eraan om m'n sv'tje (model 2003 15000km's) in te ruilen op een naked fazer. Wat zal ik terug gaan krijgen voor de sv? Inclusief voledig duotech systeem, power commander, kellerman knipperlichten, undertray en duokapje?

De voornaamste reden is eigenlijk behoorlijk dom. Ik heb vijf jaar bij de fazer club gezeten en het is een behoorlijk gezellie clubje. Nu ik niet meer bij de club zit, rijd ik een stuk minder. Ben wel lid van de sv club geworden maar op de 1 of andere manier is dat het net niet.

Ok call me stupid..
Oh ja iemand interesse in een SV?
Aiiii, das erg jammer. Ik vind dat V-twin blok juist heerlijk! Ik kan me voorstellen dat er clubs zijn die meer ritten organiseren dan de SV club, maar ik heb het er wel naar mijn zin. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ze nu meedoen met die SV cup. Vorig jaar waren er volgens mij meer ritten.

Even uitgaande van je motor + spulletjes, denk ik dat je toch zeker wel 6000 euro kan vragen. Waarom probeer je niet zoveel mogelijk accesoires los te verkopen? Brengt verhoudingsgewijs meer op (ik spreek uit ervaring), zeker als je hem in zou willen ruilen bij de dealer. Die naked Fazer is stiekem wel een stoere fiets trouwens. ;) :]

Even inhaken op je accesoires. Zou je me misschien willen mailen of je die PowerCommander ook eventueel los wil verkopen en wat je ervoor zou vragen? Mijn mailadres: jw_burnout@hotmail.com. Thnx! :}
 
Laatst bewerkt:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar Ik denk eraan om m'n sv'tje (model 2003 15000km's) in te ruilen op een naked fazer. Wat zal ik terug gaan krijgen voor de sv? Inclusief voledig duotech systeem, power commander, kellerman knipperlichten, undertray en duokapje?

Oh ja iemand interesse in een SV?

Ben jij diegene met die zwarte naked ?
 
Iemand trouwens al ervaring met een K&N filter en open uitlaten?

Ik wil misschien een andere luchtfilter erin zetten, weet alleen niet of dat wel de moeite waard is als ik alles niet goed af laat stellen.
 
Open uitlaat: ja
Open luchtfilter: nee

:)

In principe is het zo dat je bij montage van een open uitlaat ook een open luchtfilter moet monteren om het gehele in- en uitlaattraject optimaal te laten verlopen. Echter, bij een carb versie van de SV is dat dus makkelijker af te stellen dan bij de injectieversie.

Eigenlijk zou je op testbank moeten gaan om te kijken hoe de afstelling nu is en dan bepalen of je een open luchtfilter wil. Het mengsel wordt met een open filter over de gehele linie armer. Dus als tie nu al vrij arm zou staan in bepaalde gebieden (is zeer waarschijnlijk), dan wordt ie alleen maar armer wat weer risico's voor schade aan het blok met zich meebrengt.
 
Nog even over het verhogen van de tank met ringetjes, op die manier raken de rubber blokjes onder de tank het frame niet meer. De krachten en trillingen worden nu dus niet meer opgevangen door de blokjes, maar gaan door de bevestingspunten van de tank heen, boven die ringetjes.

tank_1.jpg


Dat lijkt me niet goed voor de bevestigings punten. Zouden ze niet kunnen vervormen, barsten etc.? En de lak die erop zit?
 
Ziet er goed uit,maar ik vraag me af of dit niet schadelijk is voor je blok,aangezien er verder niets word afsteld aan de injectie programmering.

Hij krijgt ineens wel een hele hoop meer lucht.
ik heb dit ook al 4000km hoor... :)
gaat prima...

alleen ik heb er dan ook nog een k&n filter opgezet + een yosimura box modificatie... want bij lucht heb je ook meer brandstof nodig...anders gaat ie te arm lopen...en rijdt dus slechter ipv beter!
 
dat had ik veeeeel eerder moeten doen!! Wat een heerlijke banden zeg. :}
sja...hoelang hebben we tegen jou moeten aanlullen voordat je pas overtuigd was??

;)

DUNLOP BANDEN ZIJN KUTBANDEN!!!

HET ENIGE WAAR DUNLOP GOED IN IS....IS HET MAKEN VAN TENNISBALLEN EN TENNISRACKETS...DE REST MOETEN ZE LEKKER VANAF BLIJVEN!!
 
Iemand trouwens al ervaring met een K&N filter en open uitlaten?
ja...ik...
Ik wil misschien een andere luchtfilter erin zetten, weet alleen niet of dat wel de moeite waard is als ik alles niet goed af laat stellen.
je heb meer brandstofmengsel nodig (rijker zetten)...en je moet snorkel eraf halen....dus yosbox of powercommander icm andere luchtfilter....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan