Nieuwe SV650S Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even over het verhogen van de tank met ringetjes, op die manier raken de rubber blokjes onder de tank het frame niet meer. De krachten en trillingen worden nu dus niet meer opgevangen door de blokjes, maar gaan door de bevestingspunten van de tank heen, boven die ringetjes.

http://www.martinenellen.nl/tank_1.jpg ((Afbeelding))

Dat lijkt me niet goed voor de bevestigings punten. Zouden ze niet kunnen vervormen, barsten etc.? En de lak die erop zit?
Je kan proberen om er rubberen ringen tussen te zetten. Die zijn te koop bij iedere bouwmarkt. Kan je anders die ondersteunende blokjes ook niet ophogen?
 
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar leuke kuipdelen enzo. Ik kwam net op de site http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl) en zag dat die gasten sind kort ook de onderdelen van Poly 26 verkopen. Is best mooi spul en zeker niet duur! :} Denk aan huggers, motorspoilers, duozit afdekkapjes etc.
 
sja...hoelang hebben we tegen jou moeten aanlullen voordat je pas overtuigd was??

;)

DUNLOP BANDEN ZIJN KUTBANDEN!!!

HET ENIGE WAAR DUNLOP GOED IN IS....IS HET MAKEN VAN TENNISBALLEN EN TENNISRACKETS...DE REST MOETEN ZE LEKKER VANAF BLIJVEN!!
Ik ben nu eenmaal 'hard to get' Leon. :+

Wat mij echter verbaasd is dat een band als de Diablo (met veel minder profiel op de band) meer vertrouwen in de regen geeft dan de Dunlop D220. Dat is namelijk een en al profiel! Ik denk dat dat dan te maken heeft met de rubber compound. :?
 
Je kan proberen om er rubberen ringen tussen te zetten. Die zijn te koop bij iedere bouwmarkt. Kan je anders die ondersteunende blokjes ook niet ophogen?
dat tank ophogen schiet niet op...ik zie het nut er niet van in....door alleen je snorkel eraf te halen...heb je al een berg meer aanzuiglucht...tank 1cm omhoog levert vrijwel niets op!
 
Ik ben nu eenmaal 'hard to get' Leon. :+

Wat mij echter verbaasd is dat een band als de Diablo (met veel minder profiel op de band) meer vertrouwen in de regen geeft dan de Dunlop D220. Dat is namelijk een en al profiel! Ik denk dat dat dan te maken heeft met de rubber compound. :?
met de snelheden die een sv650 rijdt 200 ofzo..kan je gewoon nog met rennsports of supercorsa's op de weg....

dat hele profiel gedoe op motorbanden heeft alleen echt zin als er zo alle-jesus-veel water op de weg ligt...

en motorband kan nagenoeg niet planeren...wrom niet...omdat je contact opvlak van een voorband zo groot is als een rijksdaalder (die goeieouwehollandsemunt). de druk per vierkante cm is voor een waterlaagje niet genoeg om de band te laten drijven.

als je gaat planeren zal het sneller gebeuren op je achterwiel dan op je voorwiel....

ik heb een keer met een profielloze rennsport (zeg versleten) op de terugweg van lelystad door 1 cm hoog snelweg water moeten rossen....pas boven de 120km per uur begon het achterwiel te spinnen...

met een setje regenbanden heb ik een keer 280 gereden in de stromende regen...veel water....maakt ook geen drol uit...

maar om een antwoordt te geven op je vraag:
in een diablo of pilot power zit veel silica verwerkt, dat is een stof wat extreem goed hecht op nat asfalt. die regenrace banden zijn daarbij dan ook weer eens HEEL zacht..je kan als de band koud is het rubber van links naar rechts duwen met je duim....

Post van NapO in topic 'Pirelli Dragon Rain'
full

full
 
Thanx voor de tips..

En wat vinden de mensen van het 2005 model?
Ik persoonlijk vindt het zwarte frame wel stoer, maar helemaal zwart zoals de SV1000 is denk ik net iets TE zwart, iets te overdone denk ik.

De blauwe:

SV650SK5.jpg


De gele:

SV650SK5_yellow_FFFF66.jpg


Zo te zien hebben ze ook nog niks aan die ruk banden gedaan, nog steeds de D220.
 
Omdat ik deze week toch niks te doen heb, dan maar een kleine fotoshoot van mijn bagster die ik er gister op heb gezet. Persoonlijk vindt ik de motor er wat "gespierder" uitzien nu, en ook geen gezeik meer met die zwarte lak die altijd "vlekkerig" wordt vlakbij je plasser :)

Het witte labeltje moet ik er nog afknippen, had geen schaar bij de hand :)

En dan nog een kleine tip voor mensen die de tank omhoog zetten, doe dit niet te lang :X Ik had die tank wel een uurtje of 4 omhoog staan voor wat onderhoud e.d. Wil ik de motor weer starten, hardstikke verzopen |( |(

bagster1.jpg


bagster2.jpg


bagster3.jpg


bagster4.jpg


bagster5.jpg


bagster6.jpg
 
Ach, ik ben blij mee. En het vorige ritje naar de Eiffel beviel niet me mijn bepakte tanktas. Kon die alleen met de magneetjes vast zetten, het touwtje rond het balhoofd paste niet echt goed meer. Als je dan de hele tijd moet oppassen dat je tanktas er niet afvliegt is dit toch echt een beter alternatief :)

Volgend jaar wil ik meer gaan ringen, en dan is dit gewoon perfect om de spullen mee te nemen.
 
Ach, ik ben blij mee. En het vorige ritje naar de Eiffel beviel niet me mijn bepakte tanktas. Kon die alleen met de magneetjes vast zetten, het touwtje rond het balhoofd paste niet echt goed meer. Als je dan de hele tijd moet oppassen dat je tanktas er niet afvliegt is dit toch echt een beter alternatief :)

Volgend jaar wil ik meer gaan ringen, en dan is dit gewoon perfect om de spullen mee te nemen.
ik heb een aanhangertje ...motor erop...nog veel beter om naar de ring te gaan ;)
nee...ff zonder gekheid..die bagster is super praktisch...want je kan een tanktas mee...+ dat je tank nog mooi blijft ook!...dus dat is perfect...

uiterlijk is het niet mooi...maar t werkt super...
over lelijk gesproken...ik heb op de heen en terug weg 2 weken geleden 700km met me rugtas achterop naar het hotel in z.duitsland gereden...weet je hoe vast gemaakt? met DUCTAPE!!...anders bleef het niet zitten....
 
uiterlijk is het niet mooi...maar t werkt super...
over lelijk gesproken...ik heb op de heen en terug weg 2 weken geleden 700km met me rugtas achterop naar het hotel in z.duitsland gereden...weet je hoe vast gemaakt? met DUCTAPE!!...anders bleef het niet zitten....

Qua vervoer heb ik het dan wel goed voor elkaar, ik heb nog een speciale rugtas daarvoor. Hij gaat normaal op je rug, maar dan nog extra gespjes rond je buik (een dikke) en een wat kleinere ten hoogte van je borst. De rugzak blijft dan altijd strak op je rug en begint niet te bewegen. Ook zit er op het vlak wat tegen je rug komt 2 dikke strippen zodat die er niet strak tegen aan zit. Dat is wel zo fijn in de zomer, is je rug tenminste niet helemaal bezweet :)

Weet alleen niet meer bij welke motorzaak ik deze gekocht had..

Ook niet met mijn topsnelheid (tot nu toe) van 216km/pu :) (Volle grote tanktas + vol bepakte rugtas)

Ook heb ik nog een kleine heuptas, maar dat is meer voor mijn camera's en stuff, voor de wat minder lange afstanden dus.
 
Qua vervoer heb ik het dan wel goed voor elkaar, ik heb nog een speciale rugtas daarvoor. Hij gaat normaal op je rug, maar dan nog extra gespjes rond je buik (een dikke) en een wat kleinere ten hoogte van je borst. De rugzak blijft dan altijd strak op je rug en begint niet te bewegen. Ook zit er op het vlak wat tegen je rug komt 2 dikke strippen zodat die er niet strak tegen aan zit. Dat is wel zo fijn in de zomer, is je rug tenminste niet helemaal bezweet :)

Weet alleen niet meer bij welke motorzaak ik deze gekocht had..

Ook niet met mijn topsnelheid (tot nu toe) van 216km/pu :) (Volle grote tanktas + vol bepakte rugtas)

Ook heb ik nog een kleine heuptas, maar dat is meer voor mijn camera's en stuff, voor de wat minder lange afstanden dus.
ik heb die rugtas ook...van oxford is dat spul...precies zoals jij beschrijft...
maar als ie volgeladen zit..is het niks op je rug...althans vind ik niet...
en mij top was 271km per uur...
 
joh een troost...dit went ook...
en een zx10r went ook...tis allemaal relatief.. :)
 
Zo dan, toenstraks even snel een rondje gereden maar natuurlijk kwam ik weer in een plensbui terecht.

Het werd al wat donkerder en het viel me op dat mensen nu echt vaak beginnen te seinen dat ik "groot" licht op heb. Dat terwijl ik gewoon een beetje gas aan het geven ben, en dan nog geen eens voluit. In het 30 a 45 mins dat ik heb gereden werd er wel iets van 7 of 8 keer geseind.

Wie heeft hier nog meer last van, bij het nieuwe model dan he?

(Nu staat mijn schatje mooi olie te lekken, morgen ff wat olie bij halen en het is allemaal weer vers :) )
 
Zo dan, toenstraks even snel een rondje gereden maar natuurlijk kwam ik weer in een plensbui terecht.

Het werd al wat donkerder en het viel me op dat mensen nu echt vaak beginnen te seinen dat ik "groot" licht op heb. Dat terwijl ik gewoon een beetje gas aan het geven ben, en dan nog geen eens voluit. In het 30 a 45 mins dat ik heb gereden werd er wel iets van 7 of 8 keer geseind.

Wie heeft hier nog meer last van, bij het nieuwe model dan he?

(Nu staat mijn schatje mooi olie te lekken, morgen ff wat olie bij halen en het is allemaal weer vers :) )

Ik heb daar ook last van. Mijn SV is van 20 augustus 2004. Toen ik hem aan het inrijden was, werd er veel geseind. Het bleek dat één van m'n koplampen te hoog stond afgesteld. Bij de 1000-beurt is de afstelling aangepast. Het is nu wel beter, maar nog steeds wordt er zo nu en dan geseind. Geen idee hoe dat kan.
 
Ik heb daar ook last van. Mijn SV is van 20 augustus 2004. Toen ik hem aan het inrijden was, werd er veel geseind. Het bleek dat één van m'n koplampen te hoog stond afgesteld. Bij de 1000-beurt is de afstelling aangepast. Het is nu wel beter, maar nog steeds wordt er zo nu en dan geseind. Geen idee hoe dat kan.
Beter te hoog dan te laag! Dan zien ze je tenminste aankomen....
 
Ik rij altijd met groot licht.
Als ze seinen betekend het gelijk dat ze je gezien hebben !
als klpd het ziet...kost het geld he!...
onnodig met grootlicht rijden...bij de file kan ik me het nog voorstellen..maar bij gewoon normaal rijden...lijkt het me niet echt nodig.. :)
 
Ik heb ook een SV!!! :9

Zonet opgehaald en al enorm genoten ondanks het slechte weer. Wat een droom machine! Wat is die GS daar een lachertje bij eigenlijk. Maar wat een power, zelfs op 25KW! :} :}
En dan heb ik het nog niet eens over het (standaard) geluidje!!!! Heerlijk!

Ik zadel zo weer op!

full
 
Over die tank omhoog zetten, had je je benzinekraan wel op uit staan? Dan zou die toch niet mogen verzuipen?

Over het groot licht. Tuurlijk, ze zien je wel, maar als je ze verblind is dat niet echt veilig en bovendien kun je de snelheid en afstand van een voertuig dat groot licht draagt heel slecht in schatten. Let daar zelf ook maar eens op en je zult merken wat ik bedoel
 
als klpd het ziet...kost het geld he!...
onnodig met grootlicht rijden...bij de file kan ik me het nog voorstellen..maar bij gewoon normaal rijden...lijkt het me niet echt nodig.. :)
NapO, ik denk dat het voeren van "iets" te hoog staande koplampen misschien mijn redding had kunnen zijn bij mijn ongeluk. Ik reed op dat moment normaal... (voor zover dat kan :+ ).
Ik rijd op dit moment ook niet met te hoog staande lampen maar ik zit er wel eens over te denken om ze iets hoger te zetten. Ik weet het, niet echt fijn voor de rest maar ze zien me tenminste wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan