Nieuwe SV650S Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hier hadden we het over als laatste :)

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:00 schreef Twin het volgende:
he mensen weten jullie nog een goede set banden voor onder de SV650s?
ik heb er nu BT014's onder.. die zijn er onder gezet bij 12000km maar ik zit nu op de 15000km en ik denk dat ze nog max 1000km mee kunnen.
Dit vind ik natuurlijk een beetje weinig voor de banden ('t geld groeit me niet op de rug ) ok ok die slijtage komt inderdaad wel omdat ik veel van snel optrekken hou, een wheelietje hier en daar en plat door de bochten..

DUS ik vroeg me af wat is nou een goede band, met het liefst even goede grip als de bt014's, maar die minder hard slijt??





Pak de Pilot power...

Vorige week zelfs m'n rempedaal aan de grond gereden (is nu 1 cm afgesleten) en dat met hyperpro vering waardoor de motor zelfs iets hoger op z'n poten staat.
 
Toch leuk dat de SV als sport motor gezien wordt :)

De meeste noemen het een semi naked :)
 
Ik heb nu ook de Pilot Power van Michelin en ze rijden echt lekker. Zelf ik als super onervaren rijder kan plat door de bocht. Het is in het begin even wennen dat hij zo rond is en dus super snel door de bocht valt maar na een paar bochten heb je het door en gaan ze super. Veel meer vertrouwen dan die dunlop banden die er standaard op zitten. Hoe vaak ik daar mee niet heb gegleden.
 
jah ik heb ook al het rempendaaltje aan de grond gereden... (is er zelfs door verbogen B| )..
maar goed dan word het dus kiezen tussen de Powers en Diablos..
ik hoorde dat de powers heel erg vergelijkbaar zijn met de BT014s (die ik er nu onder heb).. dus dat zou uitkomen dat ik weer zo weinig kilometers kan maken als ik m'n rijstijl niet verander :P misschien is het wel beter voor mezelf en andere om dat te doen trouwens :+
 
Ik heb de pilot powers er nu 5000 km onder liggen en ondanks dat ik continu alles aan de grond rij ziet de voorband er nog als nieuw uit en de achterband kan ook nog behoorlijk lang mee. Ik ben dan ook geen stoplichtsprinter maar meer een bochtenman
 
Vind het erg knap (en dapper) :} dat je zoveel vertrouwen in je motor kan hebben dat je regelmatig op de straat!!! je rempedaal en steppies aan de grond rijdt. Ik heb al moeite om van die schaamranden af te komen. :) Nog tips voor deze wannabee-steppiesslijter. :9
 
Vind het erg knap (en dapper) :} dat je zoveel vertrouwen in je motor kan hebben dat je regelmatig op de straat!!! je rempedaal en steppies aan de grond rijdt. Ik heb al moeite om van die schaamranden af te komen. :) Nog tips voor deze wannabee-steppiesslijter. :9
Hard en plat knaapie.... Thats the way to do it!
Even serieus, alles komt neer op vertrouwen hebben in je fiets en de afstelling in combinatie met de banden. Als het gevoel goed is dan komt het vanzelf. Niets forceren, daar kan het alleen maar mee mis gaan. Dus volgend jaar de expert + en dan lekker oefenen op een afgelegen terreintje, dan komt het wel goed.
 
Vind het erg knap (en dapper) :} dat je zoveel vertrouwen in je motor kan hebben dat je regelmatig op de straat!!! je rempedaal en steppies aan de grond rijdt. Ik heb al moeite om van die schaamranden af te komen. :) Nog tips voor deze wannabee-steppiesslijter. :9

euhm ik wil niet opscheppen, maar ik heb zelfs geen randen meer op me voor band.
Kan altijd platter dan je denkt :)
 
euhm ik wil niet opscheppen, maar ik heb zelfs geen randen meer op me voor band.
Kan altijd platter dan je denkt :)

Da's ook geen opscheppen maar vrij makkelijk op een sv.
Ligt namelijk aan de hoogte van je band 120/60/17
Waardoor het makkelijk is om hem helemaal "rond"te kijgen
 
De Pilot Power en de BT014 slijten volgens sommige hier te snel en anderen hebben de tegenovergestelde mening. Ik wil binnen afzienbare tijd mijn bandjes ook gaan vervangen, heb er nu 10000km mee gereden en ik wil in de winter ook kunnen rijden met redelijk profiel dus ik ben er over na aan het denken om eventueel voor de winter nieuw setje banden eronder te leggen.
Mijn voorkeur ging uit naar de Pilot Power van Michelin maar ik weet niet welke verhalen ik hier moet geloven ik wil er graag weer zo'n 8 a 10 duizend km mee doen.
wat adviseren jullie:
- Michelin Pilot Power
- BT 014
- Pirelli Diablo
- Dunlop D208

Iemand suggesties?
 
Ter info: Heb zonet bericht van Marc Hoegee over het afstellen van de injectie voor de SV650: 95,20 euro incl. BTW en kan ook op zaterdag's gebeuren.

Iemand al praktijk ervaringen hiermee?
 
Ter info: Heb zonet bericht van Marc Hoegee over het afstellen van de injectie voor de SV650: 95,20 euro incl. BTW en kan ook op zaterdag's gebeuren.

Iemand al praktijk ervaringen hiermee?
Ja ik. Ik heb er echter een BOS systeem opzitten (inclusief bochten) waardoor het afstellen bemoeilijkt werd. Met een slip-on uitlaat schijnt het makkelijker te gaan. De afstelling is iets verbeterd (minder rijk mengsel, dus zuiniger), maar qua gasreactie ben ik toch enigzins teleurgesteld. Ik heb ook wat kennissen die nogal technisch zijn wat betreft motoren en die vonden de meet methode van Marc Hoegee op testbank ook maar zeer vreemd. Hij meet namelijk niet onder de 5000 toeren, terwijl je daar met een twin juist vaak rijdt!

Ik had in mijn geval waarschijnlijk beter kunnen blijven rijden en doorsparen voor een PowerCommander (wat ik alsnog doe). Als je nu geen problemen hebt met de gasreactie of de vermogensafgifte zou ik hem zo lekker laten. Als je eenmaal een andere uitlaat en/of luchtfilter gaat monteren, zou je er over na kunnen denken. Ik was eerst wat positiever, maar eigenlijk begin ik het steeds meer zonde van mijn geld te vinden. Helaas wordt je alleen door schade en schande wijs. :)
 
Bij mijn Yosimura full system hebben ze ook wat moeite gehad.
Gelukkig had ik hem nieuw gekocht en werd het kostenloos opgelost het afstellen.
 
De Pilot Power en de BT014 slijten volgens sommige hier te snel en anderen hebben de tegenovergestelde mening. Ik wil binnen afzienbare tijd mijn bandjes ook gaan vervangen, heb er nu 10000km mee gereden en ik wil in de winter ook kunnen rijden met redelijk profiel dus ik ben er over na aan het denken om eventueel voor de winter nieuw setje banden eronder te leggen.
Mijn voorkeur ging uit naar de Pilot Power van Michelin maar ik weet niet welke verhalen ik hier moet geloven ik wil er graag weer zo'n 8 a 10 duizend km mee doen.
wat adviseren jullie:
- Michelin Pilot Power
- BT 014
- Pirelli Diablo
- Dunlop D208

Iemand suggesties?
Persoonlijk denk ik dat je er voor de winter helemaal niet verkeerd aan doet om een band te nemen die sneller warm wordt. Ik heb geen ervaring met de Dunlop D208 (oorspronkelijk een circuitband), maar als je ook nog wat km's wil maken komt de Diablo denk toch het beste in de buurt van wat je zoekt. Maar je rijstijl is natuurlijk ook een zeer belangrijke factor voor de slijtage.

Maandag heb ik voor het eerst met de Diablo's op nat wegdek gereden en dat gaf ook een zeer goed gevoel!!! Geen eng gevoel alsof tie bijna wegglijd enzo. Veel beter als de Dunlop D220 banden die erop zaten. Die waren vooral in bochten aan het 'zoeken' en das niet fijn. B|
 
Hard en plat knaapie.... Thats the way to do it!
Even serieus, alles komt neer op vertrouwen hebben in je fiets en de afstelling in combinatie met de banden. Als het gevoel goed is dan komt het vanzelf. Niets forceren, daar kan het alleen maar mee mis gaan. Dus volgend jaar de expert + en dan lekker oefenen op een afgelegen terreintje, dan komt het wel goed.
Volgend jaar zeker de Expert +!!! :} Nu al zin in. *D Ik merk wel dat ik met de Diablo's harder door de bochten kan en dat ze veel meer vertrouwen geven. Helaas zijn de bochten waar ik meestal oefen een beetje bezaaid met rotzooi de laatste tijd. Erg jammer.
 
ik rij wel de stepjes en rempendaal aan de grond.. maar het nog wel een heel klein beetje schaamrandje :+

vandaag een zelf gemaakte kentekenplaathouder erop gedaan!!!
resultaat::
full
 
Ziet er veel beter uit dan die standaard taartschep. Zelf gemaakt neem ik aan?

@Biking: Waar heb jij destijds je PowerCommander gekocht? De prijzen die ik tot nu toe gezien heb liggen allemaal boven de 350 euro... :(
 
ik rij wel de stepjes en rempendaal aan de grond.. maar het nog wel een heel klein beetje schaamrandje :+

vandaag een zelf gemaakte kentekenplaathouder erop gedaan!!!
resultaat::
(Afbeelding)

Ik heb een complete undertray er onder laten zetten van ermax.
Met ingebouwde knippers (leds)

Ziet er ook niet on aardig uit

under2.jpg
 
Ziet er veel beter uit dan die standaard taartschep. Zelf gemaakt neem ik aan?

Jup zelf gemaakt.. er heeft 3 dagen in gezeten (incl. spuiten).

Ik heb een complete undertray er onder laten zetten van ermax.
Met ingebouwde knippers (leds)

Ziet er ook niet on aardig uit
(Afbeelding)

Dat ziet er zeker niet onaardig uit! maar helaas heb ik 't geld er ff niet voor ;) misschien dat z'n undertray later nog komt :P
 
Zo net weer even wezen rijden op Akermaat met een aantal andere MF'ers(Heemskerk(voor wie dat wat zegt)

Er is daar zo een lekker links bochie op het parkeer terrein van de Texaco.
Ging steeds beter en platter,en op eens had ik me slijtboutje aan de grond.(dacht nu al ben net een beetje aan het wennen op de sv)

Ik nog een aantal keer dat bochie nemen,gleed ineens me achter band een klein stukje weg,en ik had al niet al teveel vertrouwen in die dunlops.

Gelukkig kon ik erachter af alleen maar om lachen,had ook wel anders kunnen aflopen.
Er komen volgend jaar zeker en stel andere bandjes onder.

Hi Flame zit er goed uit
Zo een undertray krijg ik morgen als het allemaal mee zit ook binnen,plus de hugger van Ermax.
 
Even een herinnering plaatsen. Mocht je je op hebben gegeven voor de MF SV meeting van zondag aanstaande en je kan/wil toch niet mee, gaarne even melden in het betreffende topic (zie mijn signature) om verwarring te voorkomen.

Je kan ook nog steeds opgeven als je zin hebt om mee te gaan. :9
 
Zo net weer even wezen rijden op Akermaat met een aantal andere MF'ers(Heemskerk(voor wie dat wat zegt)

Er is daar zo een lekker links bochie op het parkeer terrein van de Texaco.
Ging steeds beter en platter,en op eens had ik me slijtboutje aan de grond.(dacht nu al ben net een beetje aan het wennen op de sv)

Ik nog een aantal keer dat bochie nemen,gleed ineens me achter band een klein stukje weg,en ik had al niet al teveel vertrouwen in die dunlops.

Gelukkig kon ik erachter af alleen maar om lachen,had ook wel anders kunnen aflopen.
Er komen volgend jaar zeker en stel andere bandjes onder.

Hi Flame zit er goed uit
Zo een undertray krijg ik morgen als het allemaal mee zit ook binnen,plus de hugger van Ermax.

Zondag ff mee denk jvm met de sv meeting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan