Nieuwe SV650S deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
@SV-Scrat: Ik ben erg benieuwd hoe jij dit gaat monteren, aangezien jij exact hetzelfde bouwjaar hebt als ik. Ik wacht alleen nog wel even af, 2 linkerhanden helpt niet echt met dit soort dingen...
 
Als je ook interesse hebt in deze houder, mail motorfret ff.(nog steeds accoord, motorfret :? ) Hoe meer hoe beter, krijgen we misschien korting? :9

yup,
just let me know... 8-)

(e-mail adres in m'n profiel)

bestellen wil ik over ca 4 weekjes, zodat er zoveel mogelijk bij mij besteld kunnen worden. :Y
en natuurlijk krijgt iedereen tzt m'n persoonlijke gegevens, zodat de bestelling netjes kan verlopen en gecontroleerd kan worden
 
Laatst bewerkt:
Is het voor iedereen te doen deze tail tidy te monteren, of valt het tegen??.
Ik heb de user manual gelezen, maar kom daar niet echt wijs uit, je moet het echt doen denk ik.
Het werkplaatshandboek verschaft inderdaad niet echt veel duidelijkheid over hoe een SV kont gedemonteerd moet worden. Het is echter in feite een hele simpele klus, die hooguit 45 minuten kost. Bij wat oefening kan het sneller. :Y Soms kan het wat tegenzitten aangezien sommige schroeven met een luchttol vastgemaakt zijn. Probeer die dan maar eens los te krijgen met je gewone schroevedraaier... -O-

Eigenlijk komt het in het kort hier op neer:
- Twee kapjes en de zitting verwijderen
- Schroeven en plugjes loshalen
- Stekkertjes loskoppelen evenals het slot van de buddy seat
- Kont als 1 geheel VOORZICHTIG eraf schuiven
- Undertray schroeven los maken en een stukje naar beneden schuiven
- Spatbordbouten losmaken en spatbord verwijderen


Wat ik mij echter afvraag is of de Tail Tidy wel goed uitkomt qua speling t.o.v. de achterband. Hij is ontworpen op het '03 model, waarbij de kont natuurlijk een stuk hoger stond. Bij het '04-'05 model zit de kont een stuk dichter op het achterwiel en dus ook een eventueel spatbordje.
 
mmh, misschien iemand hier die t al geprobeert heeft?
Wijkt een 1000 af van de 650 '04/'05, anders weet Gewe misschien of t past. :?
Anders moeten we ietsje meer knutselen, hij dekt in ieder geval wel mooi af. :Y
edit: O ja, ik vond de handleiding op de site van ze juist wel duidelijk.
Op hun site "zeggen" ze dat t past.
 
Laatst bewerkt:
Is het voor iedereen te doen deze tail tidy te monteren, of valt het tegen??.
Ik heb de user manual gelezen, maar kom daar niet echt wijs uit, je moet het echt doen denk ik.

Als je dat ding in je handen hebt wordt het veel duidelijker, user manual is i.d.d. niet erg duidelijk.
Je moet in ieder geval al het plastic demonteren inclusief achterlicht.
Je kunt aan de onderzijde het middelste deel/spatbord laten zittem maar dat is wel een gepiel met vastdraaien (met dop en kruiskoppeling lukt het net).
De knipperlichten willen een beetje verdraaien bij vast schroeven, daar even op letten anders wijzen de knipperlichten alle kanten op (lelijk).

Ik heb de zekeringkast met 2 tie raps vastgezet aan het deel waar de sluiting van de duo zit op zit.

Een paar kruiskoppen heb ik een tik met de slagschroevendraaier moeten geven om die los te krijgen, de overige bouten kwamen met een dopsleutel makkelijk los.
 
Laatst bewerkt:
mmh, misschien iemand hier die t al geprobeert heeft?
Wijkt een 1000 af van de 650 '04/'05, anders weet Gewe misschien of t past. :?
Anders moeten we ietsje meer knutselen, hij dekt in ieder geval wel mooi af. :Y
edit: O ja, ik vond de handleiding op de site van ze juist wel duidelijk.
Op hun site "zeggen" ze dat t past.

Het exemplaar dat ik heb gekregen past (op de sv1000) perfect.
Aangezien de onderdelen computer gestuurd gesneden worden zullen ze geen (slechts kleine) maatafwijkingen hebben.
Ik weet niet of de afmetingen van een 650 kont gelijk zijn aan een 1000 kont.
Mischien is er wat meer info te vinden wat dit betreft op http://www.sv1000.zyns.com.
 
Wat ik mij echter afvraag is of de Tail Tidy wel goed uitkomt qua speling t.o.v. de achterband. Hij is ontworpen op het '03 model, waarbij de kont natuurlijk een stuk hoger stond. Bij het '04-'05 model zit de kont een stuk dichter op het achterwiel en dus ook een eventueel spatbordje.

Heb zelf ook de nummerplaat onder de kont zitten en tijdens een van m'n ritten met duo passagier hoorde ik een keer een kloenk. Achteraf bleek er toen een half maantje in m'n nummerplaat te zitten (minimaal) -O- . Band was onbeschadigd. Heb toen m'n nummerplaat maar lichtjes omhoog gebogen O-) (onderste helft). Scheelt net dat kleine beetje.
 
@motorfret, ontdek dat mijn mail t niet helemaal goed doet.
Heb je mijn mail ontvangen?
Edit: @DmonsterW: Heb je misschien ook een piccie hiervan? Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook de nummerplaat onder de kont zitten en tijdens een van m'n ritten met duo passagier hoorde ik een keer een kloenk. Achteraf bleek er toen een half maantje in m'n nummerplaat te zitten (minimaal) -O- . Band was onbeschadigd. Heb toen m'n nummerplaat maar lichtjes omhoog gebogen O-) (onderste helft). Scheelt net dat kleine beetje.

Dat ken ik, in 1 van de eerste weken dat ik me motor had ging ik ook met duo door een kuil. Het enigste wat we hoorde was een luide klap, ik stoppen natuurlijk om te kijken hoe en wat. kenteken plaat weg, ik omrijden om terug te komen naar waar het gebeurde niks te vinden, kijk ik bij me achterwiel zat hij helemaal tussen me achterbrug en wiel gevormt :o Daar was dus niks meer mee te beginnen. Nieuwe plaat iets gebogen en de achter veer wat strakker gezet, en tot nu toe niet meer gebeurt O-)
 
Kan natuurlijk ook t spatbord verbouwen :9 Even wat luchtiger maken.
Is dit wat?
full
 
Ik denk dat het ook moeilijker lijkt dan dat het is. Het is gewoon een handigheidje, wat je steeds sneller kan doen. Hopelijk is dit niet nodig :)

Van de winter is er wat meer tijd voor, dan heb je toch de neiging bij heel slecht weer niet te rijden. Dus mooi tijd om deze klus te klaren.

Als we straks met meerdere de tail tidy gekocht hebben, kunnen we elkaar wel met raad en daad bijstaan.
 
Ik zou trouwens nog even wat melden over het brandstofverbruik na mijn circuitdag op Assen. Het viel mij echt ontzettend mee, want hij reed ongeveer 1 op 17. Dat is zeg maar nog beter dan een SV1000 op de openbare weg doet. _O- *O* Dus je kan in theorie een hele circuitdag (5 of 6 sesies) doen op 1 tank benzine. :}
 
Ik zou trouwens nog even wat melden over het brandstofverbruik na mijn circuitdag op Assen. Het viel mij echt ontzettend mee, want hij reed ongeveer 1 op 17. Dat is zeg maar nog beter dan een SV1000 op de openbare weg doet. _O- *O* Dus je kan in theorie een hele circuitdag (5 of 6 sesies) doen op 1 tank benzine. :}
-O- B|


:+
 
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het nu zat met die belly pan van Race Shop.nl? Werd die nu nog geleverd of niet? Ik zat er namelijk te denken om de onderkuip in te wisselen voor een belly pan en valblokken. Helaas past die van Poly 26 niet met mijn BOS systeem, anders had ik die wel gewild! :Y
 
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het nu zat met die belly pan van Race Shop.nl? Werd die nu nog geleverd of niet? Ik zat er namelijk te denken om de onderkuip in te wisselen voor een belly pan en valblokken. Helaas past die van Poly 26 niet met mijn BOS systeem, anders had ik die wel gewild! :Y
Als je nog iemand voor je onderkuip zoekt.... O-)
 
Ik zou trouwens nog even wat melden over het brandstofverbruik na mijn circuitdag op Assen. Het viel mij echt ontzettend mee, want hij reed ongeveer 1 op 17. Dat is zeg maar nog beter dan een SV1000 op de openbare weg doet. _O- *O* Dus je kan in theorie een hele circuitdag (5 of 6 sesies) doen op 1 tank benzine. :}
Klopt, ik zat op 1 op 16,5 dus dat viel mij ook erg mee.

Of we hebben niet hard genoeg gereden.. ;)
 
@Knaapie: You've got mail :Y
Ik heb niets ontvangen Gerald. :N

@vampire: ik zal het onthouden. :) Er is nog niets echt zeker hoor, maar aangezien ik toch wel een beetje verliefd ben geworden op circuitrijden, is de onderkuip niet zo praktisch vanwege het wisselen van de topkuip. Bovendien zijn de valblokken die er nu op zitten toch ff wat minder dan die van bijvoorbeeld Moko of LSL.
 
Mij is het circuitrijden ook erg goed bevallen! :)

Het smaakt zeker naar meer!



Het zal echter wel volgens jaar pas weer worden denk ik....
 
ben vandaag bij dynojet in oss geweest om een custom mapping voor mijn motor te maken. tering wat had hoegee em slecht afgesteld hij stond gewoon veels te rijk :( op een aantal toerentallen is ie gewoon 25% armer gezet. vandaar mijn verbruik van 1:16 maar dit zal nu stukken beter worden, op deze manier verdient het pc'tje zichzelf terug *D . plus daarbij heeft mijn motor meer pk en een soepelere gas reactie gekregen :} . het was gewoon de hele 302 euro waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan