Nieuwe SV650S deel V

Ze zijn niet echt van de zijkant, maar bij deze:

sv33.jpg


sv55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mn vriend wil graag weten hoe je het remsysteem kan ontluchten. Is er iemand die dit weet?

Maris
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.
Let wel op dat je olie niet morst, hij is nogal corrosief. Lak en andere metaaldelen kunnen aangetast worden.

Morgen krijg ik de power commander in mijn motor. Ik ben erg benieuwd of het erg verschilt.
 
Heeft er iemand goede foto's van een SBK stuur op de SV650S.
Ik zit namelijk te dubben of ik dat zal doen aangezien ik toch wel last krijg van mijn schouders met het dagelijkse woonwerk verkeer.
Gaarne foto's van de zijkant etc etc.

De mijne vind je in de openingspost. Ik herhaal : voor mij de beste SV-investering ooit. Vooral het stuurgedrag vind ik er mijlenver op vooruit gegaan.
 
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.
Let wel op dat je olie niet morst, hij is nogal corrosief. Lak en andere metaaldelen kunnen aangetast worden.

Morgen krijg ik de power commander in mijn motor. Ik ben erg benieuwd of het erg verschilt.

Heel erg bedankt!

Maris
 
Heel erg bedankt!

Maris
Mariska,...
Dat is de 'moeilijke manier'
Er is ook een 'makkelijke manier' : Koop voor enkele euro's een goedkope oliespuit en vul die met remvloeistof. Schroef je potje open en draai er voor de zekerheid een poetslap omheen. Draai 1 nippel open en bevestig er met een slangetje de spuit aan. Druk de olie uit de spuit tot je ze boven in het potje ziet verschijnen. De olie zal de lucht voor zich uit drukken. Draai de nippel dicht. Volg dezelfde werkwijze aan de andere kant. Vul dan het potje tot het 'max' merkteken. Je zal zien dat je remsysteem onmiddellijk druk heeft. Knijp natuurlijk in je remhendel om dit te controleren. Hoogst waarschijnlijk is het niet meer nodig het systeem te ontluchten, omdat er gewoonweg geen lucht aan te pas komt. Laat vervolgens je motor een nachtje staan met de rem ingetrokken. Heel kleine luchtbelletjes vinden zelf wel hun weg naar boven.
Zo kan het op minder dan 10 minuten.

Succes ermee
 
@casgas, ik heb mijn sv650n de trouwe blauwe ergens in forum IV staan, zou je deze bij de foto's aan het begin van het forum willen zetten?
 
P.S. Gebruik remvloeistof met de juiste dichtheid en samenstelling !!! (Staat boven op het reservoir)

Ik dacht dat dot 4 wordt aangeraden, maar kijk het voor de zekerheid na !
Verkeerde olie kan je leidingen en dichtingen opvreten !
 
Mariska,...
Dat is de 'moeilijke manier'
Er is ook een 'makkelijke manier' : Koop voor enkele euro's een goedkope oliespuit en vul die met remvloeistof. Schroef je potje open en draai er voor de zekerheid een poetslap omheen. Draai 1 nippel open en bevestig er met een slangetje de spuit aan. Druk de olie uit de spuit tot je ze boven in het potje ziet verschijnen. De olie zal de lucht voor zich uit drukken. Draai de nippel dicht. Volg dezelfde werkwijze aan de andere kant. Vul dan het potje tot het 'max' merkteken. Je zal zien dat je remsysteem onmiddellijk druk heeft. Knijp natuurlijk in je remhendel om dit te controleren. Hoogst waarschijnlijk is het niet meer nodig het systeem te ontluchten, omdat er gewoonweg geen lucht aan te pas komt. Laat vervolgens je motor een nachtje staan met de rem ingetrokken. Heel kleine luchtbelletjes vinden zelf wel hun weg naar boven.
Zo kan het op minder dan 10 minuten.

Succes ermee

Heel erg bedankt voor deze tip maar toch nog twee vraagjes. Moet het hele systeem leeg zijn voor je deze methode toepast? en wat voor oliespuit bedoel je en waar haal je die?

Bedankt Remco
 
Best maak je inderdaad het hele systeem leeg, anders ga je morsen. Bovendien weet je dan ook 100 procent zeker dat je geen 2 soorten vloeistof mengt. Een oliespuit haal je gewoon in de meeste zaken met auto-onderdelen.
 
De mijne vind je in de openingspost. Ik herhaal : voor mij de beste SV-investering ooit. Vooral het stuurgedrag vind ik er mijlenver op vooruit gegaan.
Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.

Ik baal als een stekker want eigenlijk heb ik niet veel zin om mijn SV'tje in te ruilen voor een toerfiets.
 
Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.

Ik baal als een stekker want eigenlijk heb ik niet veel zin om mijn SV'tje in te ruilen voor een toerfiets.
Je zit meer rechtop. Ik vind de houding aangenamer. Nadeel is dat je wat meer wind vangt Dat kan wat meer gebulder rond je helm veroorzaken. Maar het gevoel van controle is veel groter,... en daar doe ik het vooral voor.
 
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.
Let wel op dat je olie niet morst, hij is nogal corrosief. Lak en andere metaaldelen kunnen aangetast worden.

Morgen krijg ik de power commander in mijn motor. Ik ben erg benieuwd of het erg verschilt.

:^

& een spuitbus remreiniger bij de hand houden voor het geval de remvloeistof over je motor heen loopt (of andere dingen waarvan je aan de kleur gehecht bent :) )
 
Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.

Ik baal als een stekker want eigenlijk heb ik niet veel zin om mijn SV'tje in te ruilen voor een toerfiets.

Dan rijd je te langzaam })


;)


Vraag me af waardoor de ene persoon er wel last van heeft en ander niet.. ieder mens is anders natuurlijk enzo.. (lengte/ gewicht/ kracht) .. maar wat zou nou van invloed zijn?
Ik heb nooit last van polsen etc.. maar merk ook dat ik daar ook niet echt op 'steun' hooguit in bebouwde kom, daarbuiten zijn mijn armen meestal vrij ontspannen.. ik zie ook wel eens mensen rijden, armen gestrekt, vol leunend op de polsen.. lijkt me geen goed idee of fijne houding..

Of misschien moet je meer: :W
 
Laatst bewerkt:
In mijn geval was het ook een kwestie van wennen. In het begin had ik best last van de ietswat extreme positie (in vergelijking met mijn vorige motor: bandit), maar nu heb ik eigenlijk niet of nauwelijks last meer.
 
Dan rijd je te langzaam })


;)


Vraag me af waardoor de ene persoon er wel last van heeft en ander niet.. ieder mens is anders natuurlijk enzo.. (lengte/ gewicht/ kracht) .. maar wat zou nou van invloed zijn?
Ik heb nooit last van polsen etc.. maar merk ook dat ik daar ook niet echt op 'steun' hooguit in bebouwde kom, daarbuiten zijn mijn armen meestal vrij ontspannen.. ik zie ook wel eens mensen rijden, armen gestrekt, vol leunend op de polsen.. lijkt me geen goed idee of fijne houding..

Of misschien moet je meer: :W
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomt :W

Ik ben 1,95 meter en als ik gewoon een dagje ga rijden dan heb ik ook geen last. Idd alleen binnen de bebouwde kom dan wel even. Maar verder niet.
Ik heb nu echter drie dag achter elkaar zo'n 300km per dag gereden en merk toch dat ik last krijg van voornamelijk nek en schouders en de verbinding tussen duim en wijsvinger. Voornamelijk aan mijn gas-handje. Misschien is het wel gewoon gewenning maar prettig vindt ik het niet.

Als ik de reacties zo lees en de foto's bekijk (waarvoor dank :} ) dan denk ik dat er een SBK stuur op gaat.
@CasGas ik heb je een mail gestuurd.
 
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomt :W

Ik ben 1,95 meter en als ik gewoon een dagje ga rijden dan heb ik ook geen last. Idd alleen binnen de bebouwde kom dan wel even. Maar verder niet.
Ik heb nu echter drie dag achter elkaar zo'n 300km per dag gereden en merk toch dat ik last krijg van voornamelijk nek en schouders en de verbinding tussen duim en wijsvinger. Voornamelijk aan mijn gas-handje. Misschien is het wel gewoon gewenning maar prettig vindt ik het niet.

Als ik de reacties zo lees en de foto's bekijk (waarvoor dank :} ) dan denk ik dat er een SBK stuur op gaat.
@CasGas ik heb je een mail gestuurd.

Ik heb inderdaad ook last van mijn nek en rug. Ik heb al eens een SV-N gehuurd en daar in 1 weekend +- 1500 KM mee gereden en toen had ik inderdaad ook last van de polsen. Maarjah van bowlen krijg ik meer last :]
 
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomt :W

Ik ben 1,95 meter en als ik gewoon een dagje ga rijden dan heb ik ook geen last. Idd alleen binnen de bebouwde kom dan wel even. Maar verder niet.
Ik heb nu echter drie dag achter elkaar zo'n 300km per dag gereden en merk toch dat ik last krijg van voornamelijk nek en schouders en de verbinding tussen duim en wijsvinger. Voornamelijk aan mijn gas-handje. Misschien is het wel gewoon gewenning maar prettig vindt ik het niet.

Als ik de reacties zo lees en de foto's bekijk (waarvoor dank :} ) dan denk ik dat er een SBK stuur op gaat.
@CasGas ik heb je een mail gestuurd.

trouwens als je een sbk struur niet mooi vindt zijn er ook verhoogde clipons te koop zoals: helibars en lsl(deze wordt zelfs in belgie als optie aangeboden op de suzuki site) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan