Mariska_121
MF veteraan
[afbeelding]
Staat ie dan...te wachten op z'n wieltjes
Wanneer verwacht je dat je die terug hebt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[afbeelding]
Staat ie dan...te wachten op z'n wieltjes
Heeft er iemand goede foto's van een SBK stuur op de SV650S.Ik zou het wel doen.
Wanneer verwacht je dat je die terug hebt?
Vanavond
Vriend van me legt er vandaag ff nieuwe bandjes om dus dan ken ik morgen weer rijden!
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.Mn vriend wil graag weten hoe je het remsysteem kan ontluchten. Is er iemand die dit weet?
Maris
Heeft er iemand goede foto's van een SBK stuur op de SV650S.
Ik zit namelijk te dubben of ik dat zal doen aangezien ik toch wel last krijg van mijn schouders met het dagelijkse woonwerk verkeer.
Gaarne foto's van de zijkant etc etc.
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.
Let wel op dat je olie niet morst, hij is nogal corrosief. Lak en andere metaaldelen kunnen aangetast worden.
Morgen krijg ik de power commander in mijn motor. Ik ben erg benieuwd of het erg verschilt.
Mariska,...Heel erg bedankt!
Maris
Mariska,...
Dat is de 'moeilijke manier'
Er is ook een 'makkelijke manier' : Koop voor enkele euro's een goedkope oliespuit en vul die met remvloeistof. Schroef je potje open en draai er voor de zekerheid een poetslap omheen. Draai 1 nippel open en bevestig er met een slangetje de spuit aan. Druk de olie uit de spuit tot je ze boven in het potje ziet verschijnen. De olie zal de lucht voor zich uit drukken. Draai de nippel dicht. Volg dezelfde werkwijze aan de andere kant. Vul dan het potje tot het 'max' merkteken. Je zal zien dat je remsysteem onmiddellijk druk heeft. Knijp natuurlijk in je remhendel om dit te controleren. Hoogst waarschijnlijk is het niet meer nodig het systeem te ontluchten, omdat er gewoonweg geen lucht aan te pas komt. Laat vervolgens je motor een nachtje staan met de rem ingetrokken. Heel kleine luchtbelletjes vinden zelf wel hun weg naar boven.
Zo kan het op minder dan 10 minuten.
Succes ermee
Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.De mijne vind je in de openingspost. Ik herhaal : voor mij de beste SV-investering ooit. Vooral het stuurgedrag vind ik er mijlenver op vooruit gegaan.
Je zit meer rechtop. Ik vind de houding aangenamer. Nadeel is dat je wat meer wind vangt Dat kan wat meer gebulder rond je helm veroorzaken. Maar het gevoel van controle is veel groter,... en daar doe ik het vooral voor.Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.
Ik baal als een stekker want eigenlijk heb ik niet veel zin om mijn SV'tje in te ruilen voor een toerfiets.
Heeft er iemand goede foto's van een SBK stuur op de SV650S.
Ik zit namelijk te dubben of ik dat zal doen aangezien ik toch wel last krijg van mijn schouders met het dagelijkse woonwerk verkeer.
Gaarne foto's van de zijkant etc etc.
Op elke remklauw zit als het goed is een rubber dopje waaronder een ontluchtingsnippel zit. Deze moet je een beetje los draaien met steek of ringsleutel. In je remhendel knijpen totdat er olie uit je nippel stroomt. Terwijl je de remhendel hebt ingeknepen moet je de nippel ook weer vastdraaien, zodat je geen lucht mee naar binnen zuigt als je de remhendel weer losdraait. Als er een luchtbel in je systeem zit dan komt ie ervan zelf uit. Meestal gebeurt dat direct. Doe dit voor beide kanten. Het aanknijpen van je remhendel hoef je maar hele lichte mate te doen. Het is niet de bedoeling dat de olie er letterlijk uitspuit. Mocht het niveau van de olie te laag zijn, moet je deze even bijvullen. Wat ook mocht helpen om een duidelijk drukpunt in je remhendel te krijgen, is je remhendel even een nachtje vast te zetten met een aansnoerbandje (tie rap). Dan pers je alle lucht richting je ontluchtingsnippels.
Let wel op dat je olie niet morst, hij is nogal corrosief. Lak en andere metaaldelen kunnen aangetast worden.
Morgen krijg ik de power commander in mijn motor. Ik ben erg benieuwd of het erg verschilt.
Let er wel goed op dat je die snelheidssensor goed terugplaatst (beetje een frutswerk), anders is het over en uit en kan je in de buidel tasten.Vanavond
Vriend van me legt er vandaag ff nieuwe bandjes om dus dan ken ik morgen weer rijden!
Zit je dan ook veel meer rechtop? Ik krijg namelijk veel last van mijn polsen vingers en schouders. Ik kom er eigenlijk nu pas achter omdat ik driedagen achter elkaar op en neer naar Middelburg ben gereden. das twee maal per dag zo'n 1,5 uur sturen.
Ik baal als een stekker want eigenlijk heb ik niet veel zin om mijn SV'tje in te ruilen voor een toerfiets.
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomtDan rijd je te langzaam
Vraag me af waardoor de ene persoon er wel last van heeft en ander niet.. ieder mens is anders natuurlijk enzo.. (lengte/ gewicht/ kracht) .. maar wat zou nou van invloed zijn?
Ik heb nooit last van polsen etc.. maar merk ook dat ik daar ook niet echt op 'steun' hooguit in bebouwde kom, daarbuiten zijn mijn armen meestal vrij ontspannen.. ik zie ook wel eens mensen rijden, armen gestrekt, vol leunend op de polsen.. lijkt me geen goed idee of fijne houding..
Of misschien moet je meer:
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomt
Ik ben 1,95 meter en als ik gewoon een dagje ga rijden dan heb ik ook geen last. Idd alleen binnen de bebouwde kom dan wel even. Maar verder niet.
Ik heb nu echter drie dag achter elkaar zo'n 300km per dag gereden en merk toch dat ik last krijg van voornamelijk nek en schouders en de verbinding tussen duim en wijsvinger. Voornamelijk aan mijn gas-handje. Misschien is het wel gewoon gewenning maar prettig vindt ik het niet.
Als ik de reacties zo lees en de foto's bekijk (waarvoor dank ) dan denk ik dat er een SBK stuur op gaat.
@CasGas ik heb je een mail gestuurd.
Dat zwaaien komt wel goed, let maar eens op als je me tegenkomt
Ik ben 1,95 meter en als ik gewoon een dagje ga rijden dan heb ik ook geen last. Idd alleen binnen de bebouwde kom dan wel even. Maar verder niet.
Ik heb nu echter drie dag achter elkaar zo'n 300km per dag gereden en merk toch dat ik last krijg van voornamelijk nek en schouders en de verbinding tussen duim en wijsvinger. Voornamelijk aan mijn gas-handje. Misschien is het wel gewoon gewenning maar prettig vindt ik het niet.
Als ik de reacties zo lees en de foto's bekijk (waarvoor dank ) dan denk ik dat er een SBK stuur op gaat.
@CasGas ik heb je een mail gestuurd.