Nieuwe SV650S deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ vonkenboer: bedankt is idd wel handig ik zal het zeker in me achterhoofd houden. maar volgens mij heb ik al iets soortgelijks ik heb namelijk niet meer die standaard taartschep.

@ Mariska: Waar heb jij jouwe gehaald? ziet er erg strak uit! en dan heb ik het niet over je motor natuurlijk is die ook erg strak maar over die kentekenhouder + knippers :p
 
@ vonkenboer: bedankt is idd wel handig ik zal het zeker in me achterhoofd houden. maar volgens mij heb ik al iets soortgelijks ik heb namelijk niet meer die standaard taartschep.

@ Mariska: Waar heb jij jouwe gehaald? ziet er erg strak uit! en dan heb ik het niet over je motor natuurlijk is die ook erg strak maar over die kentekenhouder + knippers :p

Die knippers kosten 26 euro per stuk bij motozoom (daarom heb ik ze ook weer op mijn R1 geplakt) en de kentekenplaathouder is een undertail *O* Ik heb het overigens allemaal los verkocht ivm de verkoop van de SV...
 
ik heb even snel een vraagje!

Ik heb een uitlaat gezien (ebay) maar daar staat bij K4, is dat nou wel of niet 2003? want die moet ik namelijk niet hebben.

Als iemand een snel antwoordje heeft kan ik nog even bieden, loopt vanavond ook af namelijk..;)
 
ik heb even snel een vraagje!

Ik heb een uitlaat gezien (ebay) maar daar staat bij K4, is dat nou wel of niet 2003? want die moet ik namelijk niet hebben.

Als iemand een snel antwoordje heeft kan ik nog even bieden, loopt vanavond ook af namelijk..;)

Zover ik weet is een 2003 een K3
 
ik kwam wel een aparte mod tegen op een sv1000 forum:
Secondary Throttle Plate Modification..... - SV1000 Portal

het gaat hier over modificatie van de secundiare inlaat kleppen, ik zit er aan te denken om dit ook te doen.
omdat dit ook niet ongewoon is ik heb het al eens gezien op een grasmaaier caburateur :? tsja je moet er maar op komen.
full







deze mod zou verkomen dat de secundaire kleppen gaan flipperen(deze zijn niet helemaal spelings vrij aangedreven door de secundaire gas klep servo) door de inlaat pulsen van de motor. dus de kleppen blijven dan geheel geopend bij vol gas
 
Laatst bewerkt:
[me="Herr.ik."]haat pekel...[/me]



B|
Remmen piepen
Roest op mijn velg van de remschijf
Achterrem blijft hangen
Voorrem staat strak


Maar als je dan het gas vol openzet in de Zeeburger tunnel maakt het allemaal weer waard *O*
 
[me="Herr.ik."]haat pekel...[/me]



B|
Remmen piepen
Roest op mijn velg van de remschijf
Achterrem blijft hangen
Voorrem staat strak


Maar als je dan het gas vol openzet in de Zeeburger tunnel maakt het allemaal weer waard *O*

Ik mag met Kerst naar Oma in de buurt van Roermond, A73 met z'n nieuwe tunnels die dan open zouden moeten zijn :D Geloof dat er een van 2 km tussen zit :D:D Die moet maar een paar keer tot het eten klaar is denkik ;)
 
ik kwam wel een aparte mod tegen op een sv1000 forum:
Secondary Throttle Plate Modification..... - SV1000 Portal

het gaat hier over modificatie van de secundiare inlaat kleppen, ik zit er aan te denken om dit ook te doen.
omdat dit ook niet ongewoon is ik heb het al eens gezien op een grasmaaier caburateur :? tsja je moet er maar op komen.[afbeelding]


deze mod zou verkomen dat de secundaire kleppen gaan flipperen(deze zijn niet helemaal spelings vrij aangedreven door de secundaire gas klep servo) door de inlaat pulsen van de motor. dus de kleppen blijven dan geheel geopend bij vol gas

Zou hier zelf nooit aan beginnen en heb zelfs ook nooit een SVtuner dit zien doen. Nadeel is ook dat als je ze geboord hebt en het niet beter is dat je andere gaskleppen moet aanschaffen omdat die kleppen niet los te koop zijn. Bij volgas staan deze kleppen helemaal geopend waardoor dat de inlaatdrukpulzen al bijna geen effect op de klep geven. Misschien werkt het bij een 650 zelfs ongunstig :? Ook moet je als je het goed wil doen je motor weer laten remappen.

Krijg als het goed is eind deze week andere gaskleppen binnen van een SVtuner in Amerika die ze opgeboord heeft. Dit gaat als het goed is 4 pk winst geven maar we wachten af tot dat hij op de dyno staat. Hoop straks 83 achterwiel pk's (SAE) te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zou hier zelf nooit aan beginnen en heb zelfs ook nooit een SVtuner dit zien doen. Nadeel is ook dat als je ze geboord hebt en het niet beter is dat je andere gaskleppen moet aanschaffen omdat die kleppen niet los te koop zijn. Bij volgas staan deze kleppen helemaal geopend waardoor dat de inlaatdrukpulzen al bijna geen effect op de klep geven. Misschien werkt het bij een 650 zelfs ongunstig :? Ook moet je als je het goed wil doen je motor weer laten remappen.

Krijg als het goed is eind deze week andere gaskleppen binnen van een SVtuner in Amerika die ze opgeboord heeft. Dit gaat als het goed is 4 pk winst geven maar we wachten af tot dat hij op de dyno staat. Hoop straks 83 achterwiel pk's (SAE) te krijgen.

ik weet niet, ok je hebt gelijk dat het nog nooit iemand gedaan heeft maar ik heb heel dat topic naar gelezen en de info die de topic starter geeft is wel redelijk uitgebreid.
dus met dyno info.
natuurlijk dat wil nog niet super veel zeggen maar de meeste die "iets" doen en zeggen dat ze gevoels matig meer vermogen hebben, hebben geen dyno info (iets wat wel al iets zegt want meten is weten).
er staat wel verschillende terug koppelingen van andere die dit ook gedaan hebben en er ook positief over zijn.
ok het gaat hier wel over een 1000
Ik sta er wel voor open omdit te gaan doen alleen net wat jij zegt de kleppen zijn niet los verkrijg baar dus als het fout gaat moet ik op zoek naar een compleet set gas kleppen.
maar ik ga denk ik proberen de kleppen te kopieeren op het werk (we hebben boel soorten plaat matriaal liggen, dus hopelijk ook de goede dikte/sterkte).
 
ik weet niet, ok je hebt gelijk dat het nog nooit iemand gedaan heeft maar ik heb heel dat topic naar gelezen en de info die de topic starter geeft is wel redelijk uitgebreid.
dus met dyno info.
natuurlijk dat wil nog niet super veel zeggen maar de meeste die "iets" doen en zeggen dat ze gevoels matig meer vermogen hebben, hebben geen dyno info (iets wat wel al iets zegt want meten is weten).
er staat wel verschillende terug koppelingen van andere die dit ook gedaan hebben en er ook positief over zijn.
ok het gaat hier wel over een 1000
Ik sta er wel voor open omdit te gaan doen alleen net wat jij zegt de kleppen zijn niet los verkrijg baar dus als het fout gaat moet ik op zoek naar een compleet set gas kleppen.
maar ik ga denk ik proberen de kleppen te kopieeren op het werk (we hebben boel soorten plaat matriaal liggen, dus hopelijk ook de goede dikte/sterkte).
Kleppen zelf maken is misschien wel een betere optie, kun je mooi de orginele apart bewaren. Het schijnt alleen wel zo te zijn dat de passing van die kleppen vrij nauwkeurig is.
 
Ik mag met Kerst naar Oma in de buurt van Roermond, A73 met z'n nieuwe tunnels die dan open zouden moeten zijn :D Geloof dat er een van 2 km tussen zit :D:D Die moet maar een paar keer tot het eten klaar is denkik ;)
Zou niet te hard door de tunnels raggen daar iets met bijna constante politiecontrole :X .

En overdag haal je toch al geen lekkere snelheid ivm de werkzaamheden is het maar enkelbaans.

Maar 80 door de tunnel heen in de 1 is ook leuk })



@TS je mag mij uit de OP verwijderen, zoals je kunt zien is de SV verkocht en komt er een echte herrieschopper voor terug }) :9~ :]
 
Zou niet te hard door de tunnels raggen daar iets met bijna constante politiecontrole :X .

En overdag haal je toch al geen lekkere snelheid ivm de werkzaamheden is het maar enkelbaans.

Maar 80 door de tunnel heen in de 1 is ook leuk })



@TS je mag mij uit de OP verwijderen, zoals je kunt zien is de SV verkocht en komt er een echte herrieschopper voor terug }) :9~ :]

Daar ging het mij ook om :) Vandaag ook expres een stukje om gereden voor een mooi tunneltje.
Op die manier heb ik er ook is plezier van in plaats van alleen de rest van de wereld :)

Als ik zo nodig hard zou moeten kan ik beter hier de grens over en via de 31 naar 't zuiden. Maar dat trekt me niet bijzonder.
 
Laatst bewerkt:
Daar ging het mij ook om :) Vandaag ook expres een stukje om gereden voor een mooi tunneltje.
Op die manier heb ik er ook is plezier van in plaats van alleen de rest van de wereld :)

Als ik zo nodig hard zou moeten kan ik beter hier de grens over en via de 31 naar 't zuiden. Maar dat trekt me niet bijzonder.
Ging er mij meer om dat Limburg best leuke stuurweggetjes heeft, alleen redelijk gevaarlijk voor je rbw.

En ik zit met 30min rijden ook aan de rand van de Eifel en Rurhsee.
:] :] lekker bochtjes brommeren.
 
Zou hier zelf nooit aan beginnen en heb zelfs ook nooit een SVtuner dit zien doen. Nadeel is ook dat als je ze geboord hebt en het niet beter is dat je andere gaskleppen moet aanschaffen omdat die kleppen niet los te koop zijn. Bij volgas staan deze kleppen NIEThelemaal geopend waardoor dat de inlaatdrukpulzen al bijna geen effect op de klep geven. Misschien werkt het bij een 650 zelfs ongunstig :? Ook moet je als je het goed wil doen je motor weer laten remappen.

Krijg als het goed is eind deze week andere gaskleppen binnen van een SVtuner in Amerika die ze opgeboord heeft. Dit gaat als het goed is 4 pk winst geven maar we wachten af tot dat hij op de dyno staat. Hoop straks 83 achterwiel pk's (SAE) te krijgen.

trouwens de STV gaan niet helemaal open zeg maar iets van +/- 85 graden. alleen verwijderen van de kleppen geeft wel iets meer top alleen je leverd wel wat in het midden gebied. iets wat ik niet wil. dus ik hoop dat uit eindelijk als ik andere kleppen heb dat het wel werkt.
full


trouwens over de passing van de kleppen ik denk dat het met de nauwkeurigheid van de secundaire wel mee valt tenminste als je kijkt naar de foto die ik heb gepost met die gaten er in. zie je rondom toch een behoorlijke spleet iets van 0.7mm dus dat moet te doen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zou niet te hard door de tunnels raggen daar iets met bijna constante politiecontrole :X .

En overdag haal je toch al geen lekkere snelheid ivm de werkzaamheden is het maar enkelbaans.

Maar 80 door de tunnel heen in de 1 is ook leuk })



@TS je mag mij uit de OP verwijderen, zoals je kunt zien is de SV verkocht en komt er een echte herrieschopper voor terug }) :9~ :]
Jammer veel plezier op je nieuwe herrieschopper ;)
 
Die van mij is nog steeds niet verkocht B| Krijg er inmiddels toch wel een lange zak van :X Naja, ooit... *:)

_O-

Ik zou 'm nu even overal weghalen en gewoon ergens eind Februari weer te koop zetten. Er zijn maar weinig mensen die op dit moment denken aan de aanschaf van een nieuwe/andere motor :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan