Nieuwe SV650S deel XIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees ik dat nu goed? 82 pk aan het achterwiel?! Standaard komt ie toch niet verder dan 70 pk? Wat heb je d'r allemaal aan gedaan?


Ikdacht hetzelfde, maar ik dacht ook ik wacht wel even tot een andere ermee komt :o

Ik gok dat die 82 toch echt omgerekend is naar de kruk...

Zo niet dan kom je toch in het gevaren gebied van het breken van je krukkeas aan de zijde van je vliegwiel. Wel een nette constante AF ratio :)
 
Laatst bewerkt:
Lees ik dat nu goed? 82 pk aan het achterwiel?! Standaard komt ie toch niet verder dan 70 pk? Wat heb je d'r allemaal aan gedaan?

Donders dat is inderdaad een mooie score, kwam zelf uit op 75 op het achterwiel.
Mij werd wel verteld dat als ik de slurf in de airbox had gelaten hij bovenin misschien nog iets meer vermogen kon hebben.
maar dat zou dan ten koste gaan van het vermogen onder in en ja top vermogen is wel een beetje over rated.
 
Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan. Zit alleen een open Laser demper op. Weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar ermee uitgespookt heeft. Is het verschil tussen kruk en achterwiel dan zo groot?

Heb een mail gedaan naar hilltech of het achterwiel of kruk pk's zijn. Zou zweren dat ie zei achterwiel..
 
Laatst bewerkt:
Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan. Zit alleen een open Laser demper op. Weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar ermee uitgespookt heeft. Is het verschil tussen kruk en achterwiel dan zo groot?

Heb een mail gedaan naar hilltech of het achterwiel of kruk pk's zijn. Zou zweren dat ie zei achterwiel..

net zoals optimistische kilometer tellers heb je ook optimistische dyno banken, hangt er maar net wanneer en hoe dat ding voor het laatst is geijkt.
heb zelf:
- dubbele open Termignoni uitlaat
- K&N Filter
- A-Tre (wat schijnbaar alleen veel effect op het aantal pk's heeft bij 1000cc fietsen)
- Pair afgedopt ( doet ook niet heel veel voor je pk's wel minder klappen uit de uitlaat)
- Rapid Bike afstel unit
 
Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan. Zit alleen een open Laser demper op. Weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar ermee uitgespookt heeft. Is het verschil tussen kruk en achterwiel dan zo groot?

Heb een mail gedaan naar hilltech of het achterwiel of kruk pk's zijn. Zou zweren dat ie zei achterwiel..

Het verschil tussen kruk en AW pk's ligt ergens tussen de 10 tot wel 15%.
Afhankelijk van verschillende factoren. Ik zou zo'n 11 a 12% optellen bij je AW score om tot de krukkeas pk's te komen.

82 + 9 is dan 91 Kruk pk's.
 
82 is toch helemaal geen onrealistische waarde? Lijkt me goed haalbaar en voor je krukas hoef je dan nog niet te vrezen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Middag collega's,

Hierbij een oud SV rijder die op dit moment vreemd gaat op een Speed Triple, maar ook zoekt naar een SV-N/S.

Foto650-C4RNO83N.jpg


Foto650-BGPCLELG.jpg


Foto650-XXODQX8J.jpg


Foto650-ZLGSVPGM.jpg


De Speed is een erg aantrekkelijke machine met mooie techniek, echter zal deze minder handig worden als ik weer ga woon/werken.
Dus deze staat nu te koop en het bloed kruipt waar het niet gaan kan...inderdaad, weer stiekem naar een SV aan het kijken.

Vorige week proef gereden op 2005 model SV-N...was helaas een opgelapte machine, dus laten staan. Dezelfde dag tevens een 2004 SV-S geprobeerd...maar als je eenmaal een naked gehad hebt zit zelfs een SV-S aardig op de polsen... ;)

Daarom staan op dit moment de pijlen op een SV-N, echter is montage van een superbike stuur op een SV-S ook mogelijk; kosten ~300 euro. Heeft er hier iemand ervaring met zo'n stuur, zit het dan als een SV-N of ben je voelbaar breder, etc?

Daarnaast: zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij aanschaf van nieuw model SV? Ik heb uiteraard ervaring met de ultiem relaxte carb-versie...ik lees ervaringen van aan-uit-injectie op de eerste 'nieuwe' SV-modellen, vanaf 2005 model (met zwart frame) zou het beter moeten zijn...?

Goed, als jullie nog tips voor mij hebben, graag *D

Later!
Thomas
 
Middag collega's,

Hierbij een oud SV rijder die op dit moment vreemd gaat op een Speed Triple, maar ook zoekt naar een SV-N/S.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De Speed is een erg aantrekkelijke machine met mooie techniek, echter zal deze minder handig worden als ik weer ga woon/werken.
Dus deze staat nu te koop en het bloed kruipt waar het niet gaan kan...inderdaad, weer stiekem naar een SV aan het kijken.

Vorige week proef gereden op 2005 model SV-N...was helaas een opgelapte machine, dus laten staan. Dezelfde dag tevens een 2004 SV-S geprobeerd...maar als je eenmaal een naked gehad hebt zit zelfs een SV-S aardig op de polsen... ;)

Daarom staan op dit moment de pijlen op een SV-N, echter is montage van een superbike stuur op een SV-S ook mogelijk; kosten ~300 euro. Heeft er hier iemand ervaring met zo'n stuur, zit het dan als een SV-N of ben je voelbaar breder, etc?

Daarnaast: zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij aanschaf van nieuw model SV? Ik heb uiteraard ervaring met de ultiem relaxte carb-versie...ik lees ervaringen van aan-uit-injectie op de eerste 'nieuwe' SV-modellen, vanaf 2005 model (met zwart frame) zou het beter moeten zijn...?

Goed, als jullie nog tips voor mij hebben, graag *D

Later!
Thomas

Heb zelf een superbike stuur gemonteerd op een kroonplaat bedoelt voor clip-ons.
merk dat ik wel iets breder en verder naar voren zit dan op een standaard fiets met stuur.

moet zeggen stuurt heel lekker :Y
(maar dat kan ook komen omdat mijn voorvork iets korter is)
~
IMAG0992_zps03d2f650.jpg
 
Laatst bewerkt:
Middag collega's,

Hierbij een oud SV rijder die op dit moment vreemd gaat op een Speed Triple, maar ook zoekt naar een SV-N/S.

Daarnaast: zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij aanschaf van nieuw model SV? Ik heb uiteraard ervaring met de ultiem relaxte carb-versie...ik lees ervaringen van aan-uit-injectie op de eerste 'nieuwe' SV-modellen, vanaf 2005 model (met zwart frame) zou het beter moeten zijn...?

Goed, als jullie nog tips voor mij hebben, graag *D

Later!
Thomas


Ik ben niet een echt doorgewinterde SV rijder, maar heb wel uit alle reviews etc begrepen dat het benzine verbruik van de modellen na de wijziging naar 2 bougies per cilinder (is dat 2007?) enorm is afgenomen. Voor een woon-werk fiets wellicht het overwegen waard, gebruiksgemak neemt flink toe en het scheelt aardig in de kosten als de km's snel onder je doorschieten ;)

Die van mij is iig extreem zuinig.

Hebbie n linkie naar je Triple?
 
Ik ben niet een echt doorgewinterde SV rijder, maar heb wel uit alle reviews etc begrepen dat het benzine verbruik van de modellen na de wijziging naar 2 bougies per cilinder (is dat 2007?) enorm is afgenomen. Voor een woon-werk fiets wellicht het overwegen waard, gebruiksgemak neemt flink toe en het scheelt aardig in de kosten als de km's snel onder je doorschieten ;)

Die van mij is iig extreem zuinig.

Hebbie n linkie naar je Triple?

Is vanaf 2007 inderdaad, op SVrider.com wordt dit vernieuwde motortype 2nd Gen genoemd. Naast de dubbele ontsteking is ook de injectie aangepast en is er een lambdasonde toegevoegd in de uitlaat. Al deze onderdelen moesten bijdragen aan de strengere emissie eisen, maar zullen inderdaad ook geholpen hebben om een verbruik omlaag te krijgen.
 
Toen ik mijn -S kocht zat er een superbike stuur op. Ondanks dat het erg makkelijk stuurde, kon ik niet wachten om het ding eraf te trappen en met clip-ons te gaan rijden. De kuip van de S is niet echt gemaakt voor een hoog stuur. Je krijgt een bak turbulentie om je oren daar word je bang van. Plus dat ik het echt onwaarschijnlijk lelijk vond, maar dat is smaak :P

Persoonlijk zou ik zeggen: zoek voor een goede N. En zoals de rest ook al aangeeft, als het even kan van na 2007 met 4 bougies. Mijn fiets doet 1 op 18 a 19, de nieuwere types lijken zo rond de 1 op 22 te zitten of soms nog wel zuiniger.
 
Ben benieuwd waar ie voor weg gaat.. iig is dit voor mij wel weer een reminder dat deze brommers geen reet meer kosten.

Rijplezier levert ie nog genoeg dus ik rijd hem lekker op :Y


Wat komt er voor terug Mats?
 
Middag collega's,

Hierbij een oud SV rijder die op dit moment vreemd gaat op een Speed Triple, maar ook zoekt naar een SV-N/S.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De Speed is een erg aantrekkelijke machine met mooie techniek, echter zal deze minder handig worden als ik weer ga woon/werken.
Dus deze staat nu te koop en het bloed kruipt waar het niet gaan kan...inderdaad, weer stiekem naar een SV aan het kijken.

Vorige week proef gereden op 2005 model SV-N...was helaas een opgelapte machine, dus laten staan. Dezelfde dag tevens een 2004 SV-S geprobeerd...maar als je eenmaal een naked gehad hebt zit zelfs een SV-S aardig op de polsen... ;)

Daarom staan op dit moment de pijlen op een SV-N, echter is montage van een superbike stuur op een SV-S ook mogelijk; kosten ~300 euro. Heeft er hier iemand ervaring met zo'n stuur, zit het dan als een SV-N of ben je voelbaar breder, etc?

Daarnaast: zijn er nog zaken waarop ik moet letten bij aanschaf van nieuw model SV? Ik heb uiteraard ervaring met de ultiem relaxte carb-versie...ik lees ervaringen van aan-uit-injectie op de eerste 'nieuwe' SV-modellen, vanaf 2005 model (met zwart frame) zou het beter moeten zijn...?

Goed, als jullie nog tips voor mij hebben, graag *D

Later!
Thomas

Erg mooie speed! Ik heb altijd het gevoel gehad dat dat mijn nieuwe brommer gaat worden na mijn SV.

Van welk jaar is ie, en wat voor specs? Ik heb een hele mooie 2008 SV 650 met 8400 km op de teller staan....
 
Morge!

Volgens Wiki is het vanaf model 2007 inderdaad met twin-spark:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650

Goed om te weten dat die een stukje zuiniger zijn met de peut.

Hier staat de Triumph te koop trouwens:
http://www.speurders.nl/overzicht/m...m_medium=email&utm_campaign=bid_placed_seller

Meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HBKX7TTM

Goede tip trouwens om de turbulentie in de gaten te houden wanneer je een superbike stuur gaat monteren i.s.m. een SV-S kuip.

@sv650s-K8; Details en specs staan uiteraard ook in de verkoop-link. Als je jouw motor wilt aanbieden sta ik uiteraard open voor details en specs. Berichtje via PM is dan het makkelijkst.

Thanks chaps! *D
 
Laatst bewerkt:
Morge!

Volgens Wiki is het vanaf model 2007 inderdaad met twin-spark:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650

Goed om te weten dat die een stukje zuiniger zijn met de peut.

Hier staat de Triumph te koop trouwens:
http://www.speurders.nl/overzicht/m...m_medium=email&utm_campaign=bid_placed_seller

Meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HBKX7TTM

Goede tip trouwens om de turbulentie in de gaten te houden wanneer je een superbike stuur gaat monteren i.s.m. een SV-S kuip.

@sv650s-K8; Details en specs staan uiteraard ook in de verkoop-link. Als je jouw motor wilt aanbieden sta ik uiteraard open voor details en specs. Berichtje via PM is dan het makkelijkst.

Thanks chaps! *D

Heb je PB's aan staan? Ik zie de optie niet staan langs je post :)...
 
kan je hem ook in kanariegeel leveren?

Tegen meerprijs kan alles geregeld worden! :P

Ben benieuwd waar ie voor weg gaat.. iig is dit voor mij wel weer een reminder dat deze brommers geen reet meer kosten.

Rijplezier levert ie nog genoeg dus ik rijd hem lekker op :Y


Wat komt er voor terug Mats?

Na de winter ga ik kijken voor een yamaha fz1 / fz8. Of misschien het jaar erna, even kijken wat de portemonnee toelaat.
 
FF spammen ;)
Vandaag bij Roughnekk ( Roughneckk ) in Hank langs geweest.
Hij heeft voor mij mijn linkpijp aangepast zodat ik weer een normale aansluiting heb in plaats van de slecht vast gelaste demper.
Van 51 mm naar 61mm zodat ik weer kan rommelen met dempers.
Erg blij mee. Mocht je wat gelast willen hebben, raad ik hem zeker aan.
full
 
FF spammen ;)
Vandaag bij Roughnekk ( Roughneckk ) in Hank langs geweest.
Hij heeft voor mij mijn linkpijp aangepast zodat ik weer een normale aansluiting heb in plaats van de slecht vast gelaste demper.
Van 51 mm naar 61mm zodat ik weer kan rommelen met dempers.
Erg blij mee. Mocht je wat gelast willen hebben, raad ik hem zeker aan.[afbeelding]

Nice! Heb jij ook zn caféracer project mogen aanschouwen? Wat een vakman is die Roughneckk.

Suzuki GS 450 E cafe racer
 
Even een vraagje.
Flinke tijd niet gereden, accu was dan ook, zoals verwacht, leeg. Dus ik 'm aanlopen, 50 km meegereden, uitgezet en de volgende dag weer helemaal niets toen ik het contact omdraaide. Optimate 4 lader aangesloten, zoals ik het in verleden ook wel eens, succesvol, had gedaan. Maar die lader doet niets nu ik hem heb aangesloten op de (losse) accu. Andere Optimate 4 geprobeerd, maar ook niets.
Kan ik nog iets met die accu of moet ik een nieuwe halen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan