Nieuwe SV650S deel XIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nathan: klinkt alsof de platen in je accu krom zijn getrokken of dat hij volledig gesulfateerd is.

Een acculader heeft een bepaalde weerstand nodig over de accu voor hij begint met laden. Het lijkt alsof hij deze weerstand dus niet krijgt.

Ik zou maar een nieuwe accu gaan zoeken ja ;)
 
Nathan: klinkt alsof de platen in je accu krom zijn getrokken of dat hij volledig gesulfateerd is.

Een acculader heeft een bepaalde weerstand nodig over de accu voor hij begint met laden. Het lijkt alsof hij deze weerstand dus niet krijgt.

Ik zou maar een nieuwe accu gaan zoeken ja ;)
Zou het dan een idee zijn om weer een stukje te rijden en m dan gelijk aan de lader te hangen?

@DM, momenteel is er geen gemeten spanning, wat heb ik daarvoor nodig?
 
Even een vraagje.
Flinke tijd niet gereden, accu was dan ook, zoals verwacht, leeg. Dus ik 'm aanlopen, 50 km meegereden, uitgezet en de volgende dag weer helemaal niets toen ik het contact omdraaide. Optimate 4 lader aangesloten, zoals ik het in verleden ook wel eens, succesvol, had gedaan. Maar die lader doet niets nu ik hem heb aangesloten op de (losse) accu. Andere Optimate 4 geprobeerd, maar ook niets.
Kan ik nog iets met die accu of moet ik een nieuwe halen?
Eerst de accu op een snellader zetten, en dan verder gaan met de Optimate. Bij een te lage startspanning doet de Optimate helemaal niets meer.
Met bovenstaande methode krijg je accu meestal weer aan de praat, maar het beste is er zeker vanaf.
 
Even een vraagje.
Flinke tijd niet gereden, accu was dan ook, zoals verwacht, leeg. Dus ik 'm aanlopen, 50 km meegereden, uitgezet en de volgende dag weer helemaal niets toen ik het contact omdraaide. Optimate 4 lader aangesloten, zoals ik het in verleden ook wel eens, succesvol, had gedaan. Maar die lader doet niets nu ik hem heb aangesloten op de (losse) accu. Andere Optimate 4 geprobeerd, maar ook niets.
Kan ik nog iets met die accu of moet ik een nieuwe halen?

Had ik vorig jaar ook. Ik heb gewoon online nieuwe gekocht. Zelf gevuld en erin gezet, was geloof ik 4 tientjes kwijt. Scheelt iig een hoop ergernis ;)
 
even het topic omhoog kicken hor...

Ik heb eergisteren voor het eerst door de pekel gereden dit jaar... begint fris te worden!

Echter stond mijn SV er die nacht wel weer warmpjes bij:

Er was een brandoefening incl demonstratie.. en die werd wel wat dicht bij mn bike gegeven B|

1511195_739950106082613_6685876552045149458_n.jpg
 
haha wtf :P Daar zou ik me toch een partij kwaad om zijn geworden :/

Dat was ik ook... Het was een voorbeeld wat er gebeurt als je water in een in de fik staande pan frituurvet gooit.

De wind was gedraaid en daar hadden de mannen toch wat minder rekening mee gehouden |(
De brandweer notabene.
Ik kon hem niet verplaatsen want het was ook een ontruimingsoefening en ik mocht onder geen beding terug het gebouw in om mijn sleutels te halen.

Ik heb de volgende ochtend niks kunnen vinden behalve dat de bike nogal vettig was B|
Die steekvlam hebben ze een stuk of 10 keer laten zien.
 
Laatst bewerkt:
@ denny; vet verhaal man! :9

@ mezelf;
Vandaag de brommer gewassen. Al denk ik een week of 6/7 niet gereden en ik dacht van tis mooi voor dit jaar. Dacht effe tellerstand kijken voordat ik hem afsop. Sleutel om. Teller lichte wel op maar dat was het zo'n beetje. Spanning gemeten. In rust 9 volt en bij contact aan 5 volt. Gok dat mn accu nu toch echt is overleden. Het was al een aantal keer eerder dat hij rond de 12,3 volt zat na al 1/2 weken stil te hebben gestaan.. Staat nu aan de lader.. Voorjaar gaat er een nieuwe in gok ik..
 
Laatst bewerkt:
het koelsysteem heeft een thermostaat in het circuit zitten om de temp te regelen.
Heeft de oliekoeler ook zoiets ingebouwd zitten? en zo niet komt de olie dan wel op de juiste temperatuur tijdens rijden met deze buitentemperaturen?
 
Olie cooler heeft geen thermostaat.
Ja komt wel op temperatuur maar duurt wat langer..
 
Had ik vorig jaar ook. Ik heb gewoon online nieuwe gekocht. Zelf gevuld en erin gezet, was geloof ik 4 tientjes kwijt. Scheelt iig een hoop ergernis ;)
Inmiddels heb ik er nog steeds niets mee gedaan, dat zegt dus wel genoeg.
Waar heb jij hem gekocht?
 
Dat was ik ook... Het was een voorbeeld wat er gebeurt als je water in een in de fik staande pan frituurvet gooit.

De wind was gedraaid en daar hadden de mannen toch wat minder rekening mee gehouden |(
De brandweer notabene.
Ik kon hem niet verplaatsen want het was ook een ontruimingsoefening en ik mocht onder geen beding terug het gebouw in om mijn sleutels te halen.

Ik heb de volgende ochtend niks kunnen vinden behalve dat de bike nogal vettig was B|
Die steekvlam hebben ze een stuk of 10 keer laten zien.

Donders ik had denk na de eerste keer een van die brandweermannen aan zin stomme overal getrokken. :X
 
Inmiddels heb ik er nog steeds niets mee gedaan, dat zegt dus wel genoeg.
Waar heb jij hem gekocht?

Pfff uhmm ff nadenken, DM had toen een aantal links geplaatst van online shops waar ze goedkoop waren. Zou ik eens ff terug moeten zoeken. Maar zelf googlen wil vaak ook wel wat. Bij de lokale dealer had ik er anders €75,- voor neer moeten leggen nu maar geloof ik rond de €40,-.

SUZUKI SV650, S, A, SA motor accu | AW Accu

Hier heb je ze al redelijk goedkoop, moet volgens de site passen. Heb zelf ook niet de orginele accu en werkt nog steeds prima ;)
 
gewoon heel even je fiets warm laten draaien voor je gaat rijden en dan zal je er denk geen problemen mee hebben.
nooit doen. Slecht voor je koppakking. Bij stationair draaien wordt je kop wel warm, maar je onderblok (in dit geval dus onze 2 losse cilinders) niet. Door het temperatuur verschil krijg je verschil in spanning tussen kop en onderblok en daar kan een koppakking slecht tegen.

Gewoon rustig wegrijden direct na het starten, niks aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Bij een laag toerental heb je minder opbrengst van de oliepomp. De olietoevoer in de kop is daardoor een stuk minder. Bovendien is die olie ook nog eens wat dikker en komt daardoor moeilijker op de kleine plekjes (het grafiekje hierboven heeft daar overigens verder niks mee te maken, dat slaat op de kwaliteit van de smering die de olie levert. Maar dan moet de olie er dus wel komen ;)).

Gevolg is dat de nokkenas en aanverwante zaken erg snel op temperatuur komen. Vergeet niet dat je ook geen rijwind hebt om ze te koelen. De zuigers krijgen doorgaans een stuk makkelijker hun olie toebedeeld door het smeersysteem. Bovendien heb je daar minder draaiende delen en dat zorgt ook weer voor minder warmte (even de enorme warmtepieken tijdens de ontbranding daargelaten, maar die zijn in feite maar plaatselijk).

Resultaat is een kop die warmer is dan de cilinder en de kop zal dus verder gaan uitzetten. Het stukje daartussen, de koppakking, vindt dat niet zo leuk.

Nou moet je niet denken dat het kwaad kan om de motor te starten en ondertussen je helm op te doen en je handschoenen ff goed vast te sjorren voordat je wegrijdt. Maar je hebt ook mensen die de brommer lekker laten pruttelen terwijl ze hun muesli naar binnen schuiven want ja, dan is ie maar vast warm :+
 
Het vervangen van de voorveren is dat een klusje wat zelf goed te doen? Het is niet dat ik 2 linker klauwen heb. En heb nog ergens een Haynes boek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan