Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Obd tool heeft niet zoveel zin bij een sv650 van voor 2007. Dan moet je zo"n dure healtech unit kopen waar je niet veel mee kan bij een simpele ecu als die van de sv.

Oftewel gewoon het gasklephuis afstellen volgens het werkplaatshandboek. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan. Je hebt enkel een multimeter en een schroevendraaier nodig om de tps sensor en stvs af te stellen. De marges van de stvs en tps moeten je dan gewoon binnen een bepaald voltage stellen. Enkel het synchroniseren is wat meer werk.
OBD van healtech heb ik daarom ook in mijn bezit; ik heb een 2008 fiets..
Weet niet of een 2007 hierin anders is gezien het wel het zelfde blok is met dubbele bougies
 
OBD van healtech heb ik daarom ook in mijn bezit; ik heb een 2008 fiets..
Weet niet of een 2007 hierin anders is gezien het wel het zelfde blok is met dubbele bougies

Ja, andere ECU. De versie van voor 2007 met enkele bougie is een stuk simpeler. Je kan daar dus niks met die Healtech unit. En alsnog vind ik het vrij onnodig als je het meeste ook gewoon kan met een multimeter, maar het is natuurlijk wel leuk speelgoed. :)
 
Laatst bewerkt:
OBD van healtech heb ik daarom ook in mijn bezit; ik heb een 2008 fiets..
Weet niet of een 2007 hierin anders is gezien het wel het zelfde blok is met dubbele bougies
DUS TOCH!!??
Beter goed gejat van BMW dan slecht zelf bedacht. Die Jappen maken ook alles na . . . alleen meestal beter. :+
 
Laatst bewerkt:
DUS TOCH!!??
Beter goed gejat van BMW dan slecht zelf bedacht. Die Jappen maken ook alles na . . . alleen meestal beter. :+

De versies van voor 2007 hadden maar twee bougies. Scheelde ook weer wat geld met het kopen van nieuwe bougies. :+ Maar die nieuwe versies lopen dus wel een stukje efficiënter.
 
De versies van voor 2007 hadden maar twee bougies. Scheelde ook weer wat geld met het kopen van nieuwe bougies. :+ Maar die nieuwe versies lopen dus wel een stukje efficiënter.
Nu begrijp ik ook waarom je een bougietje voor een paar Euro goedkoper probeert te vinden.
Substantieel deel van de onderhoudskosten in dit geval. ;)
 
Hoi Allemaal,

Hoop posts ineens op zo'n avondje!
Kan niet overal op reply'en, wordt wat veel, dus allereerst bedankt! Hieronder even mijn reactie

Thanks voor de link en het type van de Bougies. 4 stuks dus totaal 36 euries... Valt me nog mee, zijn besteld. :)

Verder, mijn fiets is een 2007 met 2 vonkschieters per cilinder :9
Heeft inderdaad geen stelschroef voor stationair.
Als ik er met de simpele stappen niet uit kom breng ik hem weg, heb geen healtech en als het rubber stuk is moet deze toch besteld worden en zijn ze daaronder ook al bezig.

Ik heb overigens nog een SV gekocht. Het is een project om de vriendin te motiveren het rijbewijs te halen. Het is wel een naked en 1e generatie dus ik zal het topic hier er verder niet mee bevuilen O-) Apparaat heeft wat liefde nodig, om maar te beginnen met een ander blok, dus dat gaan we de komende tijd o.a. doen. Moet ook nog eens terug gebracht worden naar 35KW en verder opleuken en verbeteren, heb er zin in!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens nog een SV gekocht. Het is een project om de vriendin te motiveren het rijbewijs te halen. Het is wel een naked en 1e generatie dus ik zal het topic hier er verder niet mee bevuilen O-)
Daarmee ben je van harte welkom op een van de 'oude SV' topics :Y. Voor de blokwissel. De 99 heeft een andere aansluiting van de connectors voor de kabelboom dan het '02 blok. Waar het precies gewisseld is weet ik niet, maar wellicht op te zoeken. Waarschijnlijk is het met knippen en solderen aan de kabelboom of de stekkers aan het blok op te lossen. Meer of minder aansluitingen zitten er in principe niet aan/op.
 
Daarmee ben je van harte welkom op een van de 'oude SV' topics :Y. Voor de blokwissel. De 99 heeft een andere aansluiting van de connectors voor de kabelboom dan het '02 blok. Waar het precies gewisseld is weet ik niet, maar wellicht op te zoeken. Waarschijnlijk is het met knippen en solderen aan de kabelboom of de stekkers aan het blok op te lossen. Meer of minder aansluitingen zitten er in principe niet aan/op.


Aah kijk, dat is goede info. Heb me er nog niet enorm in verdiept, motor staat nog nieteens hier, moet de trailer regelen etc om hem hier te krijgen.. ookal staat ie vlakbij haha.

Misschien is ook wel mgoelijk om de connectoren/sensoren om te wisselen tussen de blokken. Ik ga me er eens in verdiepen! :t
 
Zijn er hier eigenlijk sjaakies die op euro98 rijden..?
Heel verhaal op het Skoda forum (en nóg meer detail elders op fora) wat betreft witte pomp euro95 en E10 en dat bij onze zuiderburen vanaf dit jaar alleen nog E10 verkrijgbaar zal zijn als vervanging van de euro95 waar overigens al 5% ethanol in zit..
Is dit al opgelost?
In het kort: in NL zit in alle brandstoffen ethanol, BEHALVE in BP Ultimate (98 octaan) en Shell V-Power (95 octaan).
E10 kan voor de SV geen kwaad. Ik heb het zelfs wel eens getest (in de 1st gen SV dan wel) en hij rijdt er ook prima op.
Ethanolvrije benzine is niet nodig als je veel rijdt.

Als je de motor in de winterstalling zet dit wel met ethanolvrije benzine doen. Ethanol trekt water aan (de benzine wordt dus hygroscopisch) en water vormt een druppel in de tank. Die is van staal en kan ondanks dat ie tot de dop is afgetankt vóór de winter gaan roesten (op de bodem).
Doorrijden in de winter kan ook.

Vreemd genoeg heb ik met BP Ultimate bij temperaturen onder 9 graden last van icing in de carburateurs, en met elke andere 95 octaan niet.
Nooit de logica kunnen doorgronden (??). Maar dit is een probleem dat de injectierijders niet kennen. (die hebben weer ànder problemen waar ìk dan weer geen last van heb ;) )

Mijn motoren die in winterstalling gaan en een stalen tank hebben gaan in ethanolvrij, de doorrijdmotor gewoon permanent in 95 octaan. Wel altijd een A-merk.
Die zooi van de witte pomp komt er bij mij niet in. :N

Misschien is ook wel mgoelijk om de connectoren/sensoren om te wisselen tussen de blokken. Ik ga me er eens in verdiepen! :t

Ik heb wel eens iemand gesproken die het '02 blok in een '99 fiets heeft gezet.
Met knippen el solderen was het gelukt. Even de elektrische schema's naast elkaar voor het geval de kleurcodes anders zijn en dan moet het lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi er van alles in,nooit problemen gehad ergens mee.
Zelfs in Duitsland 5 liter diesel getankt,daarna 9liter euro en na 100km weer euro bij gegooid maar zelfs dat ging prima.
Het rook alleen wat anders zeiden de rijders achter mij.

Zaterdag ga ik een weekje de Alpen in met de soes,zwitserland,Italië en Frankrijk!!
 
Hallo allen. Weten jullie dat. Wanneer de koppelingsplaten vervangen worden moet de olie dan ook eerst afgetapt worden voordat de koppelingsdeksel open kan.? Gr timon
 
Goede vraag. geen idee eerlijk gezegd. Wellicht kun je de motor ergens oprijden zodat hij schuiner komt te staan als hij op de standaard staat ?

Andere optie is, als de olie niet aan vervanging toe is, deze op te vangen en vervolgens weer terug erin te gieten. Wel even nieuwe afdichting gebruiken..
 
Zo gister weer setje nieuwe banden eronder gedaan! Schrok me weer rot toen ik weg reed :]

Me ketting was ook door, dus maar een nieuwe + tandwielen laten bestellen -O-

Hebben we alles weer gehad :+
 
Heeyss allemaal.
Vandaag m'n SV gelukkig weer kunnen fixen :)

Het was ff zoeken, uiteindelijk het allerkleinste vacuüm slangetje wat er te vinden is, zat een scheurtje in.

Slechte lopen is opgelost!
 
Heeyss allemaal.
Vandaag m'n SV gelukkig weer kunnen fixen :)

Het was ff zoeken, uiteindelijk het allerkleinste vacuüm slangetje wat er te vinden is, zat een scheurtje in.

Slechte lopen is opgelost!

Net terug van een weekje door de Alpen met de sv.
2 dagen regen gehad maar toch lekker gereden.
Alleen bij flink gas geven ,rookt en stinkt hij echt enorm.
Iemand een idee?
Gasklephuizen staan goed,kleppen zijn 4k terug gesteld en de bougies zijn toen ook vervangen

En ik heb het idee dat hij steeds bokkiger word onder de 4500 toeren.
Binnenbocht haarspeld was spannend in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Lekke klepseals, of gewoon stijtage aan de cilinders/zuigers/veren igv stinken naar olie. Is de carterontluchting open??
Als die dicht zit perst het blok ook olie ergens naar buiten en dat gaat stinken op een warm blok/uitlaat etc.
Geen olielekkage langs de koppelingsdeksel, dei willen ook wel eens zweten.
Igv stinken naar verbrandingsgassen ??
Geen vocht in het voorste bougiegat of ergens in het hoogspanningscircuit door het rijden door de regen?
Daan loopt ie ook niet lekker (door slechtere, of soms zelfs geen vonk) en dat merk je ook juist bij lage toeren.
Probeer 'm eens met een nieuw of schoon luchtfilter, als dat dicht zit gaat ie ook stinken, en juist op hoge toeren waar de luchtdoorlaat te beperkt kan worden.
 
Lekke klepseals, of gewoon stijtage aan de cilinders/zuigers/veren igv stinken naar olie. Is de carterontluchting open??
Als die dicht zit perst het blok ook olie ergens naar buiten en dat gaat stinken op een warm blok/uitlaat etc.
Geen olielekkage langs de koppelingsdeksel, dei willen ook wel eens zweten.
Igv stinken naar verbrandingsgassen ??
Geen vocht in het voorste bougiegat of ergens in het hoogspanningscircuit door het rijden door de regen?
Daan loopt ie ook niet lekker (door slechtere, of soms zelfs geen vonk) en dat merk je ook juist bij lage toeren.
Probeer 'm eens met een nieuw of schoon luchtfilter, als dat dicht zit gaat ie ook stinken, en juist op hoge toeren waar de luchtdoorlaat te beperkt kan worden.

Ik ga de sv toch deels strippen omdat hij gewassen moet worden en de tank moet maar de spuiter dus dan kan ik alles wel nakijken.

In de regen loopt hij gewoon goed,geen verschil met droog weer.
Hij verbruikt ook meer dan vorig jaar,met moeite 1 op 20
 
Ik ga de sv toch deels strippen omdat hij gewassen moet worden en de tank moet maar de spuiter dus dan kan ik alles wel nakijken.
Een mooie gelegenheid inderdaad om alles een lekker onder de loep te nemen.
Succes!
 
Ik ga de sv toch deels strippen omdat hij gewassen moet worden en de tank moet maar de spuiter dus dan kan ik alles wel nakijken.

In de regen loopt hij gewoon goed,geen verschil met droog weer.
Hij verbruikt ook meer dan vorig jaar,met moeite 1 op 20

Miss een rare opmerking maar check je sensor van je koppelings hendel eens. Miss is deze gecorrodeerd of maakt ie sluiting ookal is je kopp hendel niet ingeknepen dan krijg je dezelfde problemen. Inspuiting wordt veel te rijk onder de 3500 of 4000, weet het niet meer exact maar wellicht helpt t.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan