Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ho ho niet te snel. Heb tot op heden nog geen r**t uitgevoerd :+
Zie nu dat dit deel ookalweer bijna vol is :o
 
Laatst bewerkt:
Ho ho niet te snel. Heb tot op heden nog geen r**t uitgevoerd :+
Zie nu dat dit deel ook alweer bijna vol is :o
Dat is om te laten weten dat we er allemaal erg blij mee zijn!!
Als het huidige topic bijna vol is is dat nòg een héél mooie reden het verzameltopic te starten. :Y
Ik ben ervan overtuigd dat het een mooie voortzetting van 'we gaan u vervelen met een SV-topic in drie delen' gaat worden.

Je kunt natuurlijk ook doornummeren om aan te geven dat het niet 'zomaar' een SV-topicje is.
Het grote SV 650/1000 S/N verzameltopic, deel 15 - The Story continues"

Maar het is allemaal aan jou. Het is jouw feestje! *O*

Ik zag dat ze bij de FireBlade al bij deel 87 zijn, dus we hebben nog wat te doen, maar met 3 in 1 gaat het sneller. ;)

Succes met het maken van de OP en de SV/TL meet-and-greet!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een begin gemaakt voor het verzameltopic.
ik ben zo vrij geweest om even de starter van het Gladius topic te vragen of ik de gladius ook kan invoegen in het verzameltopic. Dit omdat de nieuwe nieuwe nieuwe SV gewoon een upgrade van de gladius is. Gebruikt ook het zelfde blok dus tja. iK dacht die past er wel bij. Dus even gevraagd want ga niet ongevraagd iemands topic kapen :)

Maar als ik geen antwoord krijg dan jat ik m er gewoon bij :+
 
Ja. Doet altijd pijn aan mn ogen ;) :+


Heb besloten tóch de TL rijders er niet bij te betrekken. reden: het is wel het zelfde motorblok maar daar is alles dan ook mee gezegd. Het is gewoon geen SV. Net als de VSTROM geen SV is alsmede de Gladius.

Ben benieuwd naar de opkomst *D
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon geen SV. Net als de VSTROM geen SV is.
imo Is de Gladjanus een V-Strom, alleen nog lelijker. O-)
De TL daarentegen (niet voor het topic, maar voor de meeting) ...... zeg ik geen 'nee' tegen. :]
Maar zoals eerder gezegd : het is jouw feestje!
De organisator bepaalt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Even vraagje aan de kenners.

Ik moet nieuwe keerringen in mn SV.
Er zitten reeds progressieve veren in.
Welke dikte olie is nu aan te raden voor mijn bike.

10W of 15W of iets anders?
Dankje!
 
Idd 15w en een luchtkamer aanhouden van 14cm. Dat is voor mijn ABS model; die heeft iets andere vorkpoten maar volgens mij zijn ze in lengte wel gelijk.
 
Ik zou trouwens die mooie groene nemen van SKF. Zijn wel wat duurder maar zijn erg soepel. Berer dan de oem ringen..
 
Idd 15w en een luchtkamer aanhouden van 14cm. Dat is voor mijn ABS model; die heeft iets andere vorkpoten maar volgens mij zijn ze in lengte wel gelijk.

Maar standaard is 10W toch?
Dus dan wordt die net iets stugger met 15W. Wat niet erg is, de achterveer is ook stugger dan origineel.

Ik ga dit niet zelf doen. Het moet in 1 dag klaar want ik heb hem gewoon nodig voor woon/werk.
En ik weeet niet of de meerprijs van skf ringen nut hebben, want zoveel kilometers ga ik niet meer maken met mijn SV?
 
Standaard is idd 10w.. maar de vorkpoten eruit en erin is toch maar een paar uur werk?
Laatst nog zelf gedaan.

En tja tis maar wat je wilt mbt de keerringen Let wel; voor het ABS model zijn de maten anders.
 
Standaard is idd 10w.. maar de vorkpoten eruit en erin is toch maar een paar uur werk?
Laatst nog zelf gedaan.

En tja tis maar wat je wilt mbt de keerringen Let wel; voor het ABS model zijn de maten anders.

Ik heb ook een abs model dus ik hou jouw gegevens aan. Dank!
Klopt.. maar mocht er iets niet lukken dan staat het weer. En met die kleine (nu 2 maanden oud) heb je toch ineens een stuk minder tijd.
 
De voorvork hoeft er niet uit. Het is juist handiger om het te doen met de binnenlopen nog in de kroonplaten. Als je extreem veel tijd besteed aan schoonmaken etc is het twee uur werk.
 
De voorvork hoeft er niet uit. Het is juist handiger om het te doen met de binnenlopen nog in de kroonplaten. Als je extreem veel tijd besteed aan schoonmaken etc is het twee uur werk.

Hoe krijg je dan de oude keerring er uit en de nieuwe er in?

Je kunt ook bij hyperpro werkendam langs gaan voor een afspraak die hebben het ook zo voor je gedaan.
 
Om de keerringen eruit te krijgen zul je de binnenpoot eruit moeten halen. En dat gaat toch echt het makkelijkst met de vorkpoten eruit.
 
Daar heb ik in een van de drie topics al eens een handleiding voor geplaatst. Volgens mij vroeg jvenz er toen om. Stap voor stap handleiding. Hij heeft het nagewerkt met de motor vastgesjord op een aanhanger bij gebrek aan een voorbokje en het was hem prima gelukt. In het kort : opbokken met voorwiel van de grond, wiel eruit, imbusbouten onderuit de poten. Onderpoten eraf rukken (echt rukken) en dan wip je daarna de oude keerringenneruit. Nieuwe eerst om de binnenlopen doen en dan de boel weer in elkaar. Even terugbladeren, dan vindt je de uitgebreide handleiding.
 
Het voordeel van de binnenpoten nog in de kroonplaten is dat je ze niet zelf vast hoeft te. houden. Wegglippen, meedraaien etc zijn dus geen optie, maar doe wat je wilt.. Er zijn meerdere wegen naar Rome. De keerringen komen trouwens los van de onderpoten zodra je die van de binnenpoten hebt getrokken. Even de stap voor stap handleiding opzoeken voor wie het wilt gaan doen. Het vervangen van die keerringen en olie stelt niet zo veel voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan