Nieuwe Systeemhelm

Kan er geen touw aan vastknopen.

Gaarne even duidelijke uitleg wat je bedoeld.
Was iets fout gegaan met quoten en bij het corrigeren zag ik dat ik iets over het hooft heb gezien... irrelevant geworden dus :$
 
Wel apart mijn Nolan 103 is nu maat M, de N90-2 die ik gepast had was maat XL?!?


Ne mijn kop is niet veel dikker geworden...zelfs nog minder haar.
 
Laatst bewerkt:
Anders je budget verhogen en naar A-merken kijken.
Heb tegenwoordig een Schuberth jethelm. Voorheen altijd Nolan's gehad.
Prijs was wel even schrikken.

Voordeel van A-merken is dat ze verschillende maten buitenschaal maken en ook het binnenwerk aangepast kan worden.

Advies is veel passen en pas kopen als je de juiste helm gevonden hebt, je hebt immers maar 1 hoofd.

Edit: Wat ik beter vind aan de Schuberth M1 tov Nolan N43:
  • Pasvorm
  • Zonnebrilbediening
  • Airflow bij warm weer (zet de schuif open en je hoofd blijft koel)

Wellicht maakt HJC ook goede helmen, heb ze wel eens gepast maar kwamen bij mij over als B-merk. Was altijd tevreden over Nolan ondanks de waardeloze zonnebrilbediening, laatste N43 begon wat ruim te zitten en na eenmaal een Schuberth pet gepast te hebben was ik om. Moest wel een paar nachtjes slapen over de prijs :+

Ik heb een HJC Rpha 11 en ondanks dat deze nogal luidruchtig is kan ik niet anders zeggen dat dit een A merk kwaliteitshelm is. Alles is keurig afgewerkt, vizieren sluiten goed en hebben genoeg standen, veel ventilatie (wat meteen een nadeel als het om geluid gaat), super licht, niet mega duur. Kan niet anders zeggen dan top. Het geluid is voor mij alleen issue, maar dat was het ook met mijn Shoei Qwest wat toch ook een A merk model is. Ik denk dat dit meer aan mij ligt.

Of alle modellen van HJC zo goed zijn weet ik niet, maar hetzelfde geldt voor Shoei. Geen idee....

Ikzelf ben nu aan het kijken voor een Shoei Neotec. Kost wat, maar al met al ben ik tevreden over mijn vorige Shoei.
 
Laatst bewerkt:
Anders je budget verhogen en naar A-merken kijken.
Heb tegenwoordig een Schuberth jethelm. Voorheen altijd Nolan's gehad.
Prijs was wel even schrikken.

Voordeel van A-merken is dat ze verschillende maten buitenschaal maken en ook het binnenwerk aangepast kan worden.

Advies is veel passen en pas kopen als je de juiste helm gevonden hebt, je hebt immers maar 1 hoofd.

Edit: Wat ik beter vind aan de Schuberth M1 tov Nolan N43:
  • Pasvorm
  • Zonnebrilbediening
  • Airflow bij warm weer (zet de schuif open en je hoofd blijft koel)

Wellicht maakt HJC ook goede helmen, heb ze wel eens gepast maar kwamen bij mij over als B-merk. Was altijd tevreden over Nolan ondanks de waardeloze zonnebrilbediening, laatste N43 begon wat ruim te zitten en na eenmaal een Schuberth pet gepast te hebben was ik om. Moest wel een paar nachtjes slapen over de prijs :+
Ik heb ook een Nolan jet N43 en die zit uitstekend!! Zonneklep-bediening werkt toch ook prima?
Verder is koeling bij een jethelm, hier de N43 altijd al veel beter dan een integraal.
(maar dat betekent wel meer herrie)

Indertijd heb ik ook Schubert gepast en die zat bij mij juist weer niet zo goed.
Nolan N43 gebruikt op Sicilië bij temp 40+. Geen klachten over te heet!
Ben wel met je eens dat de airflow-schuif bij deze Nolan niet veel voorstelt.

Nog wel een vraag: Je zegt jouw Nolan gaat ruimer zitten. Hoeveel km hiermee gereden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan