Nieuwe T-max

gsm

Rookie
20 apr 2008
21
0
Iemand al ervaring of een proefrit gemaakt met de nw T-max? Ben afgelopen week bij de dealer geweest waar hij in de showroom stond. Ik kon helaas geen proefrit maken aangezien dat exemplaar voor de verkoop was.
Waar ik met name benieuwd naar ben is de mate van turbulentie achter het scherm. De oude T-max had hier nogal last van. Ik begrijp dat lengte hierin ook een bepalende factor is. Met mijn lengte van 1.96M zat ik altijd precies in de turbulentie met mijn hoofd, maakt niet uit welke ruit er op zat.
Verder zag de nw T-max er zeer scherp uit alhoewel de uitlaat ook weer duidelijk een maat groter is geworden. Gelukkig hebben veel fabrikanten van vervangingsdempers hier een alternatief voor.
 
Hela,
sinds afgelopen zaterdag rij ik op m'n nieuwe T-Max 2008, Midnight Black. Ik ben 1.84 en heb vanaf 120 km best last van turbulentie. Helaas heb ik nooit op een ouder model T-Max gereden. Ik weet dus niet of er verschil is...
 
Ik heb namelijk een keer proef gereden en moet bij het nemen van bochten telkens mijn knieen tegengesteld draaien. Ik meet 1,98 mtr.
 
Bij het standaard scherm op een 2007max krijg je bij 120 ook last van turbulentie.Bij 140 begint je helm te wiebelen en bij 160 is het weer minder 8-)

Volgens Yamaha zou de stroomlijn aangepast zijn....

Probeer een sportruit zou ik zeggen.

Die bevalt zo goed, dat ik 'm er zelf door de winter erop heb laten zitten.

Ik heb geen last met m'n knieen, ben 1.90.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, vond nog iets.

Vergelijking oude en nieuwe T-max.

"model 2008 heeft meer koppel in het middengebied"

:X

http://www.yamaha-motor.ch/german/products/motorcycles/motorcycle_comparison_details.jsp?model=tcm%3A40-171109&model=tcm%3A40-205390&model=tcm%3A40-171109 (Yamaha Motor Europe)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m gekocht! T-max stealth-metal en zwarte lage sportruit. Deze kleur was bij de importeur al uitverkocht. Enkele dealers hebben ze nog. De verkoopaantallen zijn voor yamaha in Nederland eigenlijk niet interessant, zeker niet in vergelijk met Italie. Eigenlijk arrogant van yamaha om niet gewoon meer aantallen toe te wijzen voor Nederland. Dealers zeggen er eigenlijk veel meer te kunnen verkopen als ze ze zouden hebben. Maar goed, even wachten op het kenteken en dan kan het genieten beginnen.
 
Hela GSM, gefeliciteerd met je aankoop. Ik rij nu een week op m'n nieuwe en hij rijdt als een dolle! Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de lage sportruit!
 
Vandaag en gisteren de hele dag op de T-max gereden en nu weet ik t zeker, T-max rules! Wat een fijne scooter. Met de lage sportruit zit ik met m'n 1.96m minder in de turbulentie. Prima uit te houden op het zadel. Dat is op andere motoren wel s anders geweest. Weet iemand of het dimlicht maar aan 1 kant dient te werken?
 
Ja, dat klopt.
Grootlicht is de andere koplamp.

Ik blijf het een beetje vreemd gezicht vinden, aan één kant een brandende lamp. Ook raar dat Yamaha daar voor kiest. Bij de Majesty branden wel beide lampen tegelijk.
 
Heeft met de wet te maken.

Als de 2 koplampen in 1 behuizing zitten mogen ze beide branden.

Wanneer ze elk in aparte behuizing zitten, mag er maar 1 branden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan