nieuwe tank wel of niet coaten

Tuurtje

Die hard MF'er
16 mei 2004
265
0
Belgie
Ik heb vandaag contact gehad met mijn spuiter en hij gaf mij het advies om de de binnenkant van de tank niet te coaten. Volgens hem geeft dat namelijk veel problemen als je eens moet lassen aan je tank. Zelf ben ik wel een voorstander van een coating in je tank. Wat is jullie mening.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
wel doen
als het ding wel lek is kun en je hebt geen coating en je moet gaan lassen kun je je spuitwerk opnieuw laten doen.....tuurlijk slimme zet van je spuiter
 
als er geen coating in de tank is en ze begint te lekken moet je het spuitwerk alsnog opnieuw laten doen, en waarom zou je aan je tank moeten lassen :?
Je maakt de tank toch eerst naar je zin (lassen) alvorens hem te laten spuiten
 
Ik heb een stock fatbob tank gebruikt op de knukkel, zonder coating.

Heb vorig jaar een ander tankje doorgezaagd die was gecoat en dat was k*t... de coating was erg ongelijkmatig verdeeld en bladderde af (had weing functie dus). Nu zullen er ook genoeg goed gecoate tanks zijn, maar als je een goede, nieuwe tank gebruikt is er volgens mij geen reden toe. Zonde van de moeite en geld.
 
Ik was ook geen voorstander van coating, tot dat ik die van TankCure zag.. 'K heb laatst een opengewerkte tank gezien met dit spul en dat zag er perfect uit.
Wordt een transparante harde filmlaag.

Volgens mij staat er meer op www.tankcure.nl

Dat spul gaat er bij mij in ieder geval in!
 
Heb in de mijne ook tankcure gebruikt en werkt perfect als je het doet zoals ze voorschrijven.
Een maat van mij kocht onlangs een nieuwe fatbobtank, nadat ik hem mooi had gelakt kwam er na x-aantal weken een blaas op het lakwerk en dit terhoogte van een las van het fabriek af, wat blijkte: hij was niet dicht |(
Tankcure erin, blaas weggeschuurd, opnieuw gelakt en toeren O-)
 
Ik heb vandaag contact gehad met mijn spuiter en hij gaf mij het advies om de de binnenkant van de tank niet te coaten.

gewoon coaten, 't is toch jouw tank.
Immers, een tank die gecoat is hoef je ook niet vol te gooien met benzine als je hem in de winterstalling zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan