Nieuwe (toer) motor

Jorn1000

MF'er
12 jul 2020
51
8
Beste mensen,

Binnenkort kan ik vol vermogen rijden, en ben op zoek naar een sterke toermotor. Rechtop zitten, betrouwbaar en genoeg vermogen zijn een must. En sowieso een top koffer. Ik zat zelf aan een Honda varadero te denken na 2003. Iemand andere suggesties? Budget voor aankoop = ongeveer 5000 euro.
 
Als je dan toch wilt toeren..... Als je een beetje zoekt dan vind je wel een GL1500 voor 4000, en die dingen kunnen met gemak nog jaren mee en heeft genoeg power (gewoon eens proberen) en heeft standaard een topkoffer :) .
 
Als je dan toch wilt toeren..... Als je een beetje zoekt dan vind je wel een GL1500 voor 4000, en die dingen kunnen met gemak nog jaren mee en heeft genoeg power (gewoon eens proberen) en heeft standaard een topkoffer :) .
Haha. Ik vind het een erg leuke motor. Echter moet de motor ook door de krappe stad heen naar college. En in de vakanties door Europa heen. ;) De motor moet gewoon comfortabel zijn voor langere stukken rijden~toeren.:] Geen supersport o.i.d. meer. Weet niet of een GW op dit moment geschikt is voor een student haha.
 
Naamloos.png
 
Iemand die de varadero aanraadt/afraadt?
Als Honda liefhebber zou ik zelf niet zo snel deze motor kopen. Gerust goede motor maar te lomp en zwaar en als jij lichtvoetig (lichtbandig) door de stad wil... Met name het manoeuvreren bij zeer lage snelheid en parkeren in je schuur/garage is geen pretje, ben je zelf een flinke vent dat heb je er minder moeite mee. Wel een erg goede en sterke reisgezel!
 
Als Honda Pan European-rijder raad ik je natuurlijk aan: een Pan European!
Voor je budget is er wel een leuke te vinden en je hoeft bij zo’n motor echt niet bang te zijn voor wat hogere km-standen.
Ik rij zelf een oude ST1100, een paar jaar geleden gekocht voor 1500 euro.
Heeft nu zo’n 145.000km gereden en heeft me nog nooit laten staan.
Een ST1300 is net wat moderner, als je dat zoekt, verder net zo degelijk als z’n voorganger.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een Moto Guzzi Norge kopen. Dat is niet alleen geweldig fijn om op te toeren, maar ook nog eens een lust voor het oog en geen 13 in het dozijn.8-) Ik spreek uit ervaring!

Verder gaat je vraag je hier niet verder helpen. Ga gewoon een proefrit maken op de Varadero. Waarschijnlijk valt het best mee met het gewicht en de lompheid, er zijn uiteindelijk genoeg enthousiaste Varaderorijders. En koop 'm dan gewoon.
 
Bedankt voor de reacties iedereen. Ik zal eens wat proefritten maken om tot een besluit te komen. Fijne avond :W
 
Inderdaad , maar nog zo’n draadje zonder tegenbericht. Dat hoort bij deze tijd denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan