Nieuwe TomTom Rider uitgekomen vandaag

B3rt

Die hard MF'er
26 sep 2005
425
0
Tot mijn verbazing zag ik net op de TomTom website dat er een nieuwere versie is van de TomTom Rider, de TomTom Rider Europe

Deze is natuurlijk weer duurder geworden (699,=) en bied het volgende nu meer als de "oude" tomtom rider:
- Standaard europa mappen bij geleverd
- nieuwere firmware
- software voor maken van routes op PC

Helaas nog steeds niet mogelijk of niet veranderd:
- track log mogelijkheid(opslaan/bijhouden zelf gereden route)
- geluid via eenvoudige normale speaker in een koekblik
- betere beugel die niet afbreekt en is beveiligd tegen diefstal
- betere BT zender die wel goed verstaanbaar is boven de 60km
- grotere SD kaart zodat je europa in 1 keer kunt laden (nu maar 1GB groot, je hebt 2GB nodig voor heel europa in te laden)

Al met al het gaat de goed richting op alleen het is nog steeds niet wat een goeie navigatie moet zijn voor de motor.
 
Tot mijn verbazing zag ik net op de TomTom website dat er een nieuwere versie is van de TomTom Rider, de TomTom Rider Europe

Deze is natuurlijk weer duurder geworden (699,=) en bied het volgende nu meer als de "oude" tomtom rider:
- Standaard europa mappen bij geleverd
- nieuwere firmware
- software voor maken van routes op PC

Helaas nog steeds niet mogelijk of niet veranderd:
- track log mogelijkheid(opslaan/bijhouden zelf gereden route)
- geluid via eenvoudige normale speaker in een koekblik
- betere beugel die niet afbreekt en is beveiligd tegen diefstal
- betere BT zender die wel goed verstaanbaar is boven de 60km
- grotere SD kaart zodat je europa in 1 keer kunt laden (nu maar 1GB groot, je hebt 2GB nodig voor heel europa in te laden)

Al met al het gaat de goed richting op alleen het is nog steeds niet wat een goeie navigatie moet zijn voor de motor.


Europa staat wel op een 1Gb Sd, zijn een paar oost europese landen weg gelaten tov van Go700 (1,5Gb map)

map_western-europe_pisa.jpg



Deur-tot-deurnavigatie door heel West-Europa.
Alle nieuwste NAVTEQ-kaarten zijn als één naadloze kaart geïnstalleerd op een SD-kaart van 1 GB, waardoor je naar ieder adres in West-Europa kunt navigeren.

Dekking:
Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Ierland, Zweden, Zwitserland, Spanje, Nederland, Verenigd Koninkrijk


http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=230&Section=359&Language=5
 
Niet van mij, ik heb deze week een garmin besteld.
Heb me er sterk in verdiept en was tot de conclusie gekomen dat de TTR nog in de kinderschoenen staat en niet is gemaakt door mensen die zelf motorrijden.
Het idee is goed alleen de uitvoering hapert aan alle kanten, vooral nu nog steeds aan de kwaliteit van het gebruikte materiaal. (slechte beugel en BT ontvanger)
 
Dacht dat een nieuwe motor een hoge afschrijving had. Die TTR kan er ook wat van -O-
(Aanschaf 799 werd 599, Europese kaart 249 nu icm TTR 699)
 
Daarnaast verkoopt TOM TOM oude kaarten!!
De vinexlocaties die al weer een paar jaar bestaan zoals Ypenburg staan er nog steeds niet compleet op.
Wat ook een wassenneus is, dat ze er fietsroutes in hebben staan.
Het fietspad wat bij mij over de weg heen gaat staat er niet op?!

Nee, TomTom is een beetje naast zijn schoenen gaan lopen.

Een Garmin blijft op de motor de beste keus!
 
ben vooral nieuwsgierig naar de software voor het maken van de routes, de eerste ervaringen hoor ik graag.

Toch sluit ik me graag hier bij aan. Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste bevindingen want de beperkte kaarten en het gebrek aan software waren mijn twee grootste bezwaren....
 
Daarnaast verkoopt TOM TOM oude kaarten!!
De vinexlocaties die al weer een paar jaar bestaan zoals Ypenburg staan er nog steeds niet compleet op.
Wat ook een wassenneus is, dat ze er fietsroutes in hebben staan.
Het fietspad wat bij mij over de weg heen gaat staat er niet op?!

Nee, TomTom is een beetje naast zijn schoenen gaan lopen.

Een Garmin blijft op de motor de beste keus!

Kaartmateriaal loopt altijd 2 a 3 jaar achter, dat is met alle merken zo
 
Kaartmateriaal loopt altijd 2 a 3 jaar achter, dat is met alle merken zo

ja, dat had ik ook begrepen.
Garmin en TomTom werken allebei toch met hetzelfde navteq-kaartmateriaal?

Ben trouwens ook benieuwd of het wat is, die nieuwe software van TT.
Vind de garmin echt veel te duur nog.
 
ja, dat had ik ook begrepen.
Garmin en TomTom werken allebei toch met hetzelfde navteq-kaartmateriaal?

Ben trouwens ook benieuwd of het wat is, die nieuwe software van TT.
Vind de garmin echt veel te duur nog.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb zelf een tweedehands Garmin systeem, en heb een maand geleden de laatste update van de Garmin kaarten gekocht. Het blijkt dat een nieuwe rotonde die hier in de buurt nog maar 6 maanden geleden is aangelegd nu al in de Garmin kaarten verwerkt is. :Y
 
Dat is niet helemaal waar. Ik heb zelf een tweedehands Garmin systeem, en heb een maand geleden de laatste update van de Garmin kaarten gekocht. Het blijkt dat een nieuwe rotonde die hier in de buurt nog maar 6 maanden geleden is aangelegd nu al in de Garmin kaarten verwerkt is. :Y

Het gebeurt ook wel eens dat in de toekomst geplande dingen (zoals een rotonde) al van te voren is opgenomen in de kaart.
 
Hoe kom je daarbij?
De 2610 kost in de winkel 799,=
De TomTom Rider kost 699,= (met europa mappen, heeft 2610 ook)
Als je via E-bay koopt kan je hem in frankrijk nieuw bestellen zelfs voor 590 euro.

Dus de 300 euro prijs verschil is niet correct, hij is duurder maar geen 300 euro, echter de garmin is wel meer gericht op de motorrijder, de rider is nog steeds een tomtomgo die omgebouwd is voor de motor!
 
Hoe kom je daarbij?
De 2610 kost in de winkel 799,=
De TomTom Rider kost 699,= (met europa mappen, heeft 2610 ook)
Als je via E-bay koopt kan je hem in frankrijk nieuw bestellen zelfs voor 590 euro.

Dus de 300 euro prijs verschil is niet correct, hij is duurder maar geen 300 euro, echter de garmin is wel meer gericht op de motorrijder, de rider is nog steeds een tomtomgo die omgebouwd is voor de motor!

Nou voor die 799 kun je nog niet echt met de motor op stap hoor. Bijkomend dan nog "iets op het ding op je fiets te zetten" zoals de Perfectcradle van Waypoint (neem, de blue, dan heb je meteen draadloos geluid in je helm) en natyuurlijk wil je de 2gb flashkaart. Ik kocht 'm afgelopen zomder en was voor de hele set toch zo'n 1500 euro kwijt. Set is wel iedere euro waard, dat dan weer wel.
 
Nou voor die 799 kun je nog niet echt met de motor op stap hoor. Bijkomend dan nog "iets op het ding op je fiets te zetten" zoals de Perfectcradle van Waypoint (neem, de blue, dan heb je meteen draadloos geluid in je helm) en natyuurlijk wil je de 2gb flashkaart. Ik kocht 'm afgelopen zomder en was voor de hele set toch zo'n 1500 euro kwijt. Set is wel iedere euro waard, dat dan weer wel.


Tja, dat je met oogkleppen op je laat n**ien bij waypoint, daar kunnen wij niets aan doen. Ik kocht mijn garmin afgelopen jaar voor 840,- euro incl. motorbeugel elders...

En dan is 660,- euro voor een geheugenkaartje en een cradle wel heel erg veel geld ! :X

En bij de TT komt weer een beugel + een oplossing voor het gebruik in de auto, en ik durf te wedden dat je dat niet voor 100,- euro red... O-)
 
Kaartmateriaal loopt altijd 2 a 3 jaar achter, dat is met alle merken zo
is dat zo?
lijkt mij niet van deze tijd....
online kaarten zijn behoorlijk actueel...

bijvoorbeeld de nescio (fiets!)brug bij amsterdam over het amsterdam rijnkanaal.... die is niet eens echt af en is toch al te zien op map24 of google maps.

als ze dat online kunnen fabrieken moet dat voor gps doeleinden ook kunnen.... of willen ze eerst van hun oude meuk af?
 
Laatst bewerkt:
Het gebeurt ook wel eens dat in de toekomst geplande dingen (zoals een rotonde) al van te voren is opgenomen in de kaart.

Klopt ik reed met de TTR pas nog over een weg en nieuwe rotonde die er pas een maand of 2 liggen.

...
En bij de TT komt weer een beugel + een oplossing voor het gebruik in de auto, en ik durf te wedden dat je dat niet voor 100,- euro red... O-)

Ik gebruik de standaard beugel en de TTR blijft gewoon zitten, ook bij 200+, bochtjes, slechte wegen etc.
Een oplossing voor in de auto kost 35 euro, bevestigingsset met zuignap en stroomkabel erbij (kijk maar op de tomtom site).
 
Ik beschik over de prettige combinatie van een avontuurlijke instelling en een goed richtinggevoel.........

Tssk, navigatie op de motor...het moet niet gekker worden. :N |(
 
Ik beschik over de prettige combinatie van een avontuurlijke instelling en een goed richtinggevoel.........

Tssk, navigatie op de motor...het moet niet gekker worden. :N |(

Yep.... als dat zo door gaat komen ze misschien nog met handvatverwarming en ABS..... tsk tsk tsk...... en wat dacht je van ronde wielen?????
_O- _O-
 
en als ik 4 weken geleden schriftelijk info vraag aan tom tom, krijg ik bericht terug dat er geen vervanger aan zit te komen.......

da's eerlijk..... :( :X |(

geeft vertrouwen |( |( |(
 
Yep.... als dat zo door gaat komen ze misschien nog met handvatverwarming en ABS..... tsk tsk tsk...... en wat dacht je van ronde wielen?????
_O- _O-
Allemaal nieuwlichterij...straks komt er ook nog lucht in de banden... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan