Nieuwe TomTom Rider uitgekomen vandaag

Okee, maar dan heb je dus nog geen speciale bediening voor op de motor, zoals de perfectcradle van notter:

(Afbeelding)

Of heb je die in de praktijk niet nodig? Om dat ding te gaan bedienen via die losse afstandbediening die er bij zit lijkt me ook niet echt praktisch?!

Ik gebruik mijn 2610 zowel in de auto als op de motor en mis de Perfect Cradle helemaal niet. Het touchscreen en de knoppen voldoen prima. Als het goed is heb je je route toch goed voorbereid dus hoef je onderweg niets te doen.
 
We hebben het hier over GPS-en niet over GSM's

met de TTR kan je ook niet bellen, hij fungeert wel als handsfreekit, maar je hebt altijd nog een GSM met BT nodig


ok vraag verkeerd gesteld.
ik bedoelde de handfreekit.

Ik wil een nav. zowel op de motor en in de auto kunnen gebruiken.
een handfreekit lijkt me dan wel interessant voor in de auto.

( voor op de motor lijkt mij niet zo'n goed idee. :] )

Het verhaal van "EagleBiker oud en niet wijs" is zeer verhelderend. TTR is zo slecht nog niet.
*D
 
ok vraag verkeerd gesteld.
ik bedoelde de handfreekit.

Ik wil een nav. zowel op de motor en in de auto kunnen gebruiken.
een handfreekit lijkt me dan wel interessant voor in de auto.

( voor op de motor lijkt mij niet zo'n goed idee. :] )

Het verhaal van "EagleBiker oud en niet wijs" is zeer verhelderend. TTR is zo slecht nog niet.
*D


Voor navigeren van "A naar B" is de TTR zeker geschikt, alleen zit je dan nog steeds met een lullig oortje in je auto... oplossingen zouden geleverd worden, maar zijn er nog steeds niet, ook de prijzen van die dingen zijn onbekend.
Ik wil iig niet met zo'n dom oortje in m'n auto zitten, ik vind het gewoon irritant.

Daarbij schijnt (zelf GEEN ervaring mee) het geluid van de BT helmset triest te zijn.Bij hogere snelheden ZOU het slecht verstaanbaar zijn, iemand ervaring hier met dit?De helmset van Garmin kan ik nog wel goed verstaan met oordoppen in en 287km/u op m'n gps, geluidsnivo op 8.

Garmin komt wel met een BT apparaat, de 2820, ik vind het allemaal wel leuk, maar wens het iig niet op m'n motor.

:)
 
Voor navigeren van "A naar B" is de TTR zeker geschikt, alleen zit je dan nog steeds met een lullig oortje in je auto... oplossingen zouden geleverd worden, maar zijn er nog steeds niet, ook de prijzen van die dingen zijn onbekend.
Ik wil iig niet met zo'n dom oortje in m'n auto zitten, ik vind het gewoon irritant.

Daarbij schijnt (zelf GEEN ervaring mee) het geluid van de BT helmset triest te zijn.Bij hogere snelheden ZOU het slecht verstaanbaar zijn, iemand ervaring hier met dit?De helmset van Garmin kan ik nog wel goed verstaan met oordoppen in en 287km/u op m'n gps, geluidsnivo op 8.

Garmin komt wel met een BT apparaat, de 2820, ik vind het allemaal wel leuk, maar wens het iig niet op m'n motor.

:)


;( wordt er allemaal niet makkelijker op.

Ik ga wel gewoon stiekem achter een motorrijder aanrijden die al een nav. op zijn motor hebt( of heeft)
 
;( wordt er allemaal niet makkelijker op.

Ik ga wel gewoon stiekem achter een motorrijder aanrijden die al een nav. op zijn motor hebt( of heeft)

Gewoon je goed laten informeren, en daarna kopen wat je leuk vind.
Ga vooral niet over 1 nacht ijs, en vraag gewoon wat mensen die zo'n ding hebben hoe dat die bevalt.

:)
 
ok vraag verkeerd gesteld.
ik bedoelde de handfreekit.

Ik wil een nav. zowel op de motor en in de auto kunnen gebruiken.
een handfreekit lijkt me dan wel interessant voor in de auto.

( voor op de motor lijkt mij niet zo'n goed idee. :] )

Het verhaal van "EagleBiker oud en niet wijs" is zeer verhelderend. TTR is zo slecht nog niet.
*D

Dan moet je dus ook de TTR niet hebben!
De TTR heeft namelijk GEEN geluid in de auto, dus je wilt handsfree bellen in de auto dan kan dat dus niet omdat je geen geluid hebt. Je moet dus een oortje indoen, dan kan je net zogoed een oortje van je telefoon direct indoen toch?

Tip:
Lees eerst maar eens de diverse fora's over de TTR alvorens je iets "aanneemt"
Dan kom je er snel achter dat het idee achter de TTR mooi is alleen in de praktijk slecht is uit gewerkt.
Voorbeeldjes:
- De TTR beugel is van matige kwaliteit, deze kan snel afbreken, los schieten en ook niet worden vergrendeld tegen diefstal.
- De meegeleverde BT set wordt ook flink over geklaagd, de gesproken instructies zijn vaak boven de 60km per uur niet meer te verstaan.
- De speakerset in de helm blijkt iets te groot te zijn waardoor deze pijn gaat doen aan je oren na een tijdje
Zo zijn er nog een paar meer dingen, kijk maar bv eens op deze forums en deze over navigatie, ook op de Notter forums wordt hetzelfde gemeld.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je dus ook de TTR niet hebben!
De TTR heeft namelijk GEEN geluid in de auto, dus je wilt handsfree bellen in de auto dan kan dat dus niet omdat je geen geluid hebt. Je moet dus een oortje indoen, dan kan je net zogoed een oortje van je telefoon direct indoen toch?

Tip:
Lees eerst maar eens de diverse fora's over de TTR alvorens je iets "aanneemt"
Dan kom je er snel achter dat het idee achter de TTR mooi is alleen in de praktijk slecht is uit gewerkt.
Voorbeeldjes:
- De TTR beugel is van matige kwaliteit, deze kan snel afbreken, los schieten en ook niet worden vergrendeld tegen diefstal.
- De meegeleverde BT set wordt ook flink over geklaagd, de gesproken instructies zijn vaak boven de 60km per uur niet meer te verstaan.
- De speakerset in de helm blijkt iets te groot te zijn waardoor deze pijn gaat doen aan je oren na een tijdje
Zo zijn er nog een paar meer dingen, kijk maar bv eens op deze forums en deze over navigatie, ook op de Notter forums wordt hetzelfde gemeld.
rot op oma


ik heb van de week lekker rondgetoerd met me ttr europe effe routetje down loaden ( rivierenroute helemaal super)in het juiste mapje tommie aan en gaan met die handel ook een route samenstellen in met google tomtom een fluitje van een cent

De headset is tot 160kmpu goed te verstaan ( en ik rijd dan nog op een naked ook...)

even wisselen van motor kan ook nog de een ziet waar hij heen moet de ander hoort het ( binnen een afstand van een meter of 25 van elkaar blijven anders valt de verbinding van de bt weg.

voor wat betreft de wat drukkere mensen onder ons voor mij is het IDEAAL dat ik gebeld kan worden via me tomtom niet alleen op de motor maar ook in de auto want mijn carcit kan namelijk geen 2 telefoons aan dus 1tje via tom en de andere via de parrot ......

het is dus allemaal heel relatief en iedereen koopt denk ik wat het best bij hem past
 
De TTR werd al ge0wned door Garmin, nu komen ze ook nog met een motorspecifieke GPS om de TTR serieus weg te zetten.



Enig nadeel dat ik kan bedenken is dattie er wat te hip uitziet, maargoed het gaat om hoe het werkt en dat zit bij Garmin zeker goed. Maar verder niet echt te vergelijken met de TTR, dat is een simpel A-B apparaat, de Zumo heeft nét (!!) iets meer in huis, onder meer XM. Maar die sattelieten moeten ze eerst maar eens op de EU richten, want dat werkt hier volgensmij nog niet. Maar dat doet Galileo ook niet, en toch werkt GPS goed! Prijs: niet leuk meer. 8-)

http://www.garmin.com/products/zumo/
 
De TTR werd al ge0wned door Garmin, nu komen ze ook nog met een motorspecifieke GPS om de TTR serieus weg te zetten.

(Afbeelding)

Enig nadeel dat ik kan bedenken is dattie er wat te hip uitziet, maargoed het gaat om hoe het werkt en dat zit bij Garmin zeker goed. Maar verder niet echt te vergelijken met de TTR, dat is een simpel A-B apparaat, de Zumo heeft nét (!!) iets meer in huis, onder meer XM. Maar die sattelieten moeten ze eerst maar eens op de EU richten, want dat werkt hier volgensmij nog niet. Maar dat doet Galileo ook niet, en toch werkt GPS goed! Prijs: niet leuk meer. 8-)

http://www.garmin.com/products/zumo/
Damn wat een :9~ ding
 
Daarvoor heb ik de gps juist niet nodig, deze heb ik aangeschaft om juist extra leuk te kunnen touren in onbekend terrein (ver van huis dus).

Klein voorbeeldje: spreek je over het zwarte woud dan roept 90% : B500, terwijl er zoveel leukere en rustigere wegen te bewandelen zijn.Wil je terug naar je hotel, even intoetsen en je kunt vrij extact zien hoe ver en hoe lang het (nog) rijden is. Dit ook zo met hotels,restaurants, tankstations, hulpverlening ect.

15 jaar geleden was iemand met een portable telefoon een patser, nu hebben we ca 10 miljoen patsers in nederland, en zo zal het ook met de gps gaan...

Halstarrig blijven ontkennen totdat je er echt mee te maken krijgt, pas dan zie je de mogelijkheden en ook de voordelen (behalve van A naar B navigeren)

:)


:Y
 
De TTR werd al ge0wned door Garmin, nu komen ze ook nog met een motorspecifieke GPS om de TTR serieus weg te zetten.

(Afbeelding)

Enig nadeel dat ik kan bedenken is dattie er wat te hip uitziet, maargoed het gaat om hoe het werkt en dat zit bij Garmin zeker goed. Maar verder niet echt te vergelijken met de TTR, dat is een simpel A-B apparaat, de Zumo heeft nét (!!) iets meer in huis, onder meer XM. Maar die sattelieten moeten ze eerst maar eens op de EU richten, want dat werkt hier volgensmij nog niet. Maar dat doet Galileo ook niet, en toch werkt GPS goed! Prijs: niet leuk meer. 8-)

http://www.garmin.com/products/zumo/


:9~

hebbe hebbe hebbe
zal nog wel even duren B|

BTW. ik lees dat de Zumo in oktober uitkomt en dat de adviesprijs 800 euro is. Op zich is dat niet eens zo'n groot verschil met de TT Rider met alles erop en eraan.
 
Laatst bewerkt:
In de USA ja, duurt hier wat langer, tenzij je 'm gewoon ook in de States haalt. €800 is een leuke conversie prijs (valutakoers), meestal komt het gewoon op €1=$1 neer, met vaak nog een leuk extraatje voor de importeur er bovenop.
 
Je kan hem wel in de VS halen, maar ik denk dat de Europese versie daar niet te koop is. Ik heb niet zo veel aan kaarten voor de VS en alles in miles enzo 8-)
Gezien het feit dat er dus ook een europese versie uitkomt verwacht ik dat ze wel redelijk snel uitkomen in Europa. Zal het in ieder geval in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan