Nieuwe trend om motoren uit Engeland importeren?

Veel moderne bikes hebben een zogenaamde flatline koplamp, dus dan maakt het niets uit. GSX-R heeft bijvoorbeeld vanaf 2006 model zo'n lamp, de mijne komt ook uit Engeland zonder dergelijke aanpassing.
 
Veel moderne bikes hebben een zogenaamde flatline koplamp, dus dan maakt het niets uit. GSX-R heeft bijvoorbeeld vanaf 2006 model zo'n lamp, de mijne komt ook uit Engeland zonder dergelijke aanpassing.

Je weet zeker toevallig niet of dat bij een speed triple van 2008 ook 't geval is?

Zal er anders 's achteraan bellen bij een dealer.
 
Ik deed hetzelfde met auto's. Dit jaar al 2 autos uit Engeland gehaald. En toen was de pond hoger dan nu. Binnenkort ook maar eens een motor halen.
 
full

full

geen nieuwe, maar het scheelde mij 1/3 van de prijs hier, het ritje waard dus! ;)
 
Nee joh, jezelf verlicht despoot noemen das grappig :z

Of ben je een of ander staatshoofd :?
 
Ik hoorde dat er nu zelf Engelse bedrijven zijn die zich richten op de Nederlandse markt. Ze regelen nu ook al het vervoer naar Nederland voor je als je een motor bij ze koopt.
De chauffeur had zo'n 25 motorfietsen bij zich die naar de klanten werden gebracht.
 
Ik hoorde dat er nu zelf Engelse bedrijven zijn die zich richten op de Nederlandse markt. Ze regelen nu ook al het vervoer naar Nederland voor je als je een motor bij ze koopt.
De chauffeur had zo'n 25 motorfietsen bij zich die naar de klanten werden gebracht.
Heb je ook gehoord wie?
 
idd, dat zou wel makkelijk zijn.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met km-standen, begreep dat vanuit België extra kon kosten als het lage km-standen waren, of maakt dat niet uit aangezien je toch gewoon BPM kan betalen.
 
als er minder dan 6000 kilometer op de teller staat moet je ook btw gaan betalen, makkelijk op te lossen door ff een andere teller erop te zetten
 
Er worden zelfs Engelse autos en motoren in Duitsland verkocht! (mobile.de) Dit is echt nooit het geval geweest. Duitsland was altijd de goedkoopste. :o
 
Het scheeld echt een hoop pingels, mijn 09 cbr 1000rr ook uit uk gehaald, is special paint, pc5, yoshimura einddemper, tankpads, ander achter spatbord, datum inschrijving 1 maart 09. Betaald 7500 gbp (8300eu) invoer 1580 reis 600, keuren en kenteken 122 eu, koop em daar hier maar eens voor, en ik heb een raar brandstof verbruik, en ik heb gewoon 2 jr eu garantie heb gebeld met honda en ze doen daar niet moeilijk over. Koplamunit heb ik wel vervangen bij tenkate gekocht voor 250.
 
bike moet alleen meer als 6000 km gereden hebben anders betaal je nog 20 % btw en hij moet 6 maanden oud zijn! Sommige zeggen of 6 mnd oud of 6000 km maar mij vertelden ze beiden moet t zijn.
 
bike moet alleen meer als 6000 km gereden hebben anders betaal je nog 20 % btw en hij moet 6 maanden oud zijn! Sommige zeggen of 6 mnd oud of 6000 km maar mij vertelden ze beiden moet t zijn.

IK heb met de douane een vrij lange discussie hierover gehad. De ene beambte zegt beide, een ander zegt half jaar of meer dan 6000km, weer een ander zegt dat het ter beoordeling van de behandelend ambtenaar is.
Het ministerie van financieën gebeld en die belden me een week geleden terug.
Als de motor nog geen 6 maanden oud is betaal je dus gewoon die btw. Is die motor ouder dan 6 maanden en heeft nog geen 6000 km gelopen, betaal je gewoon die btw.
Op mijn vraag of ik, als ik een motor koop bij een dealer die dat ding ingeruild heeft of als showmodel paar keer gebruikt heeft en daarom weinig km erop, dus een motor van 2 jaar oud zou kopen dan toch die btw moest ophoesten zei hij ja.

M.a.w. ofwel de beambte bepaalt zelf en ziet alleen de datum of de km stand, of je hebt er een die wat meer een regeln**ker is en je betaald.

Op mijn vraag of ik als ik op een motor met een buitenlands kenteken dan even die 6 maanden grens overbrugde gaf de man even geen antwoord. Kwam er wel op terug. Als de motor verzekerd is, kan dat gewoon.
Andere kilometerteller erop om over die 6000 km te komen is een kwestie van een oudere km teller (of voor de azijnpissertjes mijlenteller:) ) erbij kopen.
De datum op je papieren veranderen lijkt me niet handig. Dus gewoon doorrijden tot die 6 maanden grens is overschreden en dan pas invoeren.
Staat ie dus al in het land van aankomst op je naam, je komt er mee hierheen en rijd met dat buitenlandse kenteken ff rond.
Ik ben er nog niet achter of ik ook hier een motor kan verzekeren met een buitenlands kenteken.

Maar als ik er een koop in het buitenland zal dat de US worden en dan zit ik alleen maar met een extra mijlenteller. (Als je snapt wat ik bedoel).
Weinig mijlen, vaak wat oudere motor en dus aantrekkelijker voor de invier. Immers die bpm daalt heel snel.

Bpm is een heel ander spelletje van onze doune vrienden. Dan geldt de nieuwwaarde hier zonder bpm, btw en nog meer van die ongein. Moet je dus de importeur bellen om te weten te komen wat die motor zonder de sponsoring van de fiscus kost(te).

Gelukkig kan je een deel terugverdienen door je motor helemaal op te laten bouwen daar. Chroom, extra's , duurdere pijpen etc.
Die verzendkosten, eventuele invoerrechten en btw bespaar je al. Ook hoef je niet te wachten tot die handel bij je binnen is, en je bespaart de tijd om alles erop te zetten.
Immers je aankoopbewijs (de rekening van de motor) is waar de douane op af gaat. Niet op die smak extra's
Immers op de rekening staat niet dat je dat er allemaal bijgekocht hebt. Dat betaal je apart en het gaat om de aankoopbon van de motor.

(korte cursus fiscus tillen)
 
Met een buitenlands kenteken hier rondrijden zal niet gaan.


Ten eerste mag het niet heb ik mij laten vertellen, je kan een gigantische belasting aanslag krijgen als je gesnaaid wordt.

De vorige eigenaar zal dit ook niet willen, deze moet trouwens zijn kenteken voor uitvoer motor inleveren bij de instantie in het land van herkomst m.b.t uitvoer van de motor.
 
Goeie zaak, dan dalen de absurde 2e hands prijzen hier in NL ook eindelijk eens. :+

Die absurde tweedehands prijzen komen natuurlijk ook door de absurd hoge aanschafprijs ooit. En die absurd hoge aanschafprijs komt weer door de absurd hoge belasting (18,5% BTW + 19% BPM destijds volgens mij).
 
Terug
Bovenaan Onderaan