Nieuwe uitlaat.

MrRyaan

Rookie
23 okt 2022
12
2
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat voor mijn SV650.. nou lijkt mij een SC Project uiteraard wel mooi maar zit een hoog prijskaartje aan. Nou zag ik ook een Dominator GP slip on (200mm zonder e keuring) is de dominator nog wel legaal met DB-killer er in? Of moet ik constant op de hoede zijn voor politie dan..
 

Bijlagen

  • 2B223120-AD2D-453D-B6E3-8A09D5C6A221.jpeg
    2B223120-AD2D-453D-B6E3-8A09D5C6A221.jpeg
    16 KB · Weergaven: 31
Niet iedereen in de branche. Ik verkoop alleen goedgekeurde uitlaten, en zo ken ik mog een paar collega's....
Ik heb hier ook een set E keur uitlaten welke ik veel te luid vond.

Heb een universele Db killer voor in de voorkant (tussen linkpijp en demper) gehaald en daar een extra gat in geboord toen het te stil werd.

Nu heb ik een beschaafd geluid waarmee ik zonder schuldig gevoel om 05:00 kan starten en wegrijden.

Dat ik de flow weer iets geknepen heb is geen probleem, heb een autotune er op zitten en pas de mappen zelf aan.
 
Hebben ze daar geen oren?
Jawel maar dat zijn meer ornamenten aan het hoofd dan dat ze ze gebruiken.
Volgens mij zijn het hier allemaal afgekeurde vakkenvullers van de supermarkt, komen alleen in beweging als er een actie is.
Ze hebben afgelopen zomer één actie gehad en zo kreeg een buurjongen en wat maatjes allemaal wok melding op de scooters. En daarna gaat de herrie verder want de actie was afgelopen.
Er lopen hier, politieagenten, stadswachten en handhaving o.i.d rond en allemaal hun eigen “actie” dag ofzo.

hopeloos.
 
Jawel maar dat zijn meer ornamenten aan het hoofd dan dat ze ze gebruiken.
Volgens mij zijn het hier allemaal afgekeurde vakkenvullers van de supermarkt, komen alleen in beweging als er een actie is.
Ze hebben afgelopen zomer één actie gehad en zo kreeg een buurjongen en wat maatjes allemaal wok melding op de scooters. En daarna gaat de herrie verder want de actie was afgelopen.
Er lopen hier, politieagenten, stadswachten en handhaving o.i.d rond en allemaal hun eigen “actie” dag ofzo.

hopeloos.
Jammer. Klinkt als oneerlijk. AH heeft nog meer acties dan.
 
Achja, op de motoren vandaag de dag maakt het weinig uit wat voor een "aftermarket uitlaat" je erop zet.

Door de katalysatoren (welke steeds groter worden), de middendempers en de uitlaatkleppen maakt de einddemper amper nog verschil.
In het A2 segment krijg je wel een lekkere teringherrie is mijn ervaring.
En er rijden nog veel wat oudere motoren rond. :)

Zowel de GS als mijn RR hebben een compleet systeem zonder cat.
Maar de laatste voldoet wel netjes aan de geluidsnorm. 8-)
 
Jammer. Klinkt als oneerlijk. AH heeft nog meer acties dan.
Het voelt alsof je hele luie onbetrokken mensen een functie geeft die totaal niet bij ze past. De enige keren dat je sirenes hoorde was wanneer ze van snackbar Jansen aan de lelystraat naar het politiebureau aan de ebbingestraat gereden werd. En dat is niet gelogen.
Achja, op de motoren vandaag de dag maakt het weinig uit wat voor een "aftermarket uitlaat" je erop zet.

Door de katalysatoren (welke steeds groter worden), de middendempers en de uitlaatkleppen maakt de einddemper amper nog verschil.
Dat is ook niet zo erg. Dan is het een subtiel verschil.
een scooter, zowel de twee al viertakt, zonder enige vorm van demping door de stad is gewoon kut.
 
Het voelt alsof je hele luie onbetrokken mensen een functie geeft die totaal niet bij ze past. De enige keren dat je sirenes hoorde was wanneer ze van snackbar Jansen aan de lelystraat naar het politiebureau aan de ebbingestraat gereden werd. En dat is niet gelogen.

Dat is ook niet zo erg. Dan is het een subtiel verschil.
een scooter, zowel de twee al viertakt, zonder enige vorm van demping door de stad is gewoon kut.
Scooters klinken altijd alsof je een bak gespaarde schroeven/boutjes/moeren (Ja ik weet dat iedereen hier zo'n bak heeft) over de garagevloer flikkert om net dat ene boutje te zoeken..
 
Het voelt alsof je hele luie onbetrokken mensen een functie geeft die totaal niet bij ze past. De enige keren dat je sirenes hoorde was wanneer ze van snackbar Jansen aan de lelystraat naar het politiebureau aan de ebbingestraat gereden werd. En dat is niet gelogen.

Dat is ook niet zo erg. Dan is het een subtiel verschil.
een scooter, zowel de twee al viertakt, zonder enige vorm van demping door de stad is gewoon kut.
Als de snackbar beroofd wordt snap ik dat. o⁠:⁠-⁠)
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitlaat voor mijn SV650.. nou lijkt mij een SC Project uiteraard wel mooi maar zit een hoog prijskaartje aan. Nou zag ik ook een Dominator GP slip on (200mm zonder e keuring) is de dominator nog wel legaal met DB-killer er in? Of moet ik constant op de hoede zijn voor politie dan..

Ik heb een SC projects demper. Die komt met homologatie. Dus specifiek voor jouw motor en met een pasje met daarop de gegevens voor oom agent.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan