Nieuwe Uitvinding - Noodkoord met Tankstop

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Sinds kort ben ik begonnen met mijn motorrijlessen en ben ik nogal inventief ingesteld.

Tijdens de eerste les viel het mij gelijk al op dat er op een motor maar een noodvoorziening is die je gebruiken kunt d.m.v noodstopknop. Nou heb ik zelf een nieuwe uitvinding bedacht, door er een nieuw soort Noodkoord eraan te vastkoppelen met terugtrekmechanisme. Zodat je de Noodbeveiliging kan aanzetten als je van de motor zou vallen. Dit koord zou dan kunnen breken bij een bepaalde gewicht/kracht en/of wordt deze helemaal uitgerekt waardoor deze zou gaan breken, dan zal de noodstop geactiveerd worden.

Dit zou dan aan een Polsband vastzitten met een bevestiging. En is deze polsband voorzien van kitteband zijn met drukknopen. Dus is deze polsband snel af te doen en aan te trekken.

Bijkomend effect is dat de motor een bepaalde kant op moet gaan en niet rechtdoor kan rijden over de bestuurder heen als hij/zij voorover gelanceerd wordt. Een electronische Tankstop zou dan erbij geleverd kunnen worden, waardoor de motortank geheel afgesloten word en er geen brandstof gelekt kan worden als er leidingen kapot zouden gaan.

Uw reactie word erg op prijs gesteld voor dit idee, dus reacties/suggesties zijn altijd welkom. Graag uw reacties wenden aan edwardd@zeelandnet.nl of in dit forum.

Met vriendelijke groet,
Edward Dekker
 
Laatst bewerkt:
Die noodvoorziening wil je gebruiken als de motor bijvoorbeeld bovenop je ligt, als je dan niet bij je noodstop kunt, heb je een probleem, maar jouw idee werkt dan ook niet.
Als je voorover van je motor gelanceerd wordt, heeft het geen zin dat de motor af zou slaan, want in het geval waar jij het over hebt komt die motor gewoon al over de kop slaand achter je aan, lopende motor of niet: je bent het zaadje.
Tankstop? mwah, hoeveel ongevallen ken je waarbij de motorrijder een ongeluk krijgt en dat de motor in de fik vliegt? volgens mij kun je dan beter dood zijn, de klap is dan al hard zat geweest, verder vind ik het een slecht idee.......
Enne, niet op je bek gaan schijnt ook te helpen :o
 
Ik denk dat je er weinig aan hebt, omdat:

- Ik denk dat als je over je motor heen valt naar voren, dat de motor ook al is hij uit toch verder rolt/schuift. Zit je dus nog ermee op je nek.
- Ik denk dat die tankstop vrijwel overbodig is omdat het eerste wat (naar mijn inziens) kapot gaat bij een ongeluk(met betrekking tot benzinetoevoer) is de buitenkant van de tank: deuk of scheur erin. En niet de leidingen.

Wel leuk bedacht. :)

Edit: Ik was weer eens laat, mijn tekst stond er al zo'n beetje.. :z ach.. :+
 
niet zo nieuw hoor :) kijk maar eens naar sneeuwscooters of waterscooters.... de noodtank-stop is ook grappig, maar alleen met een carburateur versie zonder vacuumwerking, bij injectie en vacuum fietsen stopt deze zowieso als de motor niet loopt :)
 
Een moderne motor met injectie heeft al een systeem die de motor doet uitslaan als die plat gaat. (lean angle cut-off switch)
Kortom, geen gekloot met een touwtje
 
m'n remmen zijn m'n noodvoorziening, verder ben ik altijd blij als tie blijft lopen als tie op z'n kant ligt, scheelt veel trappen :P , als je voet tussen het achterwiel komt stopt tie ook vanzelf :)
 
....
Uw reactie word erg op prijs gesteld voor dit idee, dus reacties/suggesties zijn altijd welkom. Graag uw reacties wenden aan ......@zeeland....nl of in dit forum.

Met vriendelijke groet,
Edward Dekker

Edward Dekker
Z......str. .
..... .. Mi.....rg
[tip modus]
Beste Edward, ik zou je adres etc hier niet zo maar neerzetten, je moet toch wat voorzichtig zijn om dit zo maar open en bloot op Internet neer te zetten.
Zeker je volledige adres is niet zo handig en je E-mail adres zo neerzetten levert je binnen de kortste keren veel spam op. '(
Ook niet onder elke post je naam, daar is je signature voor.
[/tip modus]

BTW Welkom op MF en veel succes met lessen :]
Stel je anders even voor onder nieuwe gebruikers.
 
Dit systeem bestaat al zo lang als de weg naar Rome (ofzow)

Ben ff op zoek naar een piccie (Tis trouwens niet populair)

16266.jpg


Rode ding maak je aan je broek of jas.

Val je van je motor af schakelt ie je motor uit. Stuur opzij rukken is niet nodig, als je van je motor af ligt, gaat die toch al richting de grond. Met de nieuwe motoren gaat de benzinekraan dicht als de motor uit gaat, bij de ouden is dat dicht gaan van de kraan niet te realiseren.

Ding kost 18 eu
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort ben ik begonnen met mijn motorrijlessen en ben ik nogal inventief ingesteld.

Misschien eerst even een onderzoekje doen voordat je je idee als nieuw en vooruitstrevend gaat verkondigen? Zo'n valbandje is vrij gebruikelijk in situaties waarbij je het risico loopt dat je voertuig onbemenst verder gaat als e eraf valt. Sneeuw en water scooters dus. Ook (cross) zijspannen hebben het wel eens om te voorkomen dat de bakkenist zonder bestuurder verder mag.
 
Een moderne motor met injectie heeft al een systeem die de motor doet uitslaan als die plat gaat. (lean angle cut-off switch)
Kortom, geen gekloot met een touwtje
Dat systeem wordt inderdaad vaak gebruikt in de racerij, is volgens mij zelfs verplicht in de Supersport600. Ik hoorde van Rene Winkel dat dit systeem ook nadelen heeft. Pas 5 seconden na uitschakeling van de motor kan de motor weer starten. In Zolder ging Winkel echter zo plat door de chicanes, dat het systeem dacht dat hij lag, hierdoor werd de motor uitgeschakeld. Vervolgens moest ie een eindje doorrollen en de motor weer aan de praat krijgen. Aan het eind van de dag heeft ie het systeem er uit geropt om er in de race maar geen last van te krijgen... :)

Er zijn trouwens ook een aantal coureurs die met zo'n touwtje om hun pols rijden.
 
Sinds kort ben ik begonnen met mijn motorrijlessen en ben ik nogal inventief ingesteld.

Tijdens de eerste les viel het mij gelijk al op dat er op een motor maar een noodvoorziening is die je gebruiken kunt d.m.v noodstopknop. Nou heb ik zelf een nieuwe uitvinding bedacht, door er een nieuw soort Noodkoord eraan te vastkoppelen met terugtrekmechanisme. Zodat je de Noodbeveiliging kan aanzetten als je van de motor zou vallen. Dit koord zou dan kunnen breken bij een bepaalde gewicht/kracht en/of wordt deze helemaal uitgerekt waardoor deze zou gaan breken, dan zal de noodstop geactiveerd worden.

Dit zou dan aan een Polsband vastzitten met een bevestiging. En is deze polsband voorzien van kitteband zijn met drukknopen. Dus is deze polsband snel af te doen en aan te trekken.

Bijkomend effect is dat de motor een bepaalde kant op moet gaan en niet rechtdoor kan rijden over de bestuurder heen als hij/zij voorover gelanceerd wordt. Een electronische Tankstop zou dan erbij geleverd kunnen worden, waardoor de motortank geheel afgesloten word en er geen brandstof gelekt kan worden als er leidingen kapot zouden gaan.

Uw reactie word erg op prijs gesteld voor dit idee, dus reacties/suggesties zijn altijd welkom. Graag uw reacties wenden aan edwardd@zeelandnet.nl of in dit forum.

Met vriendelijke groet,
Edward Dekker

Deze "uitvinding" bestaat al heel lang in de off-road wereld. Als je deraf mieterd trek je een kill switch uit zijn socket. Is net als de gewone killswitch op je rechter kant van je stuur. Alleen verbreekt deze het contact door het pennetke uit zijn houder te trekken
 
Bij (ijs)speedway ook al jaren gangbaar, doet me wel denken aan het airbagharnas wat ik pas op motors tv zag..zodra het koord losging kreeg de bestuurder een soort van rubberboot op zijn rug :+
 
In de opgevoerde scooter wereld word een killswitch ook vaak gebruikt. Je kan nog steeds zwaaien, maar zodra je valt is de lengte van het snoertje op en wordt de elektriciteit onderbroken, kortom geen stroom meer en dus geen vonk (en geen verbranding meer).

Bij een scooter, waterscooters en dergelijke kan ik het wel begrijpen om zo'n killswitch te monteren omdat het gas niet snel dichtdraait uit zich zelf. Volgens mij als je het gas loslaat dat dat bij een motor redelijk snel terug draait uit zich zelf, dus is de kans kleiner dat hij zelf door blijft rijden.
 
ehh KUL!

Niet vallen en anders ouderwets bidden.
 
In de opgevoerde scooter wereld word een killswitch ook vaak gebruikt. Je kan nog steeds zwaaien, maar zodra je valt is de lengte van het snoertje op en wordt de elektriciteit onderbroken, kortom geen stroom meer en dus geen vonk (en geen verbranding meer).

Bij een scooter, waterscooters en dergelijke kan ik het wel begrijpen om zo'n killswitch te monteren omdat het gas niet snel dichtdraait uit zich zelf. Volgens mij als je het gas loslaat dat dat bij een motor redelijk snel terug draait uit zich zelf, dus is de kans kleiner dat hij zelf door blijft rijden.

Op vakantie welleens gezien dat een kerel van ze waterscooter pleurde.. maar het koortje niet om had... vervolgens ging die waterscooter langzaam stagionair ervandoor en die kerel maar zwemmen ahahahahahahah :}
 
Je kan beter een touwtje maken waarmee je koekblikken rond kan slingeren als ze irritant zitten te wezen...

:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan