nieuwe voorband MPR met bestaande BT020 achterband

Status
Niet open voor verdere reacties.

ovdven

MF'er
2 mei 2008
66
0
Rosmalen
Even een vraagje, zou het problemen kunnen geven als ik een MPR 2 voorband ga combineren met een BT020 achterband. Mijn voorband is namelijk op en wil er een MPR 2 als vervanger.

Groeten,

Olav
 
Je grip zal alleen maar toenemen. Hoe het op jouw motor uitpakt qua 'samenspel' is niet zo te zeggen.
 
Ik stond ook eens voor deze keuze. "Gelukkig" schoot er toen een schroef in mijn achterband en werd mij een lastige keuze bespaard. Ik kan je verder niet adviseren, maar ikzelf vind het wel prettiger om een voorband tegelijk met achterband te wisselen.
 
Ja ik zou zelf het liefste ook beide wisselen, maar nu ik de motor te koop heb staan wil ik er niet te veel kosten meer in steken. Ook is de achterband voor wat het profiel betreft gewoon nog goed en is het jammer om zo'n band weg te moeten gooien.
 
Ik stond ook eens voor deze keuze. "Gelukkig" schoot er toen een schroef in mijn achterband en werd mij een lastige keuze bespaard. Ik kan je verder niet adviseren, maar ikzelf vind het wel prettiger om een voorband tegelijk met achterband te wisselen.


Meestal is de achterband eerder versleten dan de voorband, dus die ga ik dan niet tegelijk vervangen.
2 verschillende merken banden is bij mij nog nooit een probleem geweest.

Maar ik neem na het vervangen van de band die het eerste op is wel hetzelfde type voor de volgende.

Nu heb ik er Michelin Pilot Road 2 onder zitten, maar ik vind dat de voorband een ontzettende teringherrie maakt, met name op grof wegdek.
Dus die zal tzt ook vervangen worden door een ander merk f type.
 
Meestal is de achterband eerder versleten dan de voorband, dus die ga ik dan niet tegelijk vervangen.
2 verschillende merken banden is bij mij nog nooit een probleem geweest.

Maar ik neem na het vervangen van de band die het eerste op is wel hetzelfde type voor de volgende.

Nu heb ik er Michelin Pilot Road 2 onder zitten, maar ik vind dat de voorband een ontzettende teringherrie maakt, met name op grof wegdek.
Dus die zal tzt ook vervangen worden door een ander merk f type.
Meestal wel :Y. Maar ik rij heel veel snelweg KM-s en dan voel je toch ook dat de voorband bijzonder onregelmatig slijt (vierkant wordt) en dat vind ik rot rijden.
 
Ja ik zou zelf het liefste ook beide wisselen, maar nu ik de motor te koop heb staan wil ik er niet te veel kosten meer in steken. Ook is de achterband voor wat het profiel betreft gewoon nog goed en is het jammer om zo'n band weg te moeten gooien.

Als je de motor toch verkoopt, waarom dan niet kiezen voor hetzelfde type als achterband. Dat roept volgens mij het minste vragen op bij verkoop.

Anders moet je weer gaan uitleggen waarom je met verschillende types rijdt.
 
Nou ik heb er nog eens over nagedacht en heb besloten om er de Dunlop road smart op te laten leggen (alleen voor) bij Huybers in schijndel.

Bedankt voor alle reakties.
 
Laatst bewerkt:
Early heeft sinds kort MPR 2 vóór en BT023gt achter.
Verhaal was heel simpel. BT023 gt vóór was voor deze jongen na 6000km onevenredig aan het slijten.
Verhaal gemeld bij Bridgestone, tevens met het verhaal dat de 021 ook na 6000 km al ver heen was. (Géén onregelmatigheden geconstateerd aan de voorzijde!!)
Die deden niet moeilijk. Zeiden dat zij dus niets meer voor mij op het schap hadden liggen. Mocht op hun kosten een ander merk band uitzoeken.
Prima geregeld. En nu maar kijken (en rijden) en zien wat er gebeurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan