Nieuwe voorband

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.374
1.075
Goedenavond Spanners..

Mijn voorwiel raakte bij bochten naar links met de wang van de band een moer.
Omdat de band daardoor is beschadigd heb ik besloten over te stappen van een 165 naar een 145 band.

Nu dacht ik dat klusje kan ik zelf wel aan, maar bij het terug plaatsen van het wiel/remmen loop ik tegen het volgende aan:

rr40t1.jpg


Linksvoor zit volgens mij goed de schijf kan vrij door de rem.

2agp300.jpg

Rechtsvoor zit niet goed, de schijf slijt tegen de remklauw.
Iemand een idee hoe dit is ontstaan? En hoe het dus op te lossen is?
Volgens mij heb ik alle bussen en ringen op je juiste plek teruggezet.

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop snel weer te kunnen rijden :]
 
Je kan de steun, waarmee de remklauw vastzit, schuiven over de lagers op de as. Daarvoor moet je het boutje onderaan losdraaien en de hele steun wat naar buiten trekken zodat alles vrij loopt.Daarna het klemboutje weer vastdraaien.
 
Ah ok, ik dacht dat hij al op zijn maximale zat, maar kan het sowieso nog wat proberen te geven.

Dus alles vast laten en alleen het stelboutje los, en dan de steun wat naar buiten proberen te krijgen. Ik zal eens kijken wat het oplevert.


Daar zat nog wel wat mm in idd, als je de stelbout los maakt kan je vrij makkelijk het geheel op maat zetten. Nu loopt het wiel weer vrij op de krik, straks maar even een testritje maken. :} :]


Het lijkt alsof wanneer ik de klauw wat naar de motor toe duw hij vrij-er loopt, moet ik anders wat met die stelbouten doen waarmee de klauw aan de voorvork vast zit? (Ik heb daar niet aan lopen draaien tot nog toe). Waar dienen de stelbouten voor, en waarom zou je er aan draaien?
 
Laatst bewerkt:
Nou hij zit weer helemaal goed, er zitten alweer twee korte rondjes op.
De dames keuren het goed, bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan