Nieuwe wetgeving motorscooters

mats1

Die hard MF'er
30 dec 2007
531
0
regio lommel
Het moet niet gekker worden in NL...

Ik lees net dat vanaf morgen de nieuwe wetgeving in gaat treden.

Dat wil onder meer zeggen dat motorscooters onder de 500 cc niet harder meer mogen rijden dan 80 kmh, en niet meer op de snelweg mogen.

Bij overtreding schijnt dat ze gelijk het rijbewijs invorderen.

Ik neem aan dat er nog veel protesten komen. Ik stel voor dat wij morgen met z;n allen expres de snelweg op gaan, en allemaal zonder helm extra langzaam rijden.

Ik reken op jullie steun!
 
waar lees je dat dan?

ik denk dat iemand een 1 april grap met je uit wil halen
 
Laatst bewerkt:
Het alternatief:

Net als die reclame van Porsche ooit in een oud blad: (porsche 911 turbo)

Je mag niet eens harder dan 100.... maar dan wel in 5,4 seconden.

Kikken!
 
Ik neem aan dat er nog veel protesten komen. Ik stel voor dat wij morgen met z;n allen expres de snelweg op gaan, en allemaal zonder helm extra langzaam rijden.

Hmmm..... dat doe ik altijd al.... kom eens met iets geks. ;)
 
is echt geen grap hoor, zie volgende link

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/vervoermiddelen/motor/vraag_en_antwoord/ (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)

zoek onder nieuwe wetgeving motorscooters
 
Laatst bewerkt:
Het moet niet gekker worden in NL...

Ik lees net dat vanaf morgen de nieuwe wetgeving in gaat treden.

Dat wil onder meer zeggen dat motorscooters onder de 500 cc niet harder meer mogen rijden dan 80 kmh, en niet meer op de snelweg mogen.

Bij overtreding schijnt dat ze gelijk het rijbewijs invorderen.

Ik neem aan dat er nog veel protesten komen. Ik stel voor dat wij morgen met z;n allen expres de snelweg op gaan, en allemaal zonder helm extra langzaam rijden.

Ik reken op jullie steun!

Voorbereiding op 1 april..??

Bij deze verpest... O-) 8-) :+
 
ben ik straks dan echt afhankelijk van het ov (help) mijn auto is te oud voor amsterdam en ook nogeens zonder roetfilter dus mag ik hem volgend jaar niet meer voor de deur parkeren en vervolgens mag ik met mijn plof de ring niet meer op
australie wordt een steeds mooier alternatief

grts peter ;(
 
~[/quote]
Ik lees net dat vanaf morgen de nieuwe wetgeving in gaat treden.

Dat wil onder meer zeggen dat motorscooters onder de 500 cc niet harder meer mogen rijden dan 80 kmh, en niet meer op de snelweg mogen.

Bij overtreding schijnt dat ze gelijk het rijbewijs invorderen.

Ik neem aan dat er nog veel protesten komen. Ik stel voor dat wij morgen met z;n allen expres de snelweg op gaan, en allemaal zonder helm extra langzaam rijden.

Ik reken op jullie steun!
~
Haha, ik vindt het wel een goeie, net een scooter gekocht..... dacht en nu dit weer haha!! En ook niet aan wat voor een datum het was.....dus was er even ingetuint.
Al met al, gisteren voor het eerst op de snelweg gereden en vindt binnendoor rijden toch wel wat veiliger.
 
Las ik dan ook niet dat we ineens terug gaan naar een feodale staat en dat er vanaf 2010 alleen nog te paard op de autosnelweg maar gereden worden. -O-

Flauw Wimper, heeel flauw :Z

*D
 
Pas maar op; je brengt Den Haag nog op ideeen...ze zijn er gek genoeg voor :+
 
wat ik wel merk dat veel "motorrijders" ons kennelijk van de weg af willen hebben....

kunnen ze er niet meer tegen dat wij altijd sneller weg zijn bij het stoplicht?????
 
hmm na mijn ervaring met mijn burgman 650 in frankrijk tegen over de gp 800 is dat net zo verwonderlijk.
 
is echt geen grap hoor, zie volgende link

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/vervoermiddelen/motor/vraag_en_antwoord/ (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)

zoek onder nieuwe wetgeving motorscooters

Ik kan het bericht niet meer vinden....lijkt me dus wel duidelijk een gevalletje '1 april'. *D

(of ik zoek natuurlijk niet goed!!!)
 
wat ik wel merk dat veel "motorrijders" ons kennelijk van de weg af willen hebben....

Ja; die eindeloze bewegingen van linkerhand en voet zijn súpermannelijk en maakt je een echte macho [ :? ]

Onwetend van het feit dat de meeste motorscooterrijders méér motor[rij]-ervaring hebben dan 'ik rij alleen met mooi weer anders wordt 'ie vies' schakelmotorrijders.
 
Hee ZZZ (stille mode dat mag je alleen denken maar niet zeggen) Ze rijden allemaal zo goed op een rosje. :P

Afgelopen 2de paasdag moest ik nieuwe hanschoenen hebben eventjes naar de motoport.

Zie ik alllemaal van die malloten in het leer gehezen nergens geen helm te zien en dan die stoere praat (wel met auto gekomen omdat het wat gladjes was, er lag wat sneeuw).
Ik moest die dag nog naar mijn werk of ik levensmoe was om dan met de motor te gaan rijden :]
WATJES zijn het
 
Terug
Bovenaan Onderaan