Nieuwe Yamaha X-max 125

Nu ben ik al meer dan 3 weken aan het wachten op mijn papieren, toen ik hem ging ophalen zei de dealer dat de papieren er binnen een week gingen zijn.
Na twee weken wachten toch nog maar is gebeld, dealer zei, volgende week zijn ze er.
De week erop weer gebeld en dan zei de dealer, volgende week zullen ze er zijn.....

Is dit de normale zaak bij yamaha dealers ????
 
ziedaar mijn brommerke :]
full
 
Hehe, dezelfde als mij, maar wat zit er tussen uw dashboard en uw windscherm? is dit een oplossing tegen het piepende schermpje? Ik heb hier kleine rubbertjes tussen gestoken.
 
Alee, 't heeft lang geduurd, ongeveer een maand en half heb ik rondgereden op
mijn nieuwe x-max, ongeveer 2500km,
gisteren mijn brommer voor de deur gezet en de metro genomen naar de cinema, bij terugkomst was ie weg ;( ;( ;(

lang leve Brussel ( vorige week ook al mijn portefeuille gestolen)
 
Gewoon niet bij stilgestaan als ik mijn verzekering ging afsluiten, zal volgende keer niet het geval zijn allesins.
De murphy mag nu wel efkes wegblijven,
kheb mijn portie bad luck nu wel al gehad vind ik.
Der zit niks anders op dan beginnen te sparen voor een nieuw brommerke. Nog een geluk dat ik met de trein naar het werk kan.
 
Tjonge dat is erg kl..zeg. Sterkte! Trouwens, had je hem niet ergens aan vast gelegd?
 
Laatst bewerkt:
neen, als je naar de eerste pagina van dit topic gaat zal je zien waarom, ik had sindsdien nog geen hangslot gekocht :/
 
Ach, dit is echt *****voor je... Begrijp ook niet dat mensen niet beseffen wat ze anderen aandoen. Alsof mensen die zo'n ding bezitten er niet hard voor hebben moeten werken.
 
Ik heb even een klein vraagje voor de x-max 125 eigenaars.
Nadat ik een 15 km autostrade 110 - 120 km/u gereden heb, dan gaat de temperatuurmeter altijd tot de H, daarna rijd ik dan door de stad, en voor elk rood licht gaat de meter terug naar de H en springt de ventilator aan. Als ik dan door rijd, gaat de meter terug naar het midden en zo wisselt deze constant af.

Is dit normaal of is er iets stuks? Kan hij vastlopen als dit zich teveel voor doet?

Alvast bedankt voor een spoedig antwoord.
 
Thermostaat zal wel blijven hangen. Gauw iets aan doen, voordat je koppakking eruit ligt.
 
Rot voor je dat hij gestolen is hoor.

Ik meen het als ik zeg dat ik nooit of te nooit zou doen wat velen onder jullie doen. Er mee naar de stad rijden en hem daar achterlaten. De tijden zijn te hard veranderd om er nog vertrouwen in te hebben. Ik heb genoeg sloten om mijn bergruimte onder het zadel mee te vullen maar waarom moet het zo zijn.

Ik koop me binnenkort nog een "Festivalbike" bij zoals ik dat graag noem. Een echte oude motorfiets genre Transalp 600cc van 96 ofzo om mee naar de stad te gaan of naar een feestje waar ik hem kan laten staan met een slot of twee rond om dan zonder zorgen te gaan doen wat ik wil doen. De X-max 250 die ik heb is nu mijn paradepaardje en ik heb nooit bovenstaande gedaan met mijn 12 voorgaande motorfietsen wat ik nu ook niet doe met mijn Xmax.

Ok, ik begrijp natuurlijk dat er mensen zijn die niets anders hebben en zo secuur niet zijn op hun materiaal maar die rotzakken houden er toch geen rekening mee en dus wil ik ze een stapje voorblijven.

Heel rot voor je dat hij weg is. Een omnium verzekering (all risk zoals jullie noorderburen dat noemen) kost een fortuin en je bent zonder dat je het weet al 1/8 van het aankoopbedrag aan het betalen voor je het weet aan verzekering alleen.

Ik heb de Xmax alleen Burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand verzekerd dus spreekt het voor zich dat ik het niet ga zoeken.

Heb mijn eerste motorfiets in de tijd laten verzekeren voor een kleine omnium dus niet volledig all risk maar toch wel de diefstal erbij en dat kostte me toen al makkelijk 700€ per jaar. Als enigste voertuig kan het er nog door maar zelfs dan is het heel veel geld.
 
Vandaag weer problemen met de thermostaat, motor BLIJFT warm oplopen, en als ik aan de radiator voel is deze nog ijskoud.

De vorige keer dat ik dit probleem had, was ik onderweg naar huis, en ben ik verschillende malen aan de kant gaan staan om de motor te laten afkoelen.
Toen ik nog 10 km te gaan had, bleef de temperatuur echter normaal !! Bij de Yamaha dealer aangekomen bleek er dus ook niets meer aan de hand !!!
Hoe kan hij nu iets maken dat niet kapot is ?!?

Hoe kan ik veilig en betrouwbaar op pad gaan als er zomaar af en toe iets verkeerd is?
Maar deze keer heb ik de scooter echter laten staan, temperatuur bleef veel te hoog en beter voorkomen dan genezen.

Hopelijk als morgen de Yamaha dealer mijn scooter komt depaneren heeft hij het probleem ook nog, want anders zou er weer niets aan de hand zijn !!

Heeft iemand van jullie al dergelijk probleem gehad ???
 
voor Wimper
ik heb een nieuwe honda sh 150i en ik heb 70% no claim
en ik betaal in nederland maar 79 euro voor wa + diefstal + rechtsbijstand per jaar
alleen wa + diefstal kost 48 euro per jaar
in nederland . ik vind het erg meevallen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan