Nieuwe Yoshimura geluids sterkte

ZX6Ronald

Die hard MF'er
5 nov 2001
427
0
Ik heb een week geleden mijn uitlaat binnen gekregen ,zie piccie :9~ :9~ :

misc.php


Nou is mij verteld dat de uitlaat naar mate die ouder wordt harder gaat klinken
Is dat zo :?
Zo ja, Hoe lang moet de demper erop zitten voordat hij zijn 'normale' geluids sterkte bereikt?

Want ik vind het geluid SUPER maar ik had gedacht dat hij luider zou klinken... naar alles wat ik hier op het forum gelezen heb over de yoshi dempers *D
 
Ik heb een week geleden mijn uitlaat binnen gekregen ,zie piccie :9~ :9~ :

Nou is mij verteld dat de uitlaat naar mate die ouder wordt harder gaat klinken
Is dat zo :?
Zo ja, Hoe lang moet de demper erop zitten voordat hij zijn 'normale' geluids sterkte bereikt?

Want ik vind het geluid SUPER maar ik had gedacht dat hij luider zou klinken... naar alles wat ik hier op het forum gelezen heb over de yoshi dempers *D

Ja, je demper gaat naar mate hij ouder wordt zeker harder klinken. Heeft waarschijnlijk te maken met het dempingsmateriaal dat in de demper zit, dit is geen materiaal dat er voor eeuwig in blijft zitten. Bij oudere dempers is het ook heel normaal dat je na een lange tijd het materiaal vervangt.
Heb ik ook een keer gedaan met mijn vorige demper. Dat was een aluminium Micron demper. Deze heb ik ook opnieuw gevult met officieel dempingsmateriaal.
Dus met een beetje geduld krijg je een harder geluid, maar dat duurt toch wel een jaartje denk ik, tenminste voor je het echt hoort. En dan nog,het geluid zal heel geleidelijk aan harder worden dus daar merk je niet zo heel veel van tot het echt beestachtig gaat worden!!

Groeten en veel plezier met je pijp!!

ZXRené
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel heb je hem betaald want ik kan em niet meer vinden in belgie.
Misschien kan ik hem dan in Maastricht gaan bestellen.


Ik heb hem uit amerika geimporteerd..
Alleen toen wist ik nog niet dat je invoerrechten moest betalen |( |( dus ik was net zo veel kwijt als dat ik hem in nederland besteld had zo'n €500...

Ik heb wel bijna een maand moeten wachten voordat ie er was :(
 
Laatst bewerkt:
nice ...
ik heb zelf ook een joos, zeer tevreden ...
je demper wordt met de tijd luider, ivm met dempingsmateriaal wat je eigenlijk opstookt.
maar laat iemand anders eens op je motorrijden, dan hoor je die pijp echt wel ...

rijd je met iemand achterop ???
zo niet verwijder die stepjes = maakt hem veel bruter ...

rubster
 
nice ...
ik heb zelf ook een joos, zeer tevreden ...
je demper wordt met de tijd luider, ivm met dempingsmateriaal wat je eigenlijk opstookt.
maar laat iemand anders eens op je motorrijden, dan hoor je die pijp echt wel ...

rijd je met iemand achterop ???
zo niet verwijder die stepjes = maakt hem veel bruter ...

rubster

Wat voor het jij dan? alu of carbon... heb jij misschien een wav'je met geluid kan ik ff vergelijken.. Ik ben nog bezig met een sampeltje te maken van mijn yosi :) maar mijn vid. camera werkt niet erg mee :(
 
hoeveel invoerrechten moest je betalen? BTW?

ik heb zelf ook mijn Yosh besteld via Amerika en deze gewoon zonder BTW /invoerrechten binnen gekregen, Komt waarschijnelijk omdat deze niet rechtstreeks gestuurd zijn naar Nederland maar via een dealer uit Engeland .
 
hoeveel invoerrechten moest je betalen? BTW?

ik heb zelf ook mijn Yosh besteld via Amerika en deze gewoon zonder BTW /invoerrechten binnen gekregen, Komt waarschijnelijk omdat deze niet rechtstreeks gestuurd zijn naar Nederland maar via een dealer uit Engeland .

Als je hem vanuit engeland binnen krijgt moet je ook invoerrechten betalen volgens mij.. ik denk niet dat er een verschil in zit of je hem vanuit engeland of amerika importeerd... hij moet in alle twee de gevallen door de nederlandse douane het land binnen komen

Ik weet ik nog niet hoeveel ik moet betalen... bij de levering geen acceptgiro erbij gekregen; Nu maar hopen dat ze het vergeten zijn daar bij de douane :z
 
Als je hem vanuit engeland binnen krijgt moet je ook invoerrechten betalen volgens mij.. ik denk niet dat er een verschil in zit of je hem vanuit engeland of amerika importeerd... hij moet in alle twee de gevallen door de nederlandse douane het land binnen komen

Ik weet ik nog niet hoeveel ik moet betalen... bij de levering geen acceptgiro erbij gekregen; Nu maar hopen dat ze het vergeten zijn daar bij de douane :z
De UK is lid van de EU en dus hoef je géén invoerrechten te betalen, i.t.t. de VS, Zwitserland en Mozambique.
 
ik had het geluk dat de Amerikaanse dealer deze niet rechtstreeks kon sturen(doos was te groot) en dus via een kennis dealer in Engeland, is EU land dus geen invoer en BTW betalen.

Heb je niet direkt BTW moeten betalen aan de pakketdienst ? dan hoef je volgens mij niets te betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan