Jaja ik heb weer een nieuw projectje in het even geroepen.
Nadat het in corona kleuren spuiten van mijn RF afgeblazen moest worden, wegens het feit dat alle kuipdelen + tank gestolen zijn van degene waar ik ze van zou overkopen. Ben ik maar eens gaan denken wat ik dan zou kunnen gaan doen. Net in het weekend dat ik hierover aan het denken ben gegaan ben ik met de hele kliek weer een zijspanrit mee gaan rijden en ben nu wederom ook verslaafd aan de bakkies.
DUS moest er bij mij ook een komen. Aangezien ik nog nooit van half werk heb gehouden ( zie ook de WASLIJST die er al aan me RFJe is gedaan in deze post ->
Post van Harley in topic 'Wie rijd er op een 25 kw RF 600 of ZZR 600???'
heb ik maar gekozen om het op een Honda GoldWing te gooien.
1 Ik ga met dit zijspan toch nog geen 200+ snelheden proberen te bereiken
2 Die CBR1100 blackbird + EML speedline combinaties zijn voor mij nog niet te betalen
Dan krijg je de keuze GL1000 GL1100 GL1200 of GL1500.
GL1000 - Toch wel erg gedateerd van uiterlijk, en er moest een fatsoenlijke ruggesteun op zitten voor passagier
GL1100 - Ruggesteun probleem is opgelost ( zijn het nog niet zoals bij 1200 of 1500 ) maar
uiterlijk blijft gedateerd
GL1200 - heb ik altijd mooi gevonden, zijn lekker luxe, ruggesteun is in vol ornaat aan wezig
zeker bij een Aspencade model
GL1500 - Niet te betalen voor mij
De keuze was dus makkelijk, de zoektocht naar een 1200 kon beginnen.
Gereageerd op 2 van marktplaats.nl, 1 via ricardo.nl, en 1 bij een handelaar in verwegistan ( 250 km heen en 250km terug is VER rijden.
Die van de handelaar was zeer goedkoop maar deze gaf geen garantie en was een zeer vieze volgens het miniscule plaatje. Ook was er in de topkoffer een gastank gemonteerd wat in mijn ogen toch niet een geschikte plaats is aangezien die dingen geen 100-en kilo's kunnen dragen. Conclusie Staat te ver weg om te gaan kijken.
De Goldwing Interstate van marktplaats had alleen een uitgebroken spiegel. Dit bleek bij navraag om foto en deze gezien te hebben ook om nogal twee ver ingedeukte koffers en schuifschade te gaan. Conclusie niet wat ik zocht.
De Aspencade van marktplaats zou technisch 100% zijn maar uiterlijk minder. En inderdaad het uiterlijk was minder en technisch moesten we even zelf voor kijken natuurlijk.
Die van Ricardo.nl was ook een interstate die er optisch ZEER netjes uitzag ( op de foto's dan ) relatief gezien weinig km's had gelopen maar met defecte startmotor en net vervangen koppaking uitlaten voorvering en zeer lelijk ingebouwde ( er in gestampt & gelijmd beter woord ) maar deze stond vrij ver weg om ff te gaan kijken terijl hij toch niet liep. Dit was wel voor dezelfde
prijs op te lossen volgens de eigenaar en kon ik alsnog komen kijken binnen een week ( waarom fix je het dan niet en verkoop je dat ding zonder probleem meldingen ) Conlcusie eerst maar ff verder kijken.
Gisterenavond samen met mijn vader ( rijdt al JAREN goldwing's en kent ze van binnen en buiten wegens opknapwerkzaamheden aan die dingen ) wezen kijken bij de aspencade van marktplaats. De eigenaar verkocht hem omdat hij inmiddels een Valkyrie had gekocht (een "custom naked GL1500") en reed zodoende niet meer op deze. De motor had 2 maanden stilgestaan en na er ff een accu ingezet te hebben liep hij direct en netjes zonder horten, stoten of rare bijgeluiden. Hij
was bij 65000ml voorzien van een nieuwe distributieriem (is nodig bij ongeveer 100.000 km dus das in orde) en had pas nieuwe remblokken voor en achter. De remschijven waren nog goed. De motor zelf was vies en ongepoetst maar het blok was zelf niet vettig ingevreten of wat dan ook. Ook de uitlaten waren helemaal in topconditie en nergens op de hele motor was roestvorming te ontdekken. De eigenaar heeft er zelf na het vervangen van de distributieriem nog mee naar de noordkaap gereden zonder problemen.
Dan het uiterlijke gedeelte. De topkuip was voorzien van een redelijke scheur onder de spiegel. De linkerzijkoffer was een andere kleur en hetzelfde geldt voor de topkoffer. De scheur had er altijd al ingezeten. De koffer's zijn vervangen wegens een val met 60 km/h. Wel was er ook nog een andere kuip aanwezig om de kapotte evt te vervangen. Chroomwerk zit er genoeg op maar tis allemaal vies maar met een uurtje of wat poetsen blinkt ie al een heel eind (goed chroom en niet ingevreten of wat dan ook ) Zelfs de bijna nergens meer aanwezige originele
Panasonic radio welke in dit type motor hoort was nog aanwezig :D
Conclusie : Na er nog een nachtje over geslapen te hebben en een bedrag met mezelf afgepraat te hebben de beste man gebeld en een beetje gehandeld en ik heb hem voor de prijs waar ik hem voor wilde hebben. Incl de kuip Incl de antenne die eraf lag en inclusief de voorbeugel van het spatbord welke wel op de foto stond maar deze was gedemonteerd voor een kennis. ( altijd VOOR de foto maken alle extra's eraf halen die je niet meeverkoopt )
Aankomende week gaan we hem ophalen. En dan kan ie ff gepoetst worden en dan rijd ik er ff mee rond als ik daar zin in heb. Als ik dan weer geld gespaard heb ga ik rondkijken voor een niet te duur leuk zijspannetje en wordt alles meteen opgeknapt en alles in 1 kleur gespoten. Zodra er
weer nieuws is op dat front laat ik dat in dit topic weten
PS : de foto van zoals ie er nu bijstaat bij de huidige eigenaar. volgende week volgen me eigen foto's
Nadat het in corona kleuren spuiten van mijn RF afgeblazen moest worden, wegens het feit dat alle kuipdelen + tank gestolen zijn van degene waar ik ze van zou overkopen. Ben ik maar eens gaan denken wat ik dan zou kunnen gaan doen. Net in het weekend dat ik hierover aan het denken ben gegaan ben ik met de hele kliek weer een zijspanrit mee gaan rijden en ben nu wederom ook verslaafd aan de bakkies.
DUS moest er bij mij ook een komen. Aangezien ik nog nooit van half werk heb gehouden ( zie ook de WASLIJST die er al aan me RFJe is gedaan in deze post ->
Post van Harley in topic 'Wie rijd er op een 25 kw RF 600 of ZZR 600???'
heb ik maar gekozen om het op een Honda GoldWing te gooien.
1 Ik ga met dit zijspan toch nog geen 200+ snelheden proberen te bereiken
2 Die CBR1100 blackbird + EML speedline combinaties zijn voor mij nog niet te betalen
Dan krijg je de keuze GL1000 GL1100 GL1200 of GL1500.
GL1000 - Toch wel erg gedateerd van uiterlijk, en er moest een fatsoenlijke ruggesteun op zitten voor passagier
GL1100 - Ruggesteun probleem is opgelost ( zijn het nog niet zoals bij 1200 of 1500 ) maar
uiterlijk blijft gedateerd
GL1200 - heb ik altijd mooi gevonden, zijn lekker luxe, ruggesteun is in vol ornaat aan wezig
zeker bij een Aspencade model
GL1500 - Niet te betalen voor mij
De keuze was dus makkelijk, de zoektocht naar een 1200 kon beginnen.
Gereageerd op 2 van marktplaats.nl, 1 via ricardo.nl, en 1 bij een handelaar in verwegistan ( 250 km heen en 250km terug is VER rijden.
Die van de handelaar was zeer goedkoop maar deze gaf geen garantie en was een zeer vieze volgens het miniscule plaatje. Ook was er in de topkoffer een gastank gemonteerd wat in mijn ogen toch niet een geschikte plaats is aangezien die dingen geen 100-en kilo's kunnen dragen. Conclusie Staat te ver weg om te gaan kijken.
De Goldwing Interstate van marktplaats had alleen een uitgebroken spiegel. Dit bleek bij navraag om foto en deze gezien te hebben ook om nogal twee ver ingedeukte koffers en schuifschade te gaan. Conclusie niet wat ik zocht.
De Aspencade van marktplaats zou technisch 100% zijn maar uiterlijk minder. En inderdaad het uiterlijk was minder en technisch moesten we even zelf voor kijken natuurlijk.
Die van Ricardo.nl was ook een interstate die er optisch ZEER netjes uitzag ( op de foto's dan ) relatief gezien weinig km's had gelopen maar met defecte startmotor en net vervangen koppaking uitlaten voorvering en zeer lelijk ingebouwde ( er in gestampt & gelijmd beter woord ) maar deze stond vrij ver weg om ff te gaan kijken terijl hij toch niet liep. Dit was wel voor dezelfde
prijs op te lossen volgens de eigenaar en kon ik alsnog komen kijken binnen een week ( waarom fix je het dan niet en verkoop je dat ding zonder probleem meldingen ) Conlcusie eerst maar ff verder kijken.
Gisterenavond samen met mijn vader ( rijdt al JAREN goldwing's en kent ze van binnen en buiten wegens opknapwerkzaamheden aan die dingen ) wezen kijken bij de aspencade van marktplaats. De eigenaar verkocht hem omdat hij inmiddels een Valkyrie had gekocht (een "custom naked GL1500") en reed zodoende niet meer op deze. De motor had 2 maanden stilgestaan en na er ff een accu ingezet te hebben liep hij direct en netjes zonder horten, stoten of rare bijgeluiden. Hij
was bij 65000ml voorzien van een nieuwe distributieriem (is nodig bij ongeveer 100.000 km dus das in orde) en had pas nieuwe remblokken voor en achter. De remschijven waren nog goed. De motor zelf was vies en ongepoetst maar het blok was zelf niet vettig ingevreten of wat dan ook. Ook de uitlaten waren helemaal in topconditie en nergens op de hele motor was roestvorming te ontdekken. De eigenaar heeft er zelf na het vervangen van de distributieriem nog mee naar de noordkaap gereden zonder problemen.
Dan het uiterlijke gedeelte. De topkuip was voorzien van een redelijke scheur onder de spiegel. De linkerzijkoffer was een andere kleur en hetzelfde geldt voor de topkoffer. De scheur had er altijd al ingezeten. De koffer's zijn vervangen wegens een val met 60 km/h. Wel was er ook nog een andere kuip aanwezig om de kapotte evt te vervangen. Chroomwerk zit er genoeg op maar tis allemaal vies maar met een uurtje of wat poetsen blinkt ie al een heel eind (goed chroom en niet ingevreten of wat dan ook ) Zelfs de bijna nergens meer aanwezige originele
Panasonic radio welke in dit type motor hoort was nog aanwezig :D
Conclusie : Na er nog een nachtje over geslapen te hebben en een bedrag met mezelf afgepraat te hebben de beste man gebeld en een beetje gehandeld en ik heb hem voor de prijs waar ik hem voor wilde hebben. Incl de kuip Incl de antenne die eraf lag en inclusief de voorbeugel van het spatbord welke wel op de foto stond maar deze was gedemonteerd voor een kennis. ( altijd VOOR de foto maken alle extra's eraf halen die je niet meeverkoopt )
Aankomende week gaan we hem ophalen. En dan kan ie ff gepoetst worden en dan rijd ik er ff mee rond als ik daar zin in heb. Als ik dan weer geld gespaard heb ga ik rondkijken voor een niet te duur leuk zijspannetje en wordt alles meteen opgeknapt en alles in 1 kleur gespoten. Zodra er
weer nieuws is op dat front laat ik dat in dit topic weten
PS : de foto van zoals ie er nu bijstaat bij de huidige eigenaar. volgende week volgen me eigen foto's
Laatst bewerkt: