Nieuwe zuiger en lagers (RS125) maar welke?

RS-125freak

MF'er
25 dec 2004
69
0
Weer een nieuw topicje geopend (sorry :9 )

Mijn bigend lager is kapot gegaan (geen iD hoe dat is gekomen :? ) maar iig heb ik daar een nieuw lager voor nodig, en ook gelijk de krukaslagers maar vervangen.
Nu zitten er SKF C3 lagers in (krukaslagers) wat zal ik nu nemen? weer C3 of C4 (als die er zijn)

Wat voor bigend lager heb ik nodig? tips voor betere? wil niet weer met een kapot lager en zuiger stil komen te staan

Als laatste, wat voor zuiger raden jullie me aan? ik heb ergens gelezen dat een std. zuiger 276 euro kost :o ook is er een vortex ofzow? graag tips hierover.

Alvast bedankt, Gr.
 
had je beter in techniek kunnen vragen.

maare.... ik zou gewoon een andere motor kopen :Y *O*
 
ik denk dat men op het brommerforum daar meer over kan vertellen aangezien de techniek van de rs50 niet veel verschilt van de rs 125 en aangezien die mannekes veel bezig zijn met tuning...

mvg hoop dat je er aan uit geraakt
 
wat denk je zelf? :9

lagers, bigend + lager + pistonpen, zuiger, pakkingen, persen vd krukas en uitklokken

moet het wel ook weer zelf in elkaar zetten 8-)
 
heeft base nu echt niks anders dan anderen af te lopen zeiken, dat jij denkt dat je met je namaak streetfighter een stoere vent bent heb je het toch echt helemaal mis

LOSER :r
 
bigend lager kapot komt gewoon door slijtage
na ongeveer 2 a 3 nieuwe zuigers (kleine revisie) moet je ook een ker je bigend lagers vervangen (grote revisie)
een nieuwe zuiger kost ongeveer 80 euro
 
bigend lager kapot komt gewoon door slijtage
na ongeveer 2 a 3 nieuwe zuigers (kleine revisie) moet je ook een ker je bigend lagers vervangen (grote revisie)
een nieuwe zuiger kost ongeveer 80 euro

was de 1e zuiger nog (7200 km gelopen) en zuiger origineel kost 276 euroow en nu een pro-x voor 115 ;)
 
Castrol TTS 1:35 dus goed ;)

maar anders was mn zuiger wel vastgelopen... niet mn bigend lager in stukken gebroken ;(
 
Castrol TTS 1:35 dus goed ;)

maar anders was mn zuiger wel vastgelopen... niet mn bigend lager in stukken gebroken ;(

Hoeft niet perse, je big end gaat neit zomaar stuk en al helemaal niet na een krappe 8000km. Het heeft dus een oorzaak en een slechte oliesoort had er 1 kunnen zijn. Bij jou dus niet het geval, denk alleen ff mee.
 
snap wat je bedoelt ;) je had ook niet kunnen ruiken dat ie pas zo weinig km's heeft gelopen en dat ik TTS smeer.

iig bedankt voor het meedenken.
 
Bigend loopt ook verrot als hij te arm afgesteld staat (ja ervaring, nee geen 125cc appie..). Hij doet dan squeek en hij valt uit :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan