Nieuwegein Lekdijk Oost: Wat staan daar voor palen?

bahco

MF veteraan
20 feb 2007
11.321
2.894
Utreg
'k Reed vanmiddag over de Lekdijk Oost van Nieuwegein richting Wijk bij Duurstede, zie ik net na de onderdoorgang onder de A27 opeens een rare paal staan. Bovenin de paal hangen twee kastjes die wel een beetje op camera's lijken, maar de hele opstelling lijkt me niet bedoeld om snelheden te meten.

'k Had helaas geen camera bij me, dus 'k heb er geen foto's van kunnen maken.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? :?
 
_O-


die hadden we in Hoorn ook.

Dat zijn kastjes om te kijken hoeveel sluipverkeer her en der rijdt.

Volgens de gemeente niet om te kijken of je te hard rijdt O-) Ik geloof ze niet :X
 
Ahh OK.. en sluipverkeer (oftwel mensen die een alternatieve route kiezen).. nee dat MAG natuurlijk niet! We staan allemaal in de file, dus u ook :X
 
Laatst bewerkt:
_O-


die hadden we in Hoorn ook.

Dat zijn kastjes om te kijken hoeveel sluipverkeer her en der rijdt.

Volgens de gemeente niet om te kijken of je te hard rijdt O-) Ik geloof ze niet :X

Zo hard kan je ook weer niet op dat stuk hoor ;)
 
'k Reed vanmiddag over de Lekdijk Oost van Nieuwegein richting Wijk bij Duurstede, zie ik net na de onderdoorgang onder de A27 opeens een rare paal staan. Bovenin de paal hangen twee kastjes die wel een beetje op camera's lijken, maar de hele opstelling lijkt me niet bedoeld om snelheden te meten.

'k Had helaas geen camera bij me, dus 'k heb er geen foto's van kunnen maken.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? :?

Hoezo, reed je te hard dan :+
 
Natuurlijk niet! })

Maar waarom staan die twee camera's (?) dan wel zo opgesteld, dat ze het verkeer op de dijk allebei de kanten op in de gaten kunnen houden. :?

De camera's (?) zitten vrij hoog aan de paal, al gauw een meter of drie van de grond; de paal staat ook weer een meter of drie van de weg, en onderaan de paal staat een grote grijze doos.

Wat is dit?
 
Slechts apparatuur om verkeerstellingen te doen. Maar pas op want je weet nooit wat voor een complot erachter zit en zeggen de mensen hier maar wat......
 
_O-


die hadden we in Hoorn ook.

Dat zijn kastjes om te kijken hoeveel sluipverkeer her en der rijdt.

Volgens de gemeente niet om te kijken of je te hard rijdt O-) Ik geloof ze niet :X

Ik geloof dat ze er nog staan op de Willemsweg vlakbij die snelheidsmeter op de paal.
 
Dit soort camera's zie je overal verschijnen. Deze zijn bedoeld om de verkeersintensiteit te meten. (en wellicht voor andere zaken ook :P)
Hopelijk doet de provincie/gemeente met de resultaten dan ook iets. (beter regelen van verkeerslichten bijvoorbeeld zoals nu gebeurd is bij de Wippolderlaan/Erasmusweg in Den Haag/Wateringen.
Overigens hangen er bovenin de portalen boven de A12 ook nog camera's die kentekens registreren van deelnemers (en andere weggebruikers!) aan het Spitsmijden-project. Wellicht dat dit ook met zoiets te maken heeft?
 
Steeds meer gemeenten voeren een milieuzone in om de luchtkwaliteit in hun binnenstad te verbeteren. Negen steden, die zich ook hebben aangesloten bij het landelijke convenant schone vrachtauto's en milieuzonering, hebben een milieuzone. Logistiek geeft een inventarisatie waar deze zones zich bevinden, camera’s om de milieuzone voor vrachtauto’s in het centrum te controleren. In plaats van de camera’s rijden er vanaf dit najaar scanauto’s rond die de kentekens van de trucks checken.
 
het was laatst in het nieuws dat er idd. voor het beoordelen van het verkeer c.q. sluipverkeer en dergelijke en werd er op tv gegarandeerd dat dat alleen voor metingen waren, maar in dezelfde periode m erkte ik een explosieve groei van flitspalen, traject controles (te herkennen door de plaatsting achter de borden.....dus wees voorzichtig....
oww en misbruikers kunnen dan toch altijd achterhaald worden toch?

welcome to big brother.....
 
'k Kwam er vandaag nog langs bij m'n rondje ochtendgymnastiek :] en toen zag ik dat die palen al weer weg zijn. :?

Maar zag jij die flitspalen en trajectcontroles ook op diezelfde Lekdijk?
 
Heeft er iemand een link (of twee, drie, ...) naar een beschrijving van deze mobiele trajectcontrole? 'k Kan zelf met Google d'r niets over vinden ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan