Nieuweling en wat vragen

LeBaron

Rookie
13 mrt 2008
3
0
Bussum
Dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw voor het motorrijden. Een maandje geleden was mijn 21e verjaardag, dus ben nu wat serieuzer op zoek naar zaken als motorrijbewijs en (2e hands) motor.

Ik heb uds ook een paar vragen. Wat is het belangrijkste om op te letten bij zoeken naar/ halen van een rijbewijs? En, kijkend naar een 2e hands motor, wat zijn de belangrijkste zaken en meest voorkomende problemen? Ik ben altijd geinteresseerd geweest in de streetracers, dus ik zit te denken aan bijvoorbeeld een CBR600 of een R6 (of andere in die richting). Wat is in die categorie de beste 'beginnersfiets'?

Alvast veel dank voor de hulp!

Groeten,
Reinout
 
ikvind het zelf belangerijk dat de rij instrukteur er niet met het koekblik achter aan rijd
maar ook gewoon op de motor.
verder gewoon op zoek gaan naar een rijschool die goed aangeschreven staat (vraag is gewoon rond in jou omgeving)
mocht je gaan lessen koop gewoon lekker je eigen kleding (niet te duur) kan je altijd later nog een tweede pak er bij kopen

tja en motoren er zijn er zo veel je geeft zelf al aan dat je een ss wil .

ik zeg lekker gaan lessen en ook gewoon lekker surfen op internet op zoek naar jou model wandel af en toe is een motorzaak binnen en zodra je je roze papiertje heb lekker gaan proefrijden en dan pas kopen

suc6

en welkom hier :W
 
Laatst bewerkt:
Ligt er ook aan wat je budget is natuurlijk. Ik zat een paar maanden geleden ook in dezelfde situatie, mooi dat ik pas mn kleren heb gekocht toen ik al wist wat voor een motor ik ging halen. Kan je de kleuren een beetje afstemmen he :) Kleren hadden ze gewoon bij de rijschool.

Voor rijscholen idd gewoon rondvragen, ook veel websites bekijken en prijzen vergelijken. Kijk ook eens op www.rijschoolgegevens.nl, daar kan je zien wat de slagingspercentages zijn van de rijscholen in de buurt.

Als je dan aan t lessen bent gewoon veel vragen aan je instructeur, die lult je de oren van de kop over motoren als het goed is, wordt je ook wat wijzer van. En voor de rest met dit forum en de zoekfunctie kom je alles wel te weten :)
 
het maakt niet uit hoe de rij instructeur achter je aan rijdt.
Uiteindelijk moet jij rijden en niet de instructeur.
Maak gebruik van google bij je keuzes en je weet genoeg ;)
 
Dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw voor het motorrijden. Een maandje geleden was mijn 21e verjaardag, dus ben nu wat serieuzer op zoek naar zaken als motorrijbewijs en (2e hands) motor.

Ik heb uds ook een paar vragen. Wat is het belangrijkste om op te letten bij zoeken naar/ halen van een rijbewijs? En, kijkend naar een 2e hands motor, wat zijn de belangrijkste zaken en meest voorkomende problemen? Ik ben altijd geinteresseerd geweest in de streetracers, dus ik zit te denken aan bijvoorbeeld een CBR600 of een R6 (of andere in die richting). Wat is in die categorie de beste 'beginnersfiets'?

Alvast veel dank voor de hulp!

Groeten,
Reinout

Hoi Reinout !

Welkom *O* *O* *O*

Dat stukje over 2e hands motor......: ik heb nog een leuke fazer te koop _O- _O-
 
Tip1: Op de website van het CBR kan je een zoeken naar Rijscholen met hoge slagingspercentages. Ik zocht destijds degene met de hoogste hier in mijn regio en; gewelige school, alles in èèn keer gehaald.

Tip2: Op welke fiets jij wilt starten is helemaal aan jezelf. Als je een gigantische kamikazepiloot bent die geen besef van gevaar heeft raad ik je een step aan. Als je gewoon gezond verstand hebt kan je prima op die R6 starten!
Wat denk ik van meeste belang is is waar je de fiets echt voor gaat gebruiken. Gaat er nog iemand anders achterop zitten? Wil je per definitie een supersport of mogelijk een tandje minder agressief en een fiets met meer toureigenschappen zoals de thundercat?


Tip3: Gewoon snel beginnen met lessen, je kan niet vroeg genoeg beginnen!! Je hebt nog maanden de tijd om er over na te denken wat voor fiets je wilt!! (zelf raad ik normale lessen aan, ik denk dat spoedcursussen niet echt alles zijn, maar daar kan ik natuurlijk naast zitten)

Veel succes en als je echt gaat beginnen, welkom in het motorwereldje!! *D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met een gs500 beginnen op 25kw, als ik jou was. over een half jaar weet ik er wel een tekoop O-) O-) O-) O-)
 
_O- Blij te zien dat de aanbiedingen me om de oren vliegen *O*

Ik moet zeggen, ik houd van doorrijden. In de auto en eerder al op mijn ss50 ( :} :} :} ). Dat is ook een beetje de reden dat ik richting bijvoorbeeld een R6 aan het denken ben. Meer cc's/PK's is onverstandig, maar denk dat het rond de 600 nog te doen is. Heb hier en daar al wat rond gevraagd naar rijscholen. Eerst maar eens op korte termijn wat financiering regelen en dan gaan we starten!

Dank voor de snelle reacties!
 
Ik ben zelf begonnen met een R6 en daar is niks mis mee!! Is alleen wel een dure aankoop, dus wel flink sparen!!

Ga snel lessen dan ben je voor juli klaar alst mee zit!! En dan lekker heel de zomer toeren!
Succes en veel plezier.
 
Ik ben zelf begonnen met een R6 en daar is niks mis mee!! Is alleen wel een dure aankoop, dus wel flink sparen!!

Ga snel lessen dan ben je voor juli klaar alst mee zit!! En dan lekker heel de zomer toeren!
Succes en veel plezier.

:^


Niks mis mee om te beginnen met een 6, t zit allemaal in je rechterhand ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey LeBaron, kijk ook eens in het : (centraal) ik heb rijlessen!! topic , dat zit vol met mensen die gaan,en aan het lessen zijn. Verder welkom op het forum, en veel rijplezier toegewenst.
 
_O- Blij te zien dat de aanbiedingen me om de oren vliegen *O*

Ik moet zeggen, ik houd van doorrijden. In de auto en eerder al op mijn ss50 ( :} :} :} ). Dat is ook een beetje de reden dat ik richting bijvoorbeeld een R6 aan het denken ben. Meer cc's/PK's is onverstandig, maar denk dat het rond de 600 nog te doen is. Heb hier en daar al wat rond gevraagd naar rijscholen. Eerst maar eens op korte termijn wat financiering regelen en dan gaan we starten! Dank voor de snelle reacties!

[hasse]
Puur vanuit mijn standpunt lijkt het me verstandig om dan eerst maar eens een rijbewijs te halen, en dan te kijken wat voor 'beginnersmotor' er binnen je budget valt op het moment dat je het rbw al hebt. (cbr600 is volgens mij een leuke beginnersfiets.[/hasse]
 
Laatst bewerkt:
2001050347235391520_rs.jpg


:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan