Nieuweling met vragen: tips voor eerste motor?

Ik las hier in andere topics dat een R1 of een Fireblade ook heel geschikt zijn als eerste motor. Dan raak je er niet zo snel op uitgekeken.


Ik heb een Honda Hornet 600 2003 model

Ik heb hem sinds februari en ben er nog steeds niet op uit gekeken
 
Proefrit vind ik echt onzin. Je moet aan alles wennen en ke leert pas fijn rijden als je de motor een beetje kent. Zo'n half uurtje op n bike zegt niks.

Bekijk wat je mooi vind, en vraag jezelf af wat voor rijder je bent. En hoe groot je budget is.. ;)
 
ff klein vraagje hier ipv het eerder vermelde topic (aangezien het al ene leeftijd heeft)
is het normaal dat als je de moto zelf voortduwt, je een slepend geluid hebt?
merci
 
Proefrit vind ik echt onzin. Je moet aan alles wennen en ke leert pas fijn rijden als je de motor een beetje kent. Zo'n half uurtje op n bike zegt niks.

Bekijk wat je mooi vind, en vraag jezelf af wat voor rijder je bent. En hoe groot je budget is.. ;)
Dus je moet een motor kopen door hem alleen te zien. :?

Het moet je een gevoel geven van wat je te wachten staat toch dat i het hele punt van een proefrit.
Straks vind je m niet lekker zitten of heeft die teveel of te weinig vermogen naar jouw smaak.
Zonde als je daar achter komt als je m al gekocht hebt. :/
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik een R1 kopen, of een Busa. Dat kan natuurlijk ook :P

Maar nu weer serieus: als jij die Kawa interresant vindt, maak eens een proefrit. En dan niet een rit van 3 minuten, maar vraag of het erg is als je wat langer wegblijft aangezien je wel een goede keus wilt maken betreffende je eerste motor.
 
ff klein vraagje hier ipv het eerder vermelde topic (aangezien het al ene leeftijd heeft)
is het normaal dat als je de moto zelf voortduwt, je een slepend geluid hebt?
merci

Nee, je moet hem OF in de vrij zetten, OF de koppeling inhouden :P

Als ik me niet vergis zitten de remblokjes bij een motor altijd tegen de remschijf aan (verbeter me als ik het fout heb) dat kan dan een slepend geluid veroorzaken.

OF je moet als een hele oude motor hebben... met 2 trommelremmen :+
 
tip:altijd eerst kijken of er uberhaubt peut in je tank zit

en ja het is mij ook een keer overkomen ja,met een motor proefrijden en drie straten verderop stranden met een lege tank......hij stond op reserve ja........kut
 
Laatst bewerkt:
Ja mocht die r6 me niet bevallen dan ga ik toch maar voor een R1 inderdaad.
Heb de R6 gekocht.
Staat nu bij Spierings daar word ie 25kw gemaakt.
Interesseert me niet dat er mensen van mening zijn dat dat geen geschikte beginnersmotor is.
Dat ervaar ik vanzelf. (eigenwijs)! haha!

Gr. Jorrit

Ps zal kijken of ik foto kan posten
 
Met een R6 kan je best beginnen hoor, een R1 had ik een slechtere keuze gevonden. Met de R6 kan je tenminste probleemloos spelen, dan wel aanklooien. De R1 is toch wat minder vergevingsgezind.
Ik heb zelf eerst een aantal 600-tjes gereden voor ik overstapte naar een 1000. Ik heb me geen moment verveeld.
Veel plezier ermee.
 
ff klein vraagje hier ipv het eerder vermelde topic (aangezien het al ene leeftijd heeft)
is het normaal dat als je de moto zelf voortduwt, je een slepend geluid hebt?
merci


}) })

Kan het de ketting zijn, misschien hangt die tot op de weg, vandaar dat geluid. Want let op, als je op de motor zit wordt de ketting wat strakker door je gewicht (en vering), dus dan kan het zijn dat het euvel zich alleen voordoet als je met de motor loopt.
Echt veel weet ik er niet van, ik rij BMW met cardan.


:] :W
 
Laatst bewerkt:
vergevingsgezind is idd het toverwoord bij een eerste motor.

ik ken mensen die met veel plezier op een R1 begonnen zijn, ken ze ook die met iets minder plezier met zo iets (een duuzend) de grond aan het kussen waren...

R6/CBR600(F/RR)/ZX-6R/GSX-R600/675 stuk voor stuk heel interesante beginner motoren
 
Wat mij betreft is een motor een beginnersmotor als je daarmee speciale verrichtingen kan uitvoeren.

Daarmee dus: Probeer eens op een F2 8-ie te draaien, aint gonna work, tried it.

Verder mijn advies: Voor het eerste half jaar een goedkope beunfiets kopen en keihard grenzen opzoeken, daarna pas een 600cc SS kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan