Nieuwprijs motoren

Kees62

Die hard MF'er
Donateur
31 jul 2017
957
856
Brabant
Hoi, ik heb even een vraag: waar kan ik ergens een overzicht vinden van de nieuwprijzen van motoren, dus ook die van een aantal jaren geleden. Zoiets als een ANWB koerslijst, die is er helaas niet meer volgens mij.
Alvast mijn dank,
Kees
 
Rdw? De catalogusprijs.

Edit*
Zie dat het bij mijn motor dan weer niet staat ingevuld. Bij mijn auto weer wel.

Geen idee dan :)
 
Hoi, ik heb even een vraag: waar kan ik ergens een overzicht vinden van de nieuwprijzen van motoren, dus ook die van een aantal jaren geleden. Zoiets als een ANWB koerslijst, die is er helaas niet meer volgens mij.
Alvast mijn dank,
Kees
Alhoewel niet helemaal foutloos - en sinds een recente update van de website ook niet heel erg overzichtelijk meer - kun je misschien met motorbase uit de voeten: motorbase

Als je aangeeft van welke motor, e voor welk jaar, je de oorspronkelijke catalogusprijs zoekt kan ik ook even kijken of ik dat toevallig ergens in e.o.a. archiefje terug kan vinden.
 
Alhoewel niet helemaal foutloos - en sinds een recente update van de website ook niet heel erg overzichtelijk meer - kun je misschien met motorbase uit de voeten: motorbase

Als je aangeeft van welke motor, e voor welk jaar, je de oorspronkelijke catalogusprijs zoekt kan ik ook even kijken of ik dat toevallig ergens in e.o.a. archiefje terug kan vinden.
Ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor een andere fiets, heb nog geen idee welke, vandaar. Maar de genoemde site zie ikwel wat, thnx
 
Ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor een andere fiets, heb nog geen idee welke, vandaar.
Aha, maar zoek je dan de oorspronkelijke nieuwprijs, of de dagwaarde. In dat laatste geval zou je meer hebben aan een koerslijst (zoals ANWB die heeft voor auto's), maar voor motoren is die er bij mijn weten niet: vaak geeft marktplaats of een soortgelijke advertentie(verzamel)website een betere referentie.
 
Kun je deze niet opvragen bij bv Moto73 ?
Die brengen jaarlijks een nummer uit met alle lopende modellen voor dat jaar (weet alleen niet zeker of de prijs er dan bij staat O-) )
Andere motortijdschriften zullen dit wellicht ook wel hebben.
Vaak kun je nummer van enkele jaren geleden nog gewoon nabestellen
 
Er staat catalogusprijs.
Dat klopt, en de desbetreffende tab heet "fiscaal". Zojuist de drie motoren (en mijn auto) in mijn onderschrift gechecked, en de door RDW genoemde "catalogusprijs" komt bij géén van die motoren overeen met de feitelijk gehanteerde catalogusprijzen (zoals in de prijslijsten), en evenmin met de kostprijzen van deze motoren inclusief af-fabriek opties. Ook de voor mijn auto vermeldde "catalogusprijs" klopt niet: het door RDW vermeldde bedrag komt daar overeen met de fiscale waarde inclusief BPM die destijds aan mijn auto werd toegedicht.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, en de desbetreffende tab heet "fiscaal". Zojuist de drie motoren (en mijn auto) in mijn onderschrift gechecked, en de door RDW genoemde "catalogusprijs" komt bij géén van die motoren overeen met de feitelijk gehanteerde catalogusprijzen (zoals in de prijslijsten), en evenmin met de kostprijzen van deze motoren inclusief af-fabriek opties. Ook de voor mijn auto vermeldde "catalogusprijs" klopt niet: het door RDW vermeldde bedrag komt daar overeen met de fiscale waarde inclusief BPM die destijds aan mijn auto werd toegedicht.
Ok! :t
 
Moto73 is ook het eerste waar ik aan dacht.
Nee, ben zelf geen abonnee van Moto73. In Motoplus staat het iig NIET!
Heren, de originele prijs is benodigd om eventuele BPM te berekenen bij invoer. MotorBase werkt vrij goed. Een andere manier is bij aanvragen van een verzekering, bijv bij de ANWB, dan zie je ook de originele nieuwprijs.
Allemaal dank voor het meedenken !
 
Aha, dat is wat anders!
Je hebt ook verzekerings-maatschappijen waar je berekening kan maken vwb de premie.

Als je dan motor en type en bouwjaar intikt volgt vanzelf de catalogusprijs!
 
Aha, dat is wat anders!
Je hebt ook verzekerings-maatschappijen waar je berekening kan maken vwb de premie.

Als je dan motor en type en bouwjaar intikt volgt vanzelf de catalogusprijs!
Inmiddels er achter gekomen dat er al een mooi topic is over het onderwerp. Voortaan eerst ff zoeken voor een nieuw topic te openen 8-)
 
Hoi, ik heb even een vraag: waar kan ik ergens een overzicht vinden van de nieuwprijzen van motoren, dus ook die van een aantal jaren geleden. Zoiets als een ANWB koerslijst, die is er helaas niet meer volgens mij.
Alvast mijn dank,
Kees

Ik koop ieder jaar dit boekje.
Erg handig en daar staan alle ( nieuwe en bestaande ) modellen van het betreffende jaar in met foto's, specificaties en prijs.


 
Terug
Bovenaan Onderaan