Nieuwsgierig naar jullie meningen....

24 apr 2012
23
0
Ik rij nu een jaartje op mijn Z1000. En ben daar zeer zeker tevreden over.
Toch vind het erg leuk om weer naar iets anders te kijken. Ik zou graag weer eens een jaartje op een andere motor rijden.
Nu heb ik 3 motoren waar ik in geïnteresseerd ben. De voorpret om een andere motor uit te zoeken is natuurlijk het leukste.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn top 3 motors vinden. Voor welke zouden jullie kiezen, en waarom zouden jullie voor deze kiezen?

Hetgeen waar ik naar zit te kijken is:
- Yamaha FZ1. Naar mijn idee een leuke motor. Ik heb een zwak voor naked bikes. Deze ziet er naar mijn idee leuk uit, heeft lekker veel power en lijkt mij kwalitatief ook een goede fiets.
- Honda CB1000R. Een erg mooie fiets qua uiterlijk naar mijn smaak. Qua power iets minder. Maar honda maakt naar mijn idee wel kwaliteit.
- Yamaha R1. Ik vind die matzwarte (met gouden letters) erg mooi. Heeft een bulk vermogen, ziet er mooi uit. Maar heb geen idee van de rij-eigenschappen.
- Op zich vind ik Ducati ook erg mooi, maar heb twijfels over het kwaliteit.


Ik ben erg nieuwschierig naar jullie reacties en voorkeuren (en eventueel tips natuurlijk). Ik snap dat smaak persoonlijk is, maar toch ben ik nieuwschierig naar jullie meningen hierover.
 
Ik heb geen enkele ervaring met die motoren, maar zelfs als ik dat wel had: proefrijden! Maar niet op de Stukgati, als de uitlaat er onder vandaan valt tijdens een proefrit worden de kosten op jou verhaald. :+

Edit: je hebt helemaal niks aan deze reactie, maargoed...
 
Laatst bewerkt:
google even
Er zijn genoeg NL GE en UK vergelijkingstesten
Honda CBR lijkt overall de beste keuze maar is vaak wel iets duurder als de andere twee
 
Motofreaky, evengoed leuk te lezen hoor! :-)

Pepe, waarom gaat je voorkeur uit naar een cb1000r?
 
Revox, werkelijk een prachtige machine om te zien inderdaad.
Maar wat is het kwaliteit van deze fiets?
 
Sjefz1000, het is zeker een mooie bike hoor. Maar wil gewoon weer eens wat anders rijden/proberen.
Jouw z1000 ziet er trouwens erg mooi uit zeg!
 
Geen ervaringen met de bovenstaande motoren, maar waarom zou je een moderne naked liter i4 ruilen voor de andere? lijkt me niet dat er grote verschillen inzitten.
 
Gezien je huidige Z1000: De FZ1.

Met de CB1000R ga je (waarschijnlijk) geen vriendjes worden tenzij je er een vering/demping verbouwing voor over hebt. De R1 .... Tsja, da's een volledig ander type fiets ;)
 
FZ1 is wel een beetje gedateerd, kweetniet op welke Z je nu rijdt, maar anders op het laatste model eens een rondje rijden?
 
Als je wat anders wilt dan zou ik de FZ1 en de CB1000r laten staan.
Het is dezelfde motor als een Z1000 alleen van een andere Japanse fabrikant.

Probeer eens een naked twin zou ik zeggen!!

Nieuwe Ducati's zijn gewoon betrouwbaar! Waarom zouden ze anders een onderhouds interval hebben van 20k km.

Ben zelf van een 2008 Z1000 overgestapt naar een Moto Morini Corsaro 1200 en heb nog geen seconde spijt gehad. Ik ga niet meer terug naar een vier in lijn!
 
Ligt natuurlijk aan het type Duc.... anders de CB1000R.

"iets minder' power blijft een relatief begrip in motorland :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan