nieuwsgierig!

gromm

MF'er
27 feb 2002
139
0
Utrecht
Ik ben nieuw hier en heb nog niet echt eenidee wat voor motors jullie hebben. Wat rond gekeken bij andere topics en daar zag ik vooral snelle bikes.
Hartstikke mooie fietsen natuurlijk,maar ik zit er niet echt lekker op.

Nu ben ik benieuw of er ook mensen een all-roundje (Pegaso,KLE,F650) of een tourachtige (monster,SV) hebben, of hebben gehad, en wat hun hun ervaringen zijn. Dit zijn namelijk de motors die ik graag zou willen. Dus als je ervaring hebt met een dergelijke motor hoor ik het graag.
 
Allereerst welkom hier. :)

Zelf geen ervaring met zulke motoren, misschien dat iemand anders meer info heeft. :?
 
Ik heb nu een TW125, en dat vind ik wel lekker rijden, behalve zijn vermogen dan. Dus vandaar mijn keuze voor een all-round. En het Monster vind ik er heel mooi uitzien. En in de Ducati's die ik gehoord heb zit ook een heel heftig geluid.
 
Ik heb nu een TW125, en dat vind ik wel lekker rijden, behalve zijn vermogen dan. Dus vandaar mijn keuze voor een all-round. En het Monster vind ik er heel mooi uitzien. En in de Ducati's die ik gehoord heb zit ook een heel heftig geluid.
Ik zie 125 cc staan. Heb je een licht rijbewijs? Dat scheelt natuurlijk in je keuze (heb gelukkig geen verstand van licht rijbewijs moeilijkheden).
 
Ik heb nu een TW125, en dat vind ik wel lekker rijden, behalve zijn vermogen dan. Dus vandaar mijn keuze voor een all-round. En het Monster vind ik er heel mooi uitzien. En in de Ducati's die ik gehoord heb zit ook een heel heftig geluid.

Ja je hebt al de juiste keus gemaakt maar als je echt over zit te twijfelen red bull man is de ducati dealer dus wil je een monster moet je daar wezen ;)
 
Nee, ik ben nog bezig met lessen. Heb deze motor gekocht in Belgie, daar zeiden ze dat met je Rijbewijs B er op mocht rijden. Ja, daar wel dus,maar hier met alle zeik regeltjes natuurlijk niet |(

Ben dus maar gaan lessen.
 
Nee, ik ben nog bezig met lessen. Heb deze motor gekocht in Belgie, daar zeiden ze dat met je Rijbewijs B er op mocht rijden. Ja, daar wel dus,maar hier met alle zeik regeltjes natuurlijk niet |(

Ben dus maar gaan lessen.

Heb je 'm laten importeren? Zal wel wat BPM hebben gekost voor zo'n TrailWay... op het forum zitten volgens mij niet zoveel lui met een allroad het meeste is superport ;)
Heb zelf een offroad.
 
Ik heb ooit een testritje gemaakt op een tdm850. Wereldfiets! Als ik ooit een allroader wil, is het die!

En daar zit ook een soundje in! Tis (net als duc) een 2-cylinder, gooi daar maar een setje vampire of laser k1 op, en dan hoef je je niet meer druk te maken dat het niet klinkt!
 
Heb je 'm laten importeren? Zal wel wat BPM hebben gekost voor zo'n TrailWay...

De BPM is helemaal niet hoog voor zo'n motor.
De cataloguswaarde is namelijk maar 6000 gulden.
En hij is twee jaar oud, dus ik hoefde maar zo'n 250 gulden te betalen.

 
Laatst bewerkt:
De BPM is helemaal niet hoog voor zo'n motor.
De cateloguswaarde is namelijk maar 6000 gulden.
En hij is twee jaar oud, dus ik hoefde maar zo'n 250 gulden te betalen.

Je hebt je plaatje gelinkt van de A schijf ;) DUs je moet 'm weer ff uploaden. Cataloguswaarde is niet hoog... 6k :) Dan valt het inderdaad mee. Nog nooit een TW op straat zien rijden.. alleen een roze in het blad Motor bij de zwarte cross ;)
 
Ik ben nieuw hier en heb nog niet echt eenidee wat voor motors jullie hebben. Wat rond gekeken bij andere topics en daar zag ik vooral snelle bikes.
Hartstikke mooie fietsen natuurlijk,maar ik zit er niet echt lekker op.

Nu ben ik benieuw of er ook mensen een all-roundje (Pegaso,KLE,F650) of een tourachtige (monster,SV) hebben, of hebben gehad, en wat hun hun ervaringen zijn. Dit zijn namelijk de motors die ik graag zou willen. Dus als je ervaring hebt met een dergelijke motor hoor ik het graag.
Op donderdag 28 februari 2002 00:55 schreef gromm het volgende:
Ik heb nu een TW125, en dat vind ik wel lekker rijden, behalve zijn vermogen dan. Dus vandaar mijn keuze voor een all-round. En het Monster vind ik er heel mooi uitzien. En in de Ducati's die ik gehoord heb zit ook een heel heftig geluid.

Als je een ducati mooi vind klinken en je zoekt iets meer in de tour richting moet je eens kijken naar de st2, st4 of st4s van ducati.
Je zit veel minder extreem als bij de gemiddelde supersport. Ik heb zelf de st2. Dat ding heb ik dus ook gekozen omdat ik niet in foetus houding op mijn motor wil zitten ;)
En met behulp van een carbon demper klinkt ie best wel aardig :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je plaatje gelinkt van de A schijf ;) DUs je moet 'm weer ff uploaden. Cataloguswaarde is niet hoog... 6k :) Dan valt het inderdaad mee. Nog nooit een TW op straat zien rijden.. alleen een roze in het blad Motor bij de zwarte cross ;)

Nou met het plaatje wil het niet erg lukken :?

Je ziet de TW toch wel met enige regelmaat op de weg hoor. Hij is natuurlijk best wel erg goedkoop. Ik heb deze alles bij elkaar voor 3500 gulden gekocht. Een brommer kost meer, en hoewel de meeste er hier anders over zullen denken,is het toch wel ietsie pietsie meer dan een brommertje. Omdat hij maar 125cc heeft betaal je heel weing voor je verzekering. :)

Probeer het plaatje nog eens

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 28 februari 2002 13:47 schreef gromm het volgende:Probeer het plaatje nog eens

|( Zo niet dus ;)

[edit]
Zo wel dus :)
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ooit een testritje gemaakt op een tdm850. Wereldfiets! Als ik ooit een allroader wil, is het die!

Ja, dat vind ik ook een mooie bike. Maar een beetje te duur voor mij. Als ik klaar ben met lessen ben totaal blut vrees ik, die lessen kosten 37 euro per uur :(
 
Ja, dat vind ik ook een mooie bike. Maar een beetje te duur voor mij. Als ik klaar ben met lessen ben totaal blut vrees ik, die lessen kosten 37 euro per uur :(

Hard werken!? :) MAaruh dat jij TW's wel vaker ziet rijden.. zou kunnen :) ALs je er niet op let zie je ze natuurlijk ook niet. Maar als ik er een zie in de buurt van zeist zal ik wel zwaaien ;)
 
Ik heb nu een TW125, en dat vind ik wel lekker rijden, behalve zijn vermogen dan.

Echt veel vermogen heeft dat ding inderdaad niet....
Vermogen / tpm : 12 pk / 9.000
Max.koppel / tpm : 9.4 Nm / 8.000

Ik ben er ooit eentje tegengekomen op de a12. Ging niet echt heel erg hard moet ik toegeven ;)

tw125.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt veel vermogen heeft dat ding inderdaad niet....
Vermogen / tpm : 12 pk / 9.000
Max.koppel / tpm : 9.4 Nm / 8.000

Ik ben er ooit eentje tegengekomen op de a12. Ging niet echt heel erg hard moet ik toegeven ;)
[/img]

Haha dat je de snelweg op gaat met zo'n ding. Zou niet durven !!! Met m'n XR vind ik het al niet leuk. Maar ga binnenkort een stuk A27 pakken denk ik... ff langs m'n zus. Keertje 's avonds ofzo dan is het niet zo druk. maar hoe hard heb je met dat ding gereden ? Of rijd je er nog niet op tot je je rijbewijs hebt?


EDIT : Dacht dat je GROMM was :) Ik ben beetje moe :)
 
Laatst bewerkt:
Haha dat je de snelweg op gaat met zo'n ding. Zou niet durven !!! Met m'n XR vind ik het al niet leuk. Maar ga binnenkort een stuk A27 pakken denk ik... ff langs m'n zus. Keertje 's avonds ofzo dan is het niet zo druk. maar hoe hard heb je met dat ding gereden ? Of rijd je er nog niet op tot je je rijbewijs hebt?

Heb met mijn XL 250 ook een paar keer een klein stukje snelweg gepakt... 120 km/uur hield het echt op...
 
Haha dat je de snelweg op gaat met zo'n ding.

Of rijd je er nog niet op tot je je rijbewijs hebt?

Was ik niet hoor. Ik rijd er wel of en toe op, maar je bent dan niet verzekerd en dat vind ik toch niet zo'n fijn idee. Een bekeuring kan me niet zoveel schelen. Moeten ze je ook eerst nog aanhouden.
 
Heb met mijn XL 250 ook een paar keer een klein stukje snelweg gepakt... 120 km/uur hield het echt op...

OP wegen waar je 100 mag is het best te doen... maarja als er dan een auto met 150 langs blaast ;) Naja dat stuk A27 waar ik eens op ga rijden is 100km/u zone dus gewoon het gas erop en gaan..... maar ik blijf erbij dat 25kw levensgevaarlijk is. :(
 
Om het verhaal nog iets erger te maken....
hij of zij had ook een passagier achterop zitten |( en het waaide flink

Weet je zeker dat het niet gewoon een scooter ofzo was?! ;) Gelukkig kan er bij mij niemand achterop. En als ik iemand achterop zou hebben, dan wel op iets met meer vermogen of ik zou mooi de snelweg vermijden. het heet niet voor niets SNELweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan