Niewe motor , Alarm of niet

vfr alex 23

Rookie
23 mrt 2005
28
0
Amsterdam
Hallo MF ers

Ik kom niet zo vaak hier op de site, maar heb nu toch ff raad nodig.
Ik heb pas een nieuwe motor gekocht, een gsx-r 750 aniversary.
Ik wil wel een alarm erop, maar hij is al all risk verzekerd en van de verzekering hoeft het niet, daarbij komt dat een spyball 600 euri kost(wel met inbouw)
En twijfel dus om aan te schaffen.Er komen natuurlijk wel goede sloten om.
(Abus graniet extreem chain 37)
Wat zijn de optie's???
Of zijn er andere adressen waar je goedkoper kan laten inbouwen. Het alarm zelf kost ongeveer 325 euro.
:]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/386871/cc03952d378b0bde16934e4e03961012 (IMAGE_00085.jpg)​
 
Mooi fiets:
full
 
Nee, Heb op de motor al erg veel korting gekregen, en heb met de inruil goed gespeeld.
Kan het natuurlijk altijd wel nog eens proberen.
 
Kijk op internet, daar heb je een adres die een complete spyball-alarm inbouwd voor 475,00 euro.

Moet ook nog een afspraak maken, want dat scheelt me 375 euro premie op jaarbasis
 
Als de verzekering het vereist: doen!
Anders kan je bij diefstal fluiten naar je centjes '(
 
Als de motor een originele startonderbreker heeft zou ik het niet doen. Bij mijn Kawa ZX-12R gaf dat alleen maar problemen met een spyball alarm!

In ieder geval een hele mooie fiets en veel plezier ermee!! :9~
 
Als je een beetje handig bent kan je een 2e handsje kopen en die zelf inbouwen. Dat heb ik bij mijn vorige motor ook gedaan. Spyballetje gekocht voor 90,- nog wat los montagemateriaal, een beetje een avondje klussen en je bent helemaal de man.

Ik was voor 100,- klaar, je hebt dan geen SCM certificaat natuurlijk maar ik heb het puur gedaan omdat ik dan 's avonds net wat lekkerder slaap (hij staat voor de deur) en overdag niet al te vaak uit mijn raam hoef te kijken of hij er nog staat ('t is wat zo'n motor)

(ik had ook geen korting van de verzekering)
 
Over het algemeen is SCM Spyball 30% korting op je all risk premie, dus doen!
 
Vergeet niet dat als je een gekeurd alarm neemt dat deze elk jaar herkeurd moet worden wil het certificaat geldig blijven, doe je dit niet dan kan je verzekering moeilijk gaan doen.
 
Als de motor een originele startonderbreker heeft zou ik het niet doen. Bij mijn Kawa ZX-12R gaf dat alleen maar problemen met een spyball alarm!

In ieder geval een hele mooie fiets en veel plezier ermee!! :9~
Een alarm kan inderdaad problemen geven. Je hebt meer aan een goed slot en voor dat geld kocht ik liever een mooie demper bijv.
 
eerst vragen aan je verzekeraar of je met alarm korting kan krijgen.

Ik heb nu net ook een nieuwe motor gekocht kawa zx6r 2006 en bij unive geven ze er wel korting op maar bij de knmv niet. maar bij de knmv krijg je wel weer korting met een rijvaardigheidscursus en dat doet unive weer niet, zo kan je zien hoe verschillend verzekeraars zijn. eerst maar even alles goed navragen en dan uitrekenen wat voor jou het meeste voordeel opleverd :Y
 
Bedankt voor de reaktie,s, Volgens de knmv hoeft deze motor niet voorzien te zijn van alarm. Het is of alarm, of een goegekeurs slot, of binnen stallen.
En voor de kortingen hoef ik het ook niet te doen, ik zit nl al in de hoogste trede.
Ik wil er wel een om hem ook veilig buiten te stallen als ik op weg ben.
 
Wilde ik ook, een spyball op mijn nieuwe motor. Uiteindelijk is het de dealer gelukt om me ervan te overtuigen dat ik dat niet moest doen, want "die dingen zorgen alleen maar voor storingen en ze nemen je fiets toch mee". Als dat komt van degene die er anders geld aan zou verdienen, dan geloof ik dat.
 
als het vasn de verzekering niet hoeft zouik het niet doen.
Ikzelf baal ervcan als ik ga tanken en afgerekend heb je altijd dat k.t alarm weer af moet zetten.
Heb hem zelf meteen laten verwijderen maar dat is ieder zijn eiegen keuze.
Bij de meeste verzekringsmaatschappijen krijg je wel korting als je er een alarm op hebt zitten, moet je even navragen wat de korting is en of het dan waard is om er een op te zetten
Succes
 
Wilde ik ook, een spyball op mijn nieuwe motor. Uiteindelijk is het de dealer gelukt om me ervan te overtuigen dat ik dat niet moest doen, want "die dingen zorgen alleen maar voor storingen en ze nemen je fiets toch mee". Als dat komt van degene die er anders geld aan zou verdienen, dan geloof ik dat.
:? Ik heb nooit problemen gehad met mijn Spyball (±48.000 km) :)
 
Als ik alle verhalen hoor hier op het mf, over gestolen en dergelijke zou ik er echt over nadenken. T is een mooie fiets *O* .
 
ik heb op mijn Sv1000S K6 een alarm laten bouwen kosten 500 euro.

nu heb ik de plannig om 4 jaar te rijden met die motor, bij de unive krijg ik op vertoon van mijn scm bewijs korting op de verzekerings premie boven op de no claim die ik heb op gebouwd.

kort samen gevat heb ik na 2 jaar het alarm er uit en die 500 euro die ik de 2 jaar er op krijg ach die kan ik nu vast in extra spul voor de motor steken ;)
 
Ik hoor inderdaad vaker dat een alarm dus ook niet alles is, dat het ook veel complicaties geeft. Ik kan hem altijd nog later laten inbouwen.
Een vriend van mij heeft al 3 x een R1 zien verdwijnen met alarm en extra sloten.
Als ze hem willen, ben je hem dus toch wel kwijt.
Je wil het ze wel moeilijker maken natuurlijk, ik wil hem niet kwijt.
 
Sorry voor het opkicken van zo'n aut topic, maar ik vind het een slechte zaak dat alarmen afgeraden worden.

ik zou zeggen, altijd doen zo'n alarm!

Ik heb er een spyball opzitten (met verlopen certificaat). Voor de verzekering hoeft het niet meer, maar ik kan echt niet zonder.

Als de buurtkindertjes iets te nieuwsgierig zijn kunnen ze je motor beschadigen, vandaar dat een alarm daarvoor ook wel handig is. Je hoort tenminste als er iets met je motor gebeurd.

De motor staat bij mij in de schuur. zodra iemand m maar probeert recht te zetten gaat het alarm af (heb m wat gevoeliger afgesteld). Zeker dat ik dit hoor wanneer ik binnen in huis zit, en zeker dat ik binnen 3 seconden buiten sta met het nodige gereedschap.

Een knappe vent die m dan nog mee kan nemen...
 
Sorry voor het opkicken van zo'n aut topic, maar ik vind het een slechte zaak dat alarmen afgeraden worden.

ik zou zeggen, altijd doen zo'n alarm!

Ik heb er een spyball opzitten (met verlopen certificaat). Voor de verzekering hoeft het niet meer, maar ik kan echt niet zonder.

Als de buurtkindertjes iets te nieuwsgierig zijn kunnen ze je motor beschadigen, vandaar dat een alarm daarvoor ook wel handig is. Je hoort tenminste als er iets met je motor gebeurd.

De motor staat bij mij in de schuur. zodra iemand m maar probeert recht te zetten gaat het alarm af (heb m wat gevoeliger afgesteld). Zeker dat ik dit hoor wanneer ik binnen in huis zit, en zeker dat ik binnen 3 seconden buiten sta met het nodige gereedschap.

Een knappe vent die m dan nog mee kan nemen...
White Scorpion! Misschien heb je zijn laatste topic nog niet gelezen? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan