Nighthawk 650

sjeestom

MF'er
13 feb 2008
116
0
Groningen
Beste Motorforummers!

Na vorige week mijn laatste examen te hebben gehaald, en gisteren mijn rijbewijs te hebben opgehaald ben ik nu voorzichtig aan het kijken naar een eerste motor(tje)

Mijn budget is helaas nog niet zo groot dat ik veel keus heb, en mijn oog viel dan ook op een nighthawk 650 uit '83 die wordt aangeboden door mijn (voormalig) instructeur.

Nu heb ik wat dingetjes opgezocht, mede met de search, maar wilde toch nog even deze vraag stellen;

zijn er toevallig nighthawk (ex)bezitters die een paar goede punten hebben waar ik op moet letten voor aankoop?

Het beestje heeft namelijk (al) 50000 mile gereden, en navraag bij de plaatselijke motorzaak hier in Groningen (Brons) leerde dat ze daar van mening waren dat een nighthawk bij 100000 km wel redelijk op is.

Hoe zijn jullie meningen hierover?
Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten?

Heb al het word-document : Aankoop voor dummy's (oid) bekeken, en deze gaat morgen natuurlijk mee, maar ben meer op zoek naar specifieke zaken waar ik op kan letten....


Alvast Bedankt,
 
volgens mij heeft zo'n ding niet echt zwakke punten.
het is meer de algemene staat waar je op moet letten.
ze zijn tenslotte 25 jaar oud.
en bij een rijschool wordt een motor nu eenmaal flink gebruikt.
kijk anders eens op marktplaats zag er al een staan voor 950 euries in groningen.
en een in nijeveen met slechts 34000km voor maar 1500euro.
 
Ja die had ik ook al gezien inderdaad, maar das toch al weer het dubbele en zelfs driedubbele bedrag in vergelijking met de prijs die mijn instructeur er voor wil hebben...

Het is natuurlijk ook een opstappertje hè.. volgend jaar zomer wil ik graag kijken voor iets beters/duurzamers.
 
Ja die had ik ook al gezien inderdaad, maar das toch al weer het dubbele en zelfs driedubbele bedrag in vergelijking met de prijs die mijn instructeur er voor wil hebben...

Het is natuurlijk ook een opstappertje hè.. volgend jaar zomer wil ik graag kijken voor iets beters/duurzamers.

Wat kan je zeggen van zo'n bedrag? Als het beestje redelijke bandjes heeft, goed remt en gezond loopt zou ik geen moment twijfelen. Dat 100.000km-verhaal is onzin. Het beestje houdt het al 25 jaar vol en al jahaaren als lesfiets, dat zegt wat over de kwaliteit.
 
bij een motorzaak wordt een motor flink gebruikt,maar zeker niet afgeragd. en meestal ook goed onderhouden.
kijk vooral ff of die niet uit zn versnelling schiet, dat was bij mij voorbode voor gezeik met de bak. verder te weinig ervaring met de fiets om er iets zinnigs van te zeggen
 
Heb zelf een nighthawk uit 84 met 68000 mijl op de klok als pekelfiets ,staat altijd buiten in weer en wind ,maar start altijd. Is gewoon niet kapot te krijgen ,hoogtens een keer wat olie bijvullen. Dus voor dat geld gewoon kopen
 
Ik heb (jaren gelden al) in 4 jaar ruim 120.000km met m'n nighthawk gereden.
Elke werkdag 170km in weer en wind en altijd in 1 keer starten :P

Problemen waren er niet bij mij.
De uitlaten hebben de neiging om op de knik aan de onderzije door te rotten.
En uitlaten kosten grof geld.....dus effe op letten.

Een lager van het achterwiel is bij 90.000km kapotgegaan en heeft de cardan meegenomen. Heb van de sloop een goldwing cardan erin gezet(past zonder aanpassingen.)

Al met al een prima bike dus. :Y
 
Oké heb gisteren de koop gesloten:)

vandaag even goed gepoetst en wat dingetjes vervangen / schoongemaakt en het is gelijk al een heel ander gezicht!

my.php


prima ding voor de eerste paar 1000 kilometer lijkt me ;)

Bedankt voor jullie tips en opmerkingen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan