Nighthawk...de offerte....400 euro

sundance_kiddo

Banned User
18 aug 2002
85
0
hieronder dus de offerte die ze opmaakten voor me....
wegens het probleem van 1 van de 2 cilinders die maar liep.

Graag vraag ik julie advies....of ik niet getilt wordt, maar dat zal wel niet lol

of als iemand het goedkoper kan....


lees en huiver i.i.g.

dezshit.JPG



had de motor voor 600 euro gekocht....ongeveer 40.000 op de teller...zelf 10.000 mee gereden. van 1985

Is de reperatie het waard?

Als het waarschijnlijk is dat ik na de reperatie de 80/90.000 zou kunnen halen (zonder al teveel extra kosten te moeten maken) zou ik al tevreden zijn

Of moet ik gaan uitkijken naar een andere moto....

mvg.

S
 
Is een goeie, zou niet weten dus daar zeg ik ook niets van.

Maar 1 ding, in de topictitel staat 400 euro. Op je bon staat dat ook maar is excl. BTW hè, je bent 480 kwijt en das wel veel voor zo'n oude denk ik zo.....
 
Is een goeie, zou niet weten dus daar zeg ik ook niets van.

Maar 1 ding, in de topictitel staat 400 euro. Op je bon staat dat ook maar is excl. BTW hè, je bent 480 kwijt en das wel veel voor zo'n oude denk ik zo.....


sry, was ik vergeten te zeggen, met btw is in totaal 400 euro, ze hadden een foutje gemaakt


Het is een fijne motor...en als ik na die reparatie bij de 100.000 in de buurt zou kunnen komen zonder veel bijkomende kosten (+200 euro) vind ik het wel waard
 
Ik reken voor 6 uur arbeid 150 euro, onderdelen die vervangen moeten worden kan ik niet goedkoper voor je versieren. dus je spaart bij mij zoiezo 75 euro uit op arbeid, kan je een lekker biertje voor kopen!
 
40.000 waarvan je zelf 10.000 hebt gereden, je verwacht er nog mee te kunnen doen tot 100.000 met 200 euro extra kosten, dat is dan 600 euro kosten over 70.000 km........ da's toch schandalig goedkoop of ben ik nou leip ?? sorry hoor.
 
Niks aan doen.
Sloper bellen en een bod op je motor laten doen

Redelijk bod ? dan gelijk wegdoen en op zoek naar een andere.

De prijs die genoemd is (400.00) is een lage prijs voor een motor reperateur.
Ik denk dat je er met die 400 euris er nog niet bent.

Ik zie geen olie op de bon staan.

En met repareren van een enkele klep? Ik denk niet dat als je em laat repareren de prijs wel een stukje hoger uit zal vallen.

Als je iets anders zoekt ?

Ik weet nog voor je een Soes 600F uit 1992 ca 1500 tot 2000 euri
Ook een Soes 1100F uit 1994. ca 4000.00 euri
Of een Kawa Zxr 750 uit 1993. ca. 3500 euri

met vr. grt. Groen
 
waarom doe je het niet selluf?
de motor is nu toch zo goed als niets meer waard.
als ik de rekening zo lees heb je een verbrande klep oid.
dus een klep 45€, koppakkinsetje 80€.
bakje slijppasta en een stukje slang voor het inslijpen.
vlakken is normaal niet nodig.
een winter wat zaterdagen vrij en tijd om vragen te posten.

resultaat: veel geleerd en een hoop lol *D

en je houdt er nog een verkoopbare motor aan over ook.

typo
 
heb het ooit ook zelf gehad, 5 bar in 1 cylinder. heb het toen ook zelf gedaan
vlakken was iets van 60 euro, pakkingen iets goedkoper, maar ik geloof nooit dat je 3 pakkingen nodig hebt. de voetpakking is zeker niet nodig. en kleppendeksel pakking ook niet.
6 uur werk klinkt reeel, en uurprijs is ook wel reeel
zelf ben ik er een maand mee bezig geweest. :+ maarja ondertussen rijd hij wel weer.
tis een flink karwij, waar je niet veel spullen voor nodig hebt, maar wel veel geduld en volgens mij ook wel wat inzicht en gevoel.
raad je in elk geval niet aan om er 400-500 euro aan uit te geven. denk niet dat de motor dat waard is, en 100000 haal je zeker niet zomaar.
in elk geval succes.
 
Is het zeker dat een kapotte klep de oorzaak van je probleem is en niet iets anders? Indien er een stuk uit je klep is gebroken, kun je de klepzitting, zuiger(veren) en cilinderwand ook afschrijven. Deze dingen kom je pas tegen nadat de cilinderkop en de cilinder gedemonteerd is
 
Ik heb em binnen! Honda CB 450 S uit 1990, plaatje van een motor met top kuipje 50000 km op de teller. Dus als je geintereseerd bent...let me know.

Of iemand anders....

Zal d'r nog ff 'n pic bij plaatsen morgen.
 
Is het zeker dat een kapotte klep de oorzaak van je probleem is en niet iets anders? Indien er een stuk uit je klep is gebroken, kun je de klepzitting, zuiger(veren) en cilinderwand ook afschrijven. Deze dingen kom je pas tegen nadat de cilinderkop en de cilinder gedemonteerd is


dan red je het nooit meer voor 400€ :X
die honda twinnetjes verbranden wel vaker klepjes, daar zou ik voorlopig maar van uit gaan
 
sry, was ik vergeten te zeggen, met btw is in totaal 400 euro, ze hadden een foutje gemaakt


Het is een fijne motor...en als ik na die reparatie bij de 100.000 in de buurt zou kunnen komen zonder veel bijkomende kosten (+200 euro) vind ik het wel waard

Klinkt als een leuke motor, maar besef wel dat het er eentje is van de categorie "brik & oldtimer" is. Als je de motor serieus wilt gaan gebruiken maar reparaties en onderhoud aan de dealer over wilt laten (met gebruik van nieuwe onderdelen, zoals meeste dealers zullen doen) dan ben je hoogstwaarschijnlijk (veel) goedkoper uit wanneer je 1x wat meer uitgeeft aan een recenter modelletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan