Nighthawk + Rebel meetings

Gisteren eindelijk proefritje kunnen rijden, alles werkt naar behoren maar bij gas los wil ie graag shimmy'en. Kan iemand me zo de bandenspanning meedelen? Band is nog gloednieuw, balhoofd draait zonder speling maar misschien wat te licht. KRijg er alleen geen sleutel op zonder stuur te verwijderen, en dan verniel je die leuke plastic (chroomlook) afdekdopjes. Maar balhoofd moer lijkt vastgeroest te zitten, en ik mis wat stelmoeren naar mijn idee. Er zit maar 1 grote moer bovenop, of zie ik nu wat over het hoofd?

Albert
 
Voor 2.30 Bar, achter 2.80 Bar.

En als het lager spelingsvrij en geen "knik" in het centrum heeft: lekker zo laten.
Druk in de voorpoten hangt een beetje af van welk type hebt, heb je één nippel moet die liggen rond de 0.4 - 0.8 Bar, heb je losse nippels (1 op elke poot) dan moet die liggen tussen de 0 - 0.4 Bar.

Kijk ook even naar de achterveren, staan de onderste draaischijven gelijk ? (beide op 2 bijvoorbeeld) en kijk bovenaan even of de dempers gelijk staan. Zelf vindt ik de preload van 5 (onderkant) en de demping op 3 (bovenkant) het prettigst.

Tot besluit, kijk ook even naar de speling op de achterbrug, kun je de achterbrug aan de kant van het blok bewegen ?

Och ja, de stelmoer van het balhoofd zit onder de kroonplaat, dus lagers / stelmoer / kroonplaat / sluitmoer. Als je erbij moet zijn moet inderdaad het stuur er eerst af.
 
Laatst bewerkt:
Je raadt maar eens opgevolgd : banden waren te zacht, achterdemping iets aangepast, lucht in de voorvork gedaan. Maar helaas zonder resultaat. Toen alles aan de voorkant maar eens losgehaald en stuur eens heen en weer gedraaid. Gaat superlicht met net geen speling. Maar eens iets strakker gezet. Proefgereden en iets minder shimmy. Nog maar wat strakker gezet, gaat nog steeds superlicht heen en weer, en nu is de shimmy er nagenoeg uit. Eerst maar eens een poosje mee rijden, kan altijd nog de voorband laten balanceren, hoewel hij bij 140 geen krimp gaf....

Kwam wel wat anders tegen wat ook niet hoort:
full

Ik mis een motorsteun, zo'n bout met een rubber bus erom heen. Onderaan mis ik die, een stukje hoger zit er wel 1 (met die glimmende ring).
Iemand die toevallig nog over voor weinig? Zou er zeer mee geholpen zijn.

Albert
 
Ik mis een motorsteun, zo'n bout met een rubber bus erom heen. Onderaan mis ik die, een stukje hoger zit er wel 1 (met die glimmende ring).
Iemand die toevallig nog over voor weinig? Zou er zeer mee geholpen zijn.

Albert

Ik heb dat wel, maar de spullen liggen in de garage van een collega. Helaas is hij op dit moment op vakantie en de garage zit op slot. Ik kan er dus niet bij. |( Nu zijn ze as maandag weer terug, maar ik ga zondag op vakantie. Een typisch geval van jammer voor jou. Mocht je na 3 weken nog steeds geen oplossing hebben, dan ben ik graag bereid een rubber steun + ring naar je op te sturen. Suc6.

ps. je hebt ook een bout nodig die in het schroefdraad van de steun past. Kweet niet of ik die ook heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bout van de aanwezige er nog niet uitgehaald, maar als dat een min of meer gewone bout is heb ik die wel. Het mag gerust 3 weken duren, oeps, dan ben ik zelf met vakantie :) , dan wordt het wel 5weken. Maakt ook niet uit. Tegen die tijd spreken we wel af hoe dat ding bij mij komt. Ik ga er effe van uit dat het met rustig rijden geen kwaad kan dat dat ding er niet in zit. Ik zal nog wel effe in mijn rubber rommelbak kijken of er iets is wat ik er zolang in kan zetten, dan komt er na alle vakanties wel een "echte in".

Bedankt alvast,
Albert
 
He oma, :)

Vanavond eens het contactslot losgeschroefd omdat het stuurslot het niet deed. Blijkt die pen gewoon muurvast te zitten. Ik heb er kruipolie ingespoten maar ik ben bang dat ie nooit meer los komt. Zijn die dingen open te halen (dusdanig dat ze ook weer in elkaar kunnen :) ) of is vervangen hier de beste optie?
Indien het laatste, heeft er iemand nog een contactslot liggen?

Heeft niet zo'n haast, 't is tenslotte vakantie tijd.

Albert
 
Toch nog wat tegengekomen wat niet werkt : het stuurslot, de pen wil niet naar buiten komen. Lijkt erop dat ie lekker vastgeroest zit. Iemand nog 1 over? Uiteraard met sleutel :+

En uiteraard voor weinig, :+ :+ :+

groeten
Albert
 
Super! Spammen :)


Gezellig als jullie komen. Grote opkomst zou natuurlijk het gezelligst zijn ;)
 
Heb me aangemeld OVB dat ik m'n piketdienst kan ruilen.

Albert, ik ben terug van vakantie en heb je motorrubber klaarliggen. Laat me ff weten hoe en waarheen:



full
 
graag gedaan.. had zelf ook graag meegedaan maar helaas... misschien een volgende keer... als je in 't Gooi topic kijkt daar wordt zo nu en dan ook wel een rit georganiseerd.

Of natuurlijk een Nighthawk-Rebelmeeting organiseren ;)
 
_O- wat posten jullie hier hard!



Graag gedaan, ondanks de regen was het een erg leuke en gezellige rit.


Blijf opletten :P er komt er vast nog eentje dit jaar :)


Tja, niet altijd gelegenheid of tijd om te posten. Hou het zeker in de gaten en zal me eens melden op het gooi-topic...











.... een dezer dagen ;)
 
Ja leuk :Y

Daar gebeurt vrij regelmatig wat leuks en ritjes.


Ben ik weer weg en verstoor jullie rust niet meer :W
 
Private Message dit kan je instellen op het mf dat je die wil/kan ontvangen en versturen.. als ik bij jou zo kijk heb je dat nog niet ingesteld dan zie je euh hoe omschrijf je dat een blanco papiertje in het hele rijtje staan.. als het goed is staat het wel bij mij.. kijk maar ff wat ik bedoel... 8-)
 
Ik zag bij voorkeuren dat er geen vinkje stond bij "versturen privebericht" Dat heb ik aangevinkt en is het nu in orde? :?

Is Silkroad al in de gelegenheid geweest om naar rode spulletjes te kijken. :$
 
heb je een pm verstuurd... als je op f5 drukt dus even pagina vernieuwen zie je als het goed is bijna bovenaan de pagina dat je een berichtje hebt

ligt hier al een week een rood paneeltje binnen...als je dat bedoelt *D
 
Plexat,

Ik heb zowel een paneel rechts (ook een linker) als een tank liggen, ze zijn zo goed als onbeschadigd afgezien van wat gebruiks krasjes. Wat waarschijnlijk een groter probleem gaat worden is de kleur, de onderdelen zijn wat fletser geworden.

Ik hoor het wel.
 
Laatst bewerkt:
Domme vraag waarschijnlijk, maareehh.... wat betekent pm? :? :?


Yep, das private of personal message, maar dat ging dus niet :) , aangezien je email wel zichtbaar is in je profiel heb ik je maar een emailtje gestuurd. Overigens wonen we maar zo'n 30km bij elkaar vandaan, dus ophalen is ook nog te overwegen.

Albert
 
Terug
Bovenaan Onderaan