Niks geleerd!!!!

catdriver

Rookie
16 feb 2003
19
0
leeuwarden
Het is weer zover, prachtig weer, dus lekker :] ik dus ook. En echt heilig ben ik ook niet, dus niet vies van een beetje snelheid. Maar houd Go%^**# ook een beetje rekening met een ander. Ik bedoel als je een fietser of een ruiter voorbij gaat, ga dan even van het gas af, en neem een beetje afstand. Wij waren laatst met ons paard even een rondje om het dorp aan het maken, komt er een groepje motor rijders de eerste komt netjes voorbij zonder al te veel herrie en rustig de tweede draait even lekker aan het gas en duwt op de claxon. Resultaat twee paarden er van door bijna in de sloot en de derde motorrijder kreeg direkt van mij een knal voor zijn harses, was nog een griet ook. Het had nog wel erger gekund. Maar het viel gelukkig mee. Houd alsjeblieft een beetje rekening met een ander, dan krijg je ook niet vooroordelen zoals daar heb je die ..... achterlijke .... Weer.
 
Wil ernog even aan toevoegen dat hier vorige week ook z'n incidentje gebeurde, waarbij twee scooter rijders met mag10 om twee pony's reden. Gevolg een meisje in het ziekenhuis, een pony afgemaakt en een scooterrijder op slag dood.
 
Het is weer zover, prachtig weer, dus lekker :] ik dus ook. En echt heilig ben ik ook niet, dus niet vies van een beetje snelheid. Maar houd Go%^**# ook een beetje rekening met een ander. Ik bedoel als je een fietser of een ruiter voorbij gaat, ga dan even van het gas af, en neem een beetje afstand. Wij waren laatst met ons paard even een rondje om het dorp aan het maken, komt er een groepje motor rijders de eerste komt netjes voorbij zonder al te veel herrie en rustig de tweede draait even lekker aan het gas en duwt op de claxon. Resultaat twee paarden er van door bijna in de sloot en de derde motorrijder kreeg direkt van mij een knal voor zijn harses, was nog een griet ook. Het had nog wel erger gekund. Maar het viel gelukkig mee. Houd alsjeblieft een beetje rekening met een ander, dan krijg je ook niet vooroordelen zoals daar heb je die ..... achterlijke .... Weer.
1) is inderdaad een hufterstreek
2) jij blijft verantwoordelijk voor de controle over jouw voertuig
3) uithalen naar die derde die niks deed en mischien wel aan jou kant stond, slaat echt nergens op

(ps. ik haal altijd het gas eraf)
 
Heeft me neefie ook 1 keer gedaan, gelijk afgeleerd. Hij maakte onvrijwillig een driedubbele salto op zijn motor, met hulp van het paard :P . Zijn (cross)helm was ervan gescheurd.

Koz
 
Het is niet de bedoeling om maar direkt iedereen hier voor zijn hoofd te stoten, het is alleen een beetje lullig voor niet alleen de paardrijder maar ook voor een motorrijder als er iets gebeurt, kijk een op een motor heb je een rem, en die kun je even bedienen, bij een paard niet, ik heb nu een paar keer de gevolgen gezien, over en weer en het is echt niet leuk!!!.
 
Moraal van het verhaal: Hoofdzaak: Hou een beetje rekening met elkaar. Hou je t voor allemaal leuk, ook voor jezelf. :]

Afdwalen naar bijzaken is makkelijker. Hoofdzaak belangrijker.
 
1) is inderdaad een hufterstreek
2) jij blijft verantwoordelijk voor de controle over jouw voertuig
3) uithalen naar die derde die niks deed en mischien wel aan jou kant stond, slaat echt nergens op

(ps. ik haal altijd het gas eraf)
Wat bedoel je? De ruiter over het paard? Volgens mij wordt je tijdens je theorie je rijstijl aan te passen als je dieren en ouderen nadert.

Ik zelf laat het gas los en trek de koppeling in en snelheid pas ik aan naar de situatie. Dat van het gas doe ik ook als ik kinderen bij mama/papa achterop, honden die het baasje uitlaten en kinderwagens met ouders er achter nader.

Voor de rest heb ik geen geweten, Orpheus...
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar paarden horen in een weiland. Als je daarmee op de openbare weg gaat lopen kan dat weleens verkeerd uitpakken. Ik ben ook wel eens met mijn motor bijna uitgegleden over zo'n hoop paardenstront midden op de weg :r
 
Het is niet de bedoeling om maar direkt iedereen hier voor zijn hoofd te stoten, het is alleen een beetje lullig voor niet alleen de paardrijder maar ook voor een motorrijder als er iets gebeurt, kijk een op een motor heb je een rem, en die kun je even bedienen, bij een paard niet, ik heb nu een paar keer de gevolgen gezien, over en weer en het is echt niet leuk!!!.
heel begrijpelijk... maar als fietser heb ik anders ook wel es behoorlijk last van paarden.
Ik doe "ping" op grote afstand om de ruiter (op FIETSpad) te waarschuwen.
Hij geeft weinig sjoege
Ik kom dichterbij en doe nog maar es "ping"
Paard schrikt zich de pleuris en glijdt bijna uit.
Ik krijg de volle laag van de bestuurder... tja...


en schijten die paarden niet altijd op de ideale lijn? :+
 
Wij waren laatst met ons paard even een rondje om het dorp aan het maken, komt er een groepje motor rijders de eerste komt netjes voorbij zonder al te veel herrie en rustig de tweede draait even lekker aan het gas en duwt op de claxon. Resultaat twee paarden er van door bijna in de sloot en de derde motorrijder kreeg direkt van mij een knal voor zijn harses, was nog een griet ook.
Kun je die paarden hier niet tegen trainen of zo :?
Enge situatie inderdaad en dat ie op z,n claxon duwt duid wel op asociaal gedrag.
Die knal voor d'r harses zal toch niet zo hard aangekomen zijn aangezien ze een helmpie op had :X
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
 
Op maandag 24 maart 2003 13:04 schreef GuZ het volgende:en schijten die paarden niet altijd op de ideale lijn? :+

Knap hè, ik moet moet altijd zoeken naar wat de ideale lijn is en die dieren weten dat ding blindelings te vinden. Misschien iets als voorrijder op een circuit? :+
 
Ook ik ben, naast motorrijder, ook een paardrijdster en heb heel wat hachelijke minuutjes meegemaakt omdat er zo nodig iemand weer zo geinig :X wilde zijn door te claxonneren (trouwens meestal koekblikken, maar ook wel motorrijders). Wat gewoon waar is, dat een paard nu eenmaal een vluchtdier is. En haast niet te controleren wannneer in paniek!

Als een ieder nu gewoon rekening houdt met wat voor dier dan ook, dan moet dat toch goed gaan? Boze reakties hebben weinig zin, denk ik, laat die mensen maar, zij zullen niet echt verbeteren :?

Wat veel beter helpt is het -bijna overdreven- bedanken voor dat wat wel goed gaat :} , misschien worden die als voorbeeld genomen *D
 
Die knal voor d'r harses zal toch niet zo hard aangekomen zijn aangezien ze een helmpie op had
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Klopt deed mij ook meer pijn dan haar, punt blijft natuurlijk ik had niet zo moeten reageren, en waar het mij nou om gaat is dat een ieder een beetje rekening houdt met elkaar dan moet het allemaal kunnen. Lijkt mij! En in de berm rijden kan ook dan heb je ook geen stront op de weg.
 
I have a live....daar hoef ik niemand voor zijn kop voor te slaan...
Maar als jij dat normaal vind is dat jouw mening!

Het gaat mij om dat "niet forum-waardig". Er bestaat niet zoiets als "de forum-waarden" namelijk. Krijg de indruk dat een aantal mensen "het forum" als een soort parallele wereld gaan zien ofzo...

verder ben je een aardige jongen :) . En ik ook :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan