Niks geleerd!!!!

Je snapt ut dus duidelijk niet :X
Je traint ze voor het geval dat, en voor de gevallen waarbij het nodig is...
Jij hebt toch ook geen pistool bij je omdat je het iedere dag gebruikt?

Tuurlijk snap ik hem wel Maximum!
eek7.gif

De meeste paarden die door hun berijders/sters de openbare weg opgenomen worden kunnen ook best wel wat hebben, anders zou het wel vaker fout gaan. Maar als je als gemotoriseerde weggebruiker gewoon rekening houdt met die paarden is er niets aan de hand....
 
hou altijd rekening met paarden op de weg, alleen om het
feit dat ik dierenvriend ben, in 1e instantie niet in het belang van de persoon die erop zit.

We kennen allemaal die figuren in die auto's met paardentrailer, die remmen helemaal nergens voor. Vergeet die muts die ooit bij kopspijkers was ff niet.

Enne brommerrijders slaan ? Tuurlijk, later werd je wakker, mietje.
 
Op maandag 24 maart 2003 12:54 schreef GuZ het volgende:2) jij blijft verantwoordelijk voor de controle over jouw voertuig


(ps. ik haal altijd het gas eraf)

'k weet niet hoe het in .nl geregeld is, maar in .be is het zo dat je steeds moet vertragen en eventueel zelfs stoppen als je een paard oid tegenkomt. Doe jij het paard schrikken dan ben jij in fout en niet het paard of zijn berijder!

Die gasten met hun scooter waarover hier dus gesproken wordt zullen dus waarschijnlijk verantwoordelijk gesteld worden voor het ongeval.

Laat jij een paard schrikken met je bos-pijpje hier in .be en slaat dat paard op hol en richt ergens schade aan of veroorzaakt een ongeval dan mag jij opdraaien voor de kosten (of je verzekering).
 
Op maandag 24 maart 2003 19:19 schreef botje het volgende:'k weet niet hoe het in .nl geregeld is, maar in .be is het zo dat je steeds moet vertragen en eventueeel zelfs stoppen als je een paard oid tegenkomt. Doe jij het paard schrikken dan ben jij in fout en niet het paard of zijn berijder!

Die gasten met hun scooter waarover hier dus gesproken wordt zullen dus waarschijnlijk verantwoordelijk gesteld worden voor het ongeval.

Laat jij een paard schrikken met je bos-pijpje hier in .be en slaat dat paard op hol en richt ergens schade aan of veroorzaakt een ongeval dan mag jij opdraaien voor de kosten (of je verzekering).

maar daarom is het ook Belgie ;)
 
Mmmmm, even dissonant spelen. :)
Kan me wel voorstellen dat je op dat moment een knal uitdeelt, al had je beter de veroorzaker kunnen pakken. En voor iedereen die zegt dat paarden niet op de weg mogen, de wereld draait niet om jou, zo jammer als dat misschien is. Getuigt wel van bijzonder weinig inlevingsvermogen. En ondertussen maar klagen dat anderen zich niet inleven in motorrijders.....
Stelletje zeiknichten. :(
En nee, ik rijd geen paard.

:} :} :}
 
Nou zeg...

Ik heb weer genoeg wijven op een motor gezien dit weekend, maar omdat ze een helm ophadden kon ik niet altijd zien of ze ook vrouwelijk waren.

Voor mij is het simpel, als je een dier ziet, wat voor iets dan ook , dan houd je even in met gasgeven. Maar er zijn genoeg asos die hier nu meelezen op het forum en niet reageren, omdat ze liefst zo hard mogelijk langs dieren rijden.

Helemaal mee eens wat voor beest het ook is ..........
Maar helaas aso,s die nergens rekening mee houden hou je altijd, die oetlul had van mij ook een ros op ze kanis gehad ... als ik de kans had ...
 
Ik heb nu gans het topic doorgelezen en ik verbaas me toch van 1 iets. ik dacht altijd dat motorrijders sociaal begane mensen zijn. Motorritten voor het goede doel, handje zwaaien, stoppen en helpen,... en dit ondanks dat we de reputatie hebben van asociale doodrijders. Ik dacht dat het juist de laatste jaren de goede kant op ging met de motorrijders, steeds meer mensen houden rekening met ons. Steeds meer mensen beginnen met motorrijden. Alle lagen van de bevolking, alle beroepen en alle religies rijden met de motor. Ik dacht juist dat we eigenlijk een goed voorbeeld gaven aan de mensen. Maar dan kom ik dit topic tegen, je zou bijna beschaamd zijn als motorrijder. Je zit zelf in een groep die nog steeds en reeds jarenlang letterlijk op de weg weggedrumd is en dan gun je een ander niet eens een beetje plaats.

Al diegenen die hier gee rekening houden met andere weggebruikers (paarden, fietsers, scooters, ...) moeten verdomme niet komen zagen als een auto hen de vangrails ingedrumd heeft, de pas afgesneden heeft of niet voorbij laat gaan; want die autobestuurder heeft dezelfde mentaliteit als jouw.

En dit betoog dit geld ook voor de ruiters, fietsers, ... Elk zijn plaats op de weg.
 
Wie zat op een fiets :?
Er zat er maar 1 op en fiets als ik het verhaal van de topic-starter lees.

Als je de rest van de topic ook leest,. zie je dat de topic opener met zijn losse handjes op een fiets zat, en niet op een paard...
 
En dit betoog dit geld ook voor de ruiters, fietsers, ... Elk zijn plaats op de weg.

Helemaal mee eens... behalve voor idioten die vrouwen op motor fietsen een mep geven.. dan laat ik mijn uitlaat knallen...

Sorry, kan ff niet voorbij het punt komen dat ie idioot een onschuldige vrouwlijke motorrijder een tik geeft, omdat ie zich loopt te ergeren aan een andere motor rijder. En dan nog het lef hebben om dit topic hier te openen... :(


En dan als laatste heilig schennis, gaat ie in zijn eerst volgende reactie ons op een lijn zetten met scooters :X :X :+
 
Ruiters zijn ook ongelofelijke aso's :( .Als ik met m'n koters + hondje op strand wil gaan wandelen,sjokken er regelmatig van die paard-rug-ridders :( ( laat die beesten eens met rust ).Laatst weer,maar toen gaven die maloten hun paard de sporen,terwijl ik net met mijn kinderen langs de water lijn aan prutsen was.Passeerden ons dus rakelings. :(
Resultaat ik een hart-verzakking,twee jankende kinderen en hond als een idioot achter die paarden aan. :(

Nu las ik in deze topic dat paarden vluchtdieren zijn.Wat als deze schrok van mijn hond....................... :( :( :( :( :( De rest kunnen jullie wel zelf bedenken.

Again : laat die beesten met rust,leven GELUKKIG niet meer in de middeleeuwen.
 
Bij mij gaat het gas er ook af bij het inhalen van paarden of trailers met dieren,dit kan een hoop ellende voor de eigenaren voorkomen.
 
Dit valt mij smerig tegen van de meeste motorrijders.

Ik blijf positief en denk dat de 'goeien' niet eens de moeite
nemen om te reageren (wat ik misschien ook wel had moeten doen),
maar ik vind toch dat iedereen rekening dient te houden met elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij gaat het gas er ook af bij het inhalen van paarden of trailers met dieren,dit kan een hoop ellende voor de eigenaren voorkomen.
:^
Ik weet wat voor ellende het kan veroorzaken. We hebben thuis een verknald paard staan. Doordat iemand ff gas moest geven (expres) Paard kroop van angst met ruiter en al onder een prikkeldraad door!! 3 draden, waarvan de eerste draad op 30 cm hoogte. Tel uit je winst...
Leuk hoor! :(

Op maandag 24 maart 2003 22:27 schreef Rob v D het volgende:
Dit valt mij smerig tegen van de meeste motorrijders.

Ik blijf positief en denk dat de 'goeien' niet eens de moeite
nemen om te reageren (wat ik misschien ook wel had moeten doen),
maar ik vind toch dat iedereen rekening dient te houden met elkaar.
Again: :^
Ik wilde eerst niet reageren, omdat de meeste reacties hier het niet waard zijn.
Hou toch allemaal wat rekening met elkaar. Is het nou zo moeilijk om ff die koppeling in te trekken?
Verder zwijg ik hierover, want ik kan me er pissig over maken :X
 
meestal draai ik het gas wel dicht of knijp ik de kopp in
houd wel rekening met dieren zo,ls paarden honden enzt

en die knal voor z,n hasses had je van mij terug gehad
 
helaas kan dat ff niet omdat er een stel aso's op paarden met die gare karretjes erachter aan het racen zijn of hoe je dat ookt noemt....
en denk maar niet dat ze vaart minderen als jij daar loopt met aangelijnde honden, want opzij gaan doen ze dus ff niet

Hier in de buurt (rijsenhout) rijdt ook zo'n aso met 'n karretje, voorrang....neemt ie gewoon, rij je dan alsnog door......omdat ik toevallig voorrang heb, geeft ie nog een mep na met z'n zweep ook.(heb daarna overigens m'n auto ff in z'n achteruit gezet en een vriendelijk tikkie tegen die k*tkar gegeven)
Ieder z'n stukkie asfalt prima....maar hou je dan ook aan de regels als "bestuurder" van een voertuig (op 4 poten :P )
 
ik heb het niet geteld, maar volgens mij houden de meeste hier wel rekening met de vier-bener.... al was het maar uit eigenbelang.

En wat mij betreft mag je laatste stukje dus weg laten ;) . Wel voor jezelf en niet voor een ander. Maar ik ben ervan overtuigd dat je het goed bedoeld *D . Net als (gelukkig) de meesten!
 
degene die het doet mischien,.... degene die er achter rijdt zeker niet...
in dit geval verdient die kerel op zijn paard gewoon een klap voor zijn harsus...

En training helpt zeker wel,.. kijk maar eens naar politie paarden,.. paarden die getraind worden voor bij grote eventen (reactie van publiek) etc. etc.

De paarden die jij ziet, zijn de paarden die ervoor geschikt zijn. Niet elk paard kan je hiervoor trainen !
 
Je behoort zelfs een ruiterbewijs opzak te hebben in dit kikkerland voor je met een paard de weg op mag. Helaas wordt dit NOOIT gecontroleerd. En velen (veel te veel) stappen gewoon op hun paard en gaan de weg op (vaak ook zonder valhelm/veiligheidscap) Dan vraag je om ongelukken!!!! Paardenmensen zijn dus zeker niet heilig in het verkeer.

Sorry maar zo'n ruiterbewijs stelt geen ene fluit voor ! Krijg je zowat bij een pakje boter.
 
Waar blijft CBR Clau nou :?

Hiero ;)

Nou ik zal mijn ervaringen ff melden...

Ik ben zelf eigenlijk helemaal geen "buiten" rijder. Reed weleens het park in met mijn paard om hem een plezier te doen. Ben altijd voorzichtig met fietsers, wandelaars, etc.. omdat ik er niet op zit te wachten dat mijn paard zich blesseerd. Ik heb mijn paard altijd voor de sport gehad en ben er erg voorzichtig mee.

Rare is dat zo'n groot beest van de gekste dingen schrikt. Er liep ooit eens een man met zijn zoontje over de weg, de man had een vlieger vast. Mijn knol voelde aan als een bom en ik vroeg aan de man of hij aub de vlieger heel even niet wilde laten wapperen.. dus die man ritseld snel dat ding in elkaar.. ik vloog ff een meter in de lucht omdat mijn paard schrok.. Moest toen erg hard lachen, want die man kan ook niet weten dat zo'n dier daar van schrikt.

Verder regelmatig stoere gastjes op hun scooters die dachten dat ze mijn paard konden laten schrikken. Stonden ze in een groepje bij elkaar flink te gassen met die herrie scootahs... Toen ben ik dus wel op ze af gereden.. mijn paard slaat met zijn voorbeen als ik hem daar een hulp voor geef.. dus ik liep op het groepje af en 10 meter bij hun vandaan gaf ik de hulp... En foetsie waren de stoere jongens :+

Verder vind ik dat iedereen gewoon rekening met elkaar moet houden. Je kan elkaar best kenbaar maken hoe of wat. Ik vroeg altijd gewoon netjes of de ander even wilde wachten tot ik voorbij was oid.. Nog nooit iemand gezien die daar boos op werd.
 
Laatst bewerkt:
Tsja......de complete topic zo eens doorspittend kun je eigenlijk alleen maar tot de conclusie komen, dat ook dit forum een juiste afspiegeling is is van onze maatschappij. Men heeft steeds minder voor elkaar over, heeft steeds minder respect voor elkaar en bovenal denkt men steeds vaker meer rechten te hebben dan anderen. En bovenal....men denkt steeds meer voor eigen rechter te mogen spelen.
Vooral in het verkeer wordt men steeds meer en meer egoïstischer. Men verdraagt elkaar niet meer.
Waar moet dat toch allemaal heen als men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt? Moet het zover komen dat er zelfs dodelijke slachtoffers geaccepteerd worden om zelf maar gedaan te krijgen wat men voor zichzelf wil?
Sorry hoor, ook ik heb mijn gebreken maar persoonlijk vindt ik het in en in triest wat ik hier allemaal moet lezen, en hoe beperkt men blijkbaar is in zijn/haar incasseringsvermogen.
Zelf zal ik altijd zoveel mogenlijk rekening houden met andere verkeersdeelnemers, mens of dier(ook al doet men dit niet altijd met mij), en ik kan alleen maar hopen dat anderen hier lering uittrekken, zodat het voor iedereen weer mogenlijk wordt/blijft zijn/haar hobbie uit te oefenen.
Voor een ieder hier wil ik dan ook zeggen. VEEL MOTOR EN PAARDRIJPLEZIER DE KOMENDE ZOMER(en ook daarvoor en daarna natuurlijk) EN GEEF ELKAAR DE RUIMTE WAAR MOGELIJK.


Overigens.....het zou inderdaad niet verkeerd zijn als ook de ruiters meer gewezen worden op hun verantwoordelijkheid om straten/(voet)paden schoon te houden dan wel te maken. Boeren worden ook aansprakelijk gesteld voor ongevallen als gevolg van een door hun (landbouw)voertuigen bevuilde weg.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op dat paard had gezeten had je zeker geluk gehad. Als je zo dicht langs rijdt dat ik je vanaf een paard voor je harses kan schoppen dan ben je wat mij betreft een loser. Dan moet je op ongeveer 75 a 100 cm van dat paard rijden |(

Maar ja... dan heb ik nog een helm op en jij op dat moment niet..... komt best hard aan zo'n kopstootje....... O-) (ach laat maar zitten ook... :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan