Nimag suzuki

Tonnie64

MF veteraan
18 feb 2005
1.735
213
apeldoorn
Is het normaal dat nimag zo laks is met de aanvoer van onderdelen? Ik heb mijn suzuki bij een plaatselijke daeler staan ter reparatie. Heb de startkoppeling stuk en de levering van onderdelen gaat wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg vreemd van nimag uit.

Motor ter reparatie aangeboden en bij dealer en hij heeft gelijk de benodigde onderdelen besteld. Zou een dag of 4 duren geen probleem van mij uit. Na 4 dagen werd de uitleverdatum op 14 mei vastgesteld. Een paar dagen later werd het 9 mei afgelopen vrijdag dus. Maar er waren geen onderdelen en na een telefoontje met nimag werd de datum op op 24 mei gezet vanuit nimag. Later deze dag werd de datum weer verplaatst naar aankomende woensdag.

Is het nu zo moeilijk om aan te geven welke datum de onderdelen komen. Ik baal hier behoorlijk van. En ben zeker wel een keer klaar met nimag als het zo doorgaat. Waarom kan de honda importeur het wel en nimag niet zou je denken
 
:^

Als suzuki fuck you tegen nimag zegt, kan je wel bij nimag gaan staan stampvoeten maar die kunnen er ook niets aan doen.
 
Nou ik had gisteren een dame van nimag aan de telefoon en ze verteld toch dat het bij nimag intern niet echt soepel gaat betreft de onderdelen bestellingen.
 
Onderdelen levertijd voor een Soeksoeki is een drama.
Had een tandwiel nodig, zat 2 maanden levertijd op. :(
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn over op een nieuw systeem en dat loopt nog niet helemaal zoals het hoort inderdaad. Neemt niet weg dat ze ook niet kunnen toveren als het onderdeel niet in europa op voorraad is.
 
Ik was na tupperwareschade een jaar verder, omdat er tot 3x toe onderdelen binnen kwamen met een kleurverschil. Uiteindelijk zijn ze op mijn suggestie ingegaan om de delen maar in Nederland te laten spuiten. Na een jaar was het gefikst en dat vond ik toch net iets te lang. Voor mij een reden om over te gaan op een ander merk. Ik reed sinds 1997 naar volle tevredenheid Suzuki's. Technisch gezien nooit trammelant gehad. Maar de logistieke dienstverlening is slecht.
 
Laatst bewerkt:
Het is in zo'n situatie natuurlijk makkelijk om af te geven op de Nimag, maar ga er maar vanuit dat de Nimag ook gewoon z'n best doet om de delen zo snel mogelijk te leveren. Er zijn zoveel factoren die de levering kunnen beinvloeden.
Trouwens heeft elk merk hier last van. Je hebt nu alleen gewoon pech.
 
Probeer anders een keertje bij Suzuki Belgie, HAHAHAHAHAH
Daar is het al even erg. Hebben niets op voorraad en moeten het dus in Japan bestellen.
 
bij dealerorganisaties van autos kan de betreffende garage in de computer kijken welke dealer bepaalde onderdelen op voorraad heeft.
waarom kan dit bij motorendealers niet, zou je zeggen.
lopen ze nog zo ver achter dan.?
 
Blijkt toch echt wel dat Nimag de boel niet op orde heeft. En hoe je word afgescheept door nimag verdiend ook al geen schoonheidsprijs. Heb er inmiddels goed de balen van nimag. De inporteur van Honda heeft zijn zaakjes heel wat beter op orden als ik het zo links en recht om me heen hoor. Nimag zou dat dan toch ook moeten kunnen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er niet toe doen of het probleem bij de fabrikant, de importeur of de dealer ligt. Ik kan alleen bevestigen dat ik dezelfde ervaringen heb als TS. Als ik een jaar moet wachten voordat relatief eenvoudige problemen zijn opgelost, dan heeft de Suzuki organisatie als zodanig een probleem. En voor mij was dit een reden om over te stappen naar een ander merk.

Een gemiste kans aangezien ik erg tevreden was over de Soezen waarmee ik gereden heb. Vind het ook nog steeds mooie motoren.

Kan ook zomaar zijn dat het bij andere merken ook zo gaat in een tijd dat men bezuinigd op voorraad. Want opslag is immers duur. Ben nu in ieder geval tevreden met de service van Termaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Cagiva met Suzuki blok, dat blok is het enige waar ik überhaupt onderdelen voor kan krijgen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Cagiva met Suzuki blok, dat blok is het enige waar ik überhaupt onderdelen voor kan krijgen :+


Nou dan hebben we hetzelfde blok als ik het goed heb het gaat om een suzuki SV 1000. Moet wel vermelden dat de dealer waar de suzuki staat een goede zeg maar hele goede service geeft. K kan een demo motor krijgen als ik een dag heb dat ik wil rijden. Zo staat er aanstaande zaterdag 17 mei een demo motor voor me klaar die ik kan en mag gebruiken. Deze service word verleend door Premium motoren in Apeldoorn.
 
Nou dan hebben we hetzelfde blok als ik het goed heb het gaat om een suzuki SV 1000. Moet wel vermelden dat de dealer waar de suzuki staat een goede zeg maar hele goede service geeft. K kan een demo motor krijgen als ik een dag heb dat ik wil rijden. Zo staat er aanstaande zaterdag 17 mei een demo motor voor me klaar die ik kan en mag gebruiken. Deze service word verleend door Premium motoren in Apeldoorn.


:Y


Wel super nette service van de motorzaak inderdaad.
 
Die Suzukidealers kunnen toch ook allemaal aftermarketspul kopen? Of is dat iets wat Nimag?
;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, het kan altijd erger. Ik wacht al sinds halverwege januari op een framedeel van m'n Aprilia. Enige verschil is dat ik überhaupt niets hoor en me afvraag of het onderdeel ooit nog geleverd gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ach, het kan altijd erger. Ik wacht al sinds halverwege januari op een framedeel van m'n Aprilia Shiver. Enige verschil is dat ik überhaupt niets hoor en me afvraag of het onderdeel ooit nog geleverd gaat worden.


Italianen en onderdelen :')
 
moest 8 weken wachten wachten voor mijn kentekendeel (motor op 25kw).

stuurt nimag 2 keer achterelkaar naar het verkeerde bedrijf (motoport ipv motorcity...)

klunzen
 
Ik heb mijn Suzuki onderdelen via Marktplaats meestal binnen 1-2 dagen in huis. :?
 
:^

Of Boonstra ofzo.. Beetje bij de dealer de hoofdprijs betalen en dan ook nog weken \ maanden er op wachten.

Zonde van de tijd en geld.


Ik haal Suzuki delen bij de plaatselijke motorzaak, is geen dealer maar het is tot nu toe altijd snel binnen en de prijzen zijn redelijk, absoluut geen klachten over.
Probeer voor de gein eens Cagiva onderdelen te bestellen bij een motorzaak _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan