Ninja 250R 小さなカエル

Pakketje met de tand/kettingwielen en de ketting zijn binnen. Ook kettingspray en alvast 4 liter koelvloeistof voor als ik de koeling ga aanpassen.

840.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de ketting en kettingwielen er omheen gedaan.


Oud en nieuw, 14 en 15 tanden.
846.jpg


845.jpg


Achter een met 44 tanden.

847.jpg


Daarna een proefrit gemaakt. Olie was extreem koud bij vertrek. Net als de buitenlucht.

844.jpg


843.jpg


En alles wat ik over heb gehouden....

848.jpg


Tja want 118 schakels kosten 33,75 (D.I.D 520 VX2 Pro Street X-Ring Ketting) en 106 85,95?

Dus dan bestel ik er 1 met 12 schakels teveel :Y

Nog even het verschil met de versie uit de fabriek.

884.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is mijn motor tien jaar oud geworden. *O* Gewoon lekker naar mijn werk op en neer geweest. Voor de upgrade van de koeling zit ik nu nog op 1 onderdeel te wachten, namelijk een T stuk met diameters van 22-12-22 mm. In Nederland nergens te vinden dus al een tijdje geleden besteld uit het VK, maar nog niet binnen. De rest ligt op de werkbank te wachten.

856.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ArendJan , nu ben ik nog eens door mijn foto's van afgelopen vakantie gegaan, en toen zag ik deze, een mooie Kawasaki Ninja op de Filipijnen ... is wel geen 250, ik vermoed een 150.
Maar ik vond ze toch mooi om in dit topic te posten als dat jou niet stoort?
Want ze behoort toch tot de lichtere klasse Ninjas ;)
full

full

full


Hele leuke tank sticker ook! :9~
full


En de frontsticker:
full

"Ingat ka" betekent, "take care" (wees voorzichtig)
"Tanga" betekent "idiot" (dwaas).
Voor "kapa naman!" vind mijn vrouwtje geen vertaling.
(en translate.google ook niet, maar ja, als een vrouw het niet weet, weet google het ook niet :+ )
Maar de eigenlijke betekenis van deze sticker is gericht naar andere weggebruikers, en betekent zoveel als, "kijkt uit uw doppen, onnozelaar, zodat je de motorrijders ook ziet!" _O-

En hoe zijn jou bandenmaten weer?
Bij deze lijken het redelijk gangbare maten:
full

full
 
En hoe zijn jou bandenmaten weer?

Voor heb ik 110/70-17 M/C (54S) en achter 130/70-17 M/C (62S). Volgens de specs...

@ArendJan , nu ben ik nog eens door mijn foto's van afgelopen vakantie gegaan, en toen zag ik deze, een mooie Kawasaki Ninja op de Filipijnen ... is wel geen 250, ik vermoed een 150.
Maar ik vond ze toch mooi om in dit topic te posten als dat jou niet stoort?
Want ze behoort toch tot de lichtere klasse Ninjas ;)

full

Heb even zitten zoeken, want hij lijkt niet op de kleine Ninja's, qua neus en koplampen.

Het is een Bajaj Rouser RS 200, die blijkbaar door Kawasaki Filipijnen gebouwd en verkocht mag worden in de Filipijnen (Kawasaki Motors Philippines - Wikipedia) als een Kawasaki Bajaj Rouser RS 200 (Rouser RS200). Het is in iedergeval geen standaard Kawasaki, maar hij ziet er wel gaaf uit. In bijvoorbeeld Argentinie is ie gewoon verkocht als een Bajaj zonder Kawasaki stickers erbij. (Rouser 200 - Motos Deportivas Bajaj en Mercado Libre Argentina)

Ziet er wel nice uit voor een 200
 
Nice zoekwerk alweer! :}

Ik wist wel dat Kawasaki en Bajaj 1 zijn op de Filipijnen, maar niet dat de Ninja eigenlijk gewoon een gekuipte Rouser is :$

Die Rouser 200 is trouwens razend populair onder de beter bemiddelde Filipijnen. De "Ninja" versie zal wel een stukje meer kosten.

De Ninja 400 is ook verkrijgbaar op de Filipijnen, maar veel minder dan bij ons kost die dan weer niet. In België 6.200€ nieuw, op de Filipijnen dacht iets van een 5.600€. Geen motor voor het gemiddelde volk dus :X
 
Maar om in de 250cc categerie te blijven ...
:9~:9~:9~

Heb het filmpje zelf nog niet helemaal bekeken, ben op mijn werk, dus ook geen geluid bij het filmpje.

En geen idee of die ook zo in de BeNeLux te verkrijgen is, maar ondanks de looks mij ietwat té agressief zijn, vind ik het een bloedmooie motor!

Ik kan het wel smaken, de huidige Kawasaki stijl! 8-)
 
Ik heb het filmpje nu wel helemaal bekeken en beluisterd.

En hoor ik dat goed? Het is een viercilinder? En zou tegen de 60pk uitbraken? :o
Gaat wel pas in het rood op 19.000rpm ... :X

En ook niet goedkoop, rond de 500.000 rupee, oftewel, 6.000€, amper minder dan de 400cc

Maar het blijft toch een bangelijk motortje! :9~
 
Zx25r is zeker een mooieigen fiets om te zien en volgens de bekende motor bladen / sites zou deze niet deze kant op komen , hoop zelf ook wel dat deze wel deze kant op komt
 
De ZX-25R is een viercilinder en dat lijkt me wel gaaf, als dat 19000 toeren draait.

Van de week mijn eerste tank leeg gereden met die nieuw tandwiel verhouding.

Mijn laatste tankbeurt voor deze aanpassing was het verbruik 1 op 23,62 en die daarvoor 1 op 23,56. Het verbruik was iets hoger als gemiddeld door de lage temperaturen. De week na de aanpassing, was het nog kouder en was mijn verbruik 1 op 24,37. Ik ben benieuwd of dat echt zo is of toeval.

Aan mijn kosten topic moet ik de volgende regel toevoegen, maar dat mag niet meer....

20662.7 05-02-2020 Benzine 10,88 liter a € 17,72
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk naar de koeling kunnen kijken...

Zo zag de tijdelijke oplossing tegen regen tegen de carterpan er inmiddels uit, blijkbaar ook een keer tegen de uitlaat gekomen. Deze is dus verwijderd.

868.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kilometer stand is inmiddels 20753.6

Dus nu aan de slag gegaan met de koelvloeistof aanpassingen.

869.jpg


Links onder een T stuk in de leiding en de bypass leiding loopt onder de radiator door.

870.jpg


En aan de andere kant was het echte gepuzzel qua ruimte.

871.jpg


Tussen het overloop stuk en de radiator een thermostaat geplaatst met bypass.

872.jpg


Daarna gevuld, ontlucht, gevuld, etc...

Toen laten draaien. De radiator bleef inderdaad lang ijskoud tot de motor inderdaad goed op temperatuur kwam, toe begon de radiator ook warm te worden waar de koelvloeistof erin ging. Daarna alles weer laten afkoelen. Koelvloeistofniveau gecheckt en een nacht laten staan boven een stuk karton. Nergens lekkage te vinden, dus de kuipen kun er weer op. En nou komende week kijken wat het verschil is qua temperatuur en opwarmtijd.

Hieronder een overzicht met o.a. de diameters van de thermostaat, radiator aansluitingen etc...

883.jpg
 
Laatst bewerkt:
Links onder een T stuk in de leiding en de bypass leiding loopt onder de radiator door.

870.jpg


Tussen het overloop stuk en de radiator een thermostaat geplaatst met bypass.

872.jpg

Een thermobob werkt eigenlijk hetzelfde, behalve dat die een permanente bypass stroom heeft. Verschil zit vooral in kosten en beschikbaarheid van onderdelen.

Thermobob aanschaf $ 129,00 => € 117,79
Verzendkosten $ 23,22 => € 21,20
BTW bij inklaring 21% € 29,18

Dus zonder extra inklaringskosten of valuta kosten zou dat uitkomen op € 168,17

Thermostaat incl verzenden € 49.05
T-stuk incl verzenden € 2,93
12mm koelslang € 8,67
6 slangklemmen € 8,88

Dan kom je op een totaal van € 69,53

Dan is de thermobob wel robuuster en mooier om te zien, maar werkt niet beter als deze oplossing. De slangklemmen had ik ook al liggen, dus voor mij waren de kosten nog lager. Aan research ben ik nog iets van € 75,02 kwijt geweest, maar dat heb ik nu wel nog extra onderdelen in voorraad zoals een thermostaathuis, slangklemmen, koelslangen en een thermostaat voor een KTM Duke 390. Kan dus als ik wil gewoon terug naar hoe het orgineel was zonder nieuwe onderdelen te hoeven bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond van aluminium een nieuwe afdekplaat voor mijn onderkuip gemaakt en gepast.

876.jpg


Vanavond mat zwart gemaakt en al het kuipwerk er weer opgedaan. Morgen een goede foto maken als het licht is. Ook een hoop nieuwe boutjes gebruikt en plastic rivets.

Ook ben ik erg benieuwd na hoe de temperatuur zich ontwikkeld. Radiator is weer helemaal schoon en ontdaan van de tape die de windflow moest beperken. Nu kijken of de nieuwe thermostaat het ook zo goed doet als ik hoop. Goede nieuws is in ieder geval dat als mijn fan aanslaat die ook echt weer kan koelen. Dat tape erop in de winter en eraf in de zomer was niet echt ideaal.
 
Vanochtend voor ik ben ga rijden, nu die nog 'schoon' is even wat foto's gemaakt.

879.jpg


880.jpg


877.jpg


878.jpg


Heerlijk naar mijn werk gereden, gegevens over de temperaturen weer opgeslagen in mijn lijstje, nog een paar ritjes en ik kan een betrouwbare conclusie trekken :)
 
Vandaag enkele post aangepast en voorzien van specificaties en plaatjes.

Specs met overbrenging bij deze Ninja 250R 小さなカエル

Specs van de koeling bij deze Ninja 250R 小さなカエル

En de specificaties uit de fabriek bij de openingspost gezet. Ook aan het werk gegaan voor een nieuw plaatje met alle aanpassingen aan mijn motor.... aangezien deze steeds onoverzichtelijke begint te worden.

875.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat er erg professioneel uitzien! 8-)
Je hebt er mooi werk van gemaakt :t
Zou ik eigenlijk bij mijn GSX F ook wel kunnen doen 🤔
Je inspireert er mij alvast wel mee :Y

Zoals ik eerder al opmerkte, deze aanpassing zorgt alleen in de regen voor een merkbaar verschil. Er is nog genoeg lucht wat door mijn kuipen kan. Alleen in de regen scheelde het gewoon een hoop water direct tegen mijn motorblok wat dus ongeveer 10 graden scheelde, dus van 50 naar 60 graden in de regen. Dit was nog zonder mijn nieuwe thermostaat, heb nog geen regen gehad sinds deze erop zit.

@DKP Is een oliethermostaat niet iets wat je zou kunnen plaatsen? Oilstats. Dan zou je er voor kunnen zorgen dat de oliekoeler alleen gebruikt word als de olie ook echte op temperatuur is? En anders eerst een olietemp sensor ergens plaatsen zodat je er betrouwbaar iets over kan zeggen.
 
Nu zijn we een week verder. Nog geen regen gehad sinds de aanpassingen, wel nat wegdek. Inmiddels ziet mijn onderkuip er zo uit.

888.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan