Nippon Bikes ervaringen?

1 mrt 2009
59
1
Hallo allen,

Ik ben van plan een nieuwe (nouja tweede handse) motor te kopen. Mijn oog is gevallen op de Z750 van kawasaki. Nu zie ik bij Nippon Bikes in Tilburg een zwarte en een zilveren staan. Voordat ik een vrije dag neem vroeg ik mij af of iemand hier bekend is met deze zaak? En mochten jullie nog tips hebben waar ik op moet letten met deze motoren hoor ik het graag.
Alvast bedankt :]
 
Die van Nippo hebben hier laatst nog gespamd, ik woon in Tilburg maar meer dan dat weet ik er niet vanaf ;). Kijken kan nooit kwaad :)
 
Afgelopen week hier geweest voor een gratis motorcheck.
(woon in breda en had een flyer van een kennis gehad)

Zaak zag er netjes uit en aardig personeel ook.
Eerst een check laten doen en daarna besloten en gelijk maar:
*tandwielen en ketting vernieuwd
*voorvorkkeringen vervangen
*nieuwe olie

Snel geregeld en was goed te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met Nippon Bikes is erg goed, deze mannen komen hun afspraken na en de prijzen zijn zeer netjes. Een aanrader om naar toe te gaan!
 
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en ben ook op zoek naar een motor. Toen ik die motoren van Nippon zag vond ik de prijzen erg aan de lage kant. (smells fishy). Hoe krijgen ze dit voor elkaar? De specs en foto's zien er prima uit maar ik vertrouw het voor geen meter
 
Nou, ik ben er zaterdag dan toch maar langsgeweest. Geen afspraak gemaakt gewoon langsgereden. Kennis gemaakt met de heren daar. Het is een relatief kleine zaak, maar ze hebben de zaakjes daar wel goed voor elkaar. Mooie indeling met de showroom op de bovenverdieping, een ruime en schone (ook niet onbelangrijk) werkplaats beneden. Mijn interesse getoond voor de zwarte Z750, waarna ik vervolgens een proefrit mocht maken. De motor werd zonder problemen voor mij naar beneden gehaald, nagekeken en klaargemaakt voor een rit.
Nog nooit op zoiets nieuws gereden :) Het stuurt heerlijk, maar dat ''in de wind zitten'' ben ik snel beu heb ik gemerkt dus een Z750 gaat het voor mij helaas niet worden. Op zoek naar iets anders dus...
Onder het genot van een lekkere kop koffie wel gelijk een offerte voor een grote beurt en voorbandje voor mijn T-Max motorscooter aangevraagd. Die viel behoorlijk mee, dus meteen een afspraak voor gemaakt. Service ervaring krijgen ze van mij alleen maar pluspunten :}
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en ben ook op zoek naar een motor. Toen ik die motoren van Nippon zag vond ik de prijzen erg aan de lage kant. (smells fishy). Hoe krijgen ze dit voor elkaar? De specs en foto's zien er prima uit maar ik vertrouw het voor geen meter
De prijzen daar staan erg scherp, maar zoals gezegd is het een relatief kleine zaak met weinig personeel wat inderdaad lage overheadkosten met zich meebrengt. Daarnaast, wat vind jij fishy? In mijn zoektocht vergelijk ik verschillende motoren met elkaar en wat mij opvalt is dat particulieren soms wel flink meer vragen dan bedrijven. Lijkt me dat particulieren hun motor altijd veel waard vinden en ook iets meer marge in de vraagprijs houden, of ze proberen de marktwaarde van motoren hoog te houden?
 
Laatst bewerkt:
Ja die Z750 was ook degene die ik had gezien. Het viel mij op dat hj vrij goedkoop was vergeleken met het andere aanbod en er vrij "ongebruikt" uit zag. Ik heb ook wat verhalen gelezen over motoren uit andere landen en gejatte motoren die verkocht worden. Doordat ik helemaal geen ervaring met het kopen heb ben ik al snel achterdochtig. Mischien moet ik toch maar effe langs gaan om een kijkje te nemen.

Bedankt voor de reactie
 
Ja die Z750 was ook degene die ik had gezien. Het viel mij op dat hj vrij goedkoop was vergeleken met het andere aanbod en er vrij "ongebruikt" uit zag. Ik heb ook wat verhalen gelezen over motoren uit andere landen en gejatte motoren die verkocht worden. Doordat ik helemaal geen ervaring met het kopen heb ben ik al snel achterdochtig. Mischien moet ik toch maar effe langs gaan om een kijkje te nemen.

Bedankt voor de reactie

Misschien een import motor uit Engeland ofzo :)
 
Gister na t vinden op google en via google ook dit topic gevonden besloten om erheen te gaan. Kleppen moesten gesteld worden en ook een onderhoudsbeurt was nodig. Zelfde dag kon k m achterlaten en vandaag weer opgehaald! beter! prijs was prima en de motor was zelfs ff gepoetst whaha heb k zelf nog niet gedaan :P

dus ja goede ervaring hier!
 
Zit die eerste post te lezen en op de website te kijken, zie ik nergens die Z750's staan (behalve op de foto op de website dan).
Ik marktplaats af of het daar staat, google nog afzoeken.

Hallo oma :(
 
omschrijving van de website:

Merk: Suzuki
Type: AN 400 Burgman
Bouwjaar: 2001
Teller: 28964km
Kleur: Blauw
Prijs: € 2150,-

Suzuki An400 burgman uit 2001 met 28.964 km achter zich.
Ideale motorscooter om met een klein budget jarenlang probleemloos te rijden!
Loopt goed, loopt zuinig, ziet er nog prima uit en is technisch dik in orde!

Kom gerust langs voor een bezichtiging en een proefritje, de koffie wordt vers gezet! "



ik zie er niets vreemds aan eigenlijk?

[edit] te laat :+ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Van de zomer na heel wat rondneuzen bij verschillende dealers in Tilburg en omstreken bij hun beland voor aanschaf nieuwe motor. Ging om een Blackbird uit 97 met < 40.000 op de teller. Prijs was net onder de 3000 euro, oftewel een koopje.
Na hem even te bezichtigen gevraagd of het mogelijk was om een proefritje te maken, wat geen probleem was. Accu er in, banden nagekeken, benzine er in, rijden met die hap *O*.
Het is een zaakje die momenteel door 2 jongens wordt gerund, en 1 daarvan herkende ik van mijn oude dealer Divmo te Rijen. Daar had ik goede ervaringe mee maar het was bij hun altijd aardig geprijsd als het om een beurtje ging (het is ook een grote zaak, dus veel kosten nodig).
Sinds kennismaking daar ook meteen de motor van mijn vriendin een kleine beurt + nieuwe achterband laten doen en dat was op zijn minst gezegd uiterst betaalbaar. Dat is nu eenmaal het voordeel van maar 2 man hebben. Ze doen ook niet moeilijk over betalingen, eventueel motor ophalen en zijn altijd bereid met je mee te denken/praten/zoeken naar veranderingen of eventuele schadegevalletjes van je motor. Al met al een goede indruk over de zaak en aan mij een vaste klant (woon zelf ook in Tilburg)
 
Beste (aanstaande) motor rijders. Ik wil jullie allemaal even waarschuwen voor Nippon Bikes! Het zijn inderdaad erg aardige jongens en ze zijn zeker niet duur, echter, als er iets mankeert aan je motor (zelfs met garantie) dan begint het gezeik. Eerst moet je hem maar naar een plaatselijke dealer brengen (ik woon niet dichtbij) en vervolgens vinden ze dan dat de rekening te duur is, dus betalen ze hem gewoon niet! Uiteindelijk na 6 maanden!!! hebben ze de motorfiets eindelijk zelf opgehaald, bleek dat het hele blok uit elkaar moest ivm meerdere lekkages. Dit hebben ze netjes opgelost, wil het niet dat de motor na een week weer begon te lekken, bleek dat ze een schroef dol hadden gedraaid dus daar lekte de motor uit! Toen wilden ze ook nog dat ik zelf die reparatie ging betalen omdat de garantie van 6 maanden was verlopen. Uiteindelijk had ik na 9 maanden eindelijk een goede motor, die ik meteen weer verkocht heb omdat ik na 4 olielekkages en banden vol met olie geen vertrouwen meer had in de motorfiets, of in de mensen die bij Nippon Bikes werken die zichzelf omschrijven als motorzaak waar kwaliteit, vakmanschap en duidelijkheid hoog in het vaandel staan. Nou sorry maar hier is helemaal niks van waar. Dus als het aan mij ligt; KOOP HIER NOOIT
 
Beste (aanstaande) motor rijders. Ik wil jullie allemaal even waarschuwen voor Nippon Bikes! Het zijn inderdaad erg aardige jongens en ze zijn zeker niet duur, echter, als er iets mankeert aan je motor (zelfs met garantie) dan begint het gezeik. Eerst moet je hem maar naar een plaatselijke dealer brengen (ik woon niet dichtbij) en vervolgens vinden ze dan dat de rekening te duur is, dus betalen ze hem gewoon niet! Uiteindelijk na 6 maanden!!! hebben ze de motorfiets eindelijk zelf opgehaald, bleek dat het hele blok uit elkaar moest ivm meerdere lekkages. Dit hebben ze netjes opgelost, wil het niet dat de motor na een week weer begon te lekken, bleek dat ze een schroef dol hadden gedraaid dus daar lekte de motor uit! Toen wilden ze ook nog dat ik zelf die reparatie ging betalen omdat de garantie van 6 maanden was verlopen. Uiteindelijk had ik na 9 maanden eindelijk een goede motor, die ik meteen weer verkocht heb omdat ik na 4 olielekkages en banden vol met olie geen vertrouwen meer had in de motorfiets, of in de mensen die bij Nippon Bikes werken die zichzelf omschrijven als motorzaak waar kwaliteit, vakmanschap en duidelijkheid hoog in het vaandel staan. Nou sorry maar hier is helemaal niks van waar. Dus als het aan mij ligt; KOOP HIER NOOIT


Nah leuk voor je eerste melding en meteen gaat zeiken, maar gelukkig verschuil je je achter je nickname dus dat is eigenlijk best wel stoer.
Ik lees enkele tegenstrijdig heden, je motor had een manco en mocht je naar de plaatselijke motordealer brengen,deze konden dus het probleem niet oplossen, toen naar de verkoper en blok uitelkaar en netjes opgelost, ware het na de reparatie nog steeds olie lekte :? .
Daarna een schroef :? :? :? dol gedraait door hun????, hoe kon jij dat constateren?
Daarna motor verkocht omdat de banden vol met olie zaten en je er geen vertrouwen meer in had.
Ik lees dat jij eigenlijk net zo erg bent als hun |( .
Maar hoe komt het nu eigenlijk dat mensen die iets kopen voor een koopje de grootste zeikerds zijn?????
Alle waarde naar zijn geld is het toch????
Ben benieuwd wanneer de koper van jouw motor hier gaat posten.
 
Kevinblade, hun hebben zelf gezegd dat de schroef door hun dol was gedraaid. Ik heb de motor ingeruild bij een dealer en die wisten de mankementen, ik heb er dus heel weinig voor terug gekregen. Remblokken en banden waren aan vervanging toe, dit heeft de dealer ook vervangen. Ik wil alleen mensen waarschuwen, wat jullie er mee doen moet iedereen zelf weten toch. De tegenstrijdigheden waar jij het over hebt? Weet je wel wat tegenstrijdigheden zijn of snap je het niet? Plaatselijke dealer is er 3 uur mee bezig geweest, en vond dat er zoveel werk zin zat dat ze het zelf mochten oplossen. Maar dan is het wel zo netjes als Nippon Bikes dan de rekening betaald toch? Ik denk dat er een forum is ook om andere mensen te waarschuwen, maar ik hoop dat de zeikerds onder ons er zelf een keer achter komen
 
Ik mag hopen dat jij een keer een motor koopt kevinblade, en dat je dan ook de hele zomer niet kan rijden, kijken of jij dan nog positief kan zijn over een zaak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan