Nippon Bikes ervaringen?

tCp90.gif
 
Vorig jaar bij deze heren een yamaha r1 gekocht van bouwjaar 2000.
Voor een uiteindelijke prijs van 2450
Zij hebben mij verteld deze moter te hebben opgelapt en in een mooi
Kleurtje gespoten mat zwart.
Ik had oog voor deze moter. Enzo enthousiast als ik was vertrouwde
Op de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf 1000 km mee gereden.
Heb gister de moter door verkocht. 2 uur later belde de nieuwe eigenaar
Hij kwam niet meer vooruit. Is naar een motergarage gegaan.
Er was een hoop mis met het moterblok. Kosten met maakloon 750 euro
Koppeling versleten tandwielen niet in orde 2 zuigers buiten werking.
Kortom het was een kat in de zak. Ik raad klanten aan die hier moter kopen
Goed dit ding na te laten kijken. Eventueel bij een andere dealer.
Ik voel me genaaid door dit bedrijf.
Mvg
Ferry
 
Vorig jaar bij deze heren een yamaha r1 gekocht van bouwjaar 2000.
Voor een uiteindelijke prijs van 2450
Zij hebben mij verteld deze moter te hebben opgelapt en in een mooi
Kleurtje gespoten mat zwart.
Ik had oog voor deze moter. Enzo enthousiast als ik was vertrouwde
Op de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf 1000 km mee gereden.
Heb gister de moter door verkocht. 2 uur later belde de nieuwe eigenaar
Hij kwam niet meer vooruit. Is naar een motergarage gegaan.
Er was een hoop mis met het moterblok. Kosten met maakloon 750 euro
Koppeling versleten tandwielen niet in orde 2 zuigers buiten werking.
Kortom het was een kat in de zak. Ik raad klanten aan die hier moter kopen
Goed dit ding na te laten kijken. Eventueel bij een andere dealer.
Ik voel me genaaid door dit bedrijf.
Mvg
Ferry


Eigenlijk naaide jij de koper van jouw motOOOOOOOOOOOOOOr.
Je hebt zelf die motOr gekocht en werd verteld dat er wel wat mee gedaan was.
Owja voor het geval je het nog niet weet, motEr schrijven wij sinds een paar dagen met een O, dus motOr.
Dat is de nieuwe spelling :W
 
Vorig jaar bij deze heren een yamaha r1 gekocht van bouwjaar 2000.
Voor een uiteindelijke prijs van 2450
Zij hebben mij verteld deze moter te hebben opgelapt en in een mooi
Kleurtje gespoten mat zwart.
Ik had oog voor deze moter. Enzo enthousiast als ik was vertrouwde
Op de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf 1000 km mee gereden.
Heb gister de moter door verkocht. 2 uur later belde de nieuwe eigenaar
Hij kwam niet meer vooruit. Is naar een motergarage gegaan.
Er was een hoop mis met het moterblok. Kosten met maakloon 750 euro
Koppeling versleten tandwielen niet in orde 2 zuigers buiten werking.
Kortom het was een kat in de zak. Ik raad klanten aan die hier moter kopen
Goed dit ding na te laten kijken. Eventueel bij een andere dealer.
Ik voel me genaaid door dit bedrijf.
Mvg
Ferry

KM van de fiets?

Welkom @ MF.

Zie dat dit je eerste post is...
 
Vorig jaar bij deze heren een yamaha r1 gekocht van bouwjaar 2000.
Voor een uiteindelijke prijs van 2450
Zij hebben mij verteld deze moter te hebben opgelapt en in een mooi
Kleurtje gespoten mat zwart.
Ik had oog voor deze moter. Enzo enthousiast als ik was vertrouwde
Op de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf 1000 km mee gereden.
Heb gister de moter door verkocht. 2 uur later belde de nieuwe eigenaar
Hij kwam niet meer vooruit. Is naar een motergarage gegaan.
Er was een hoop mis met het moterblok. Kosten met maakloon 750 euro
Koppeling versleten tandwielen niet in orde 2 zuigers buiten werking.
Kortom het was een kat in de zak. Ik raad klanten aan die hier moter kopen
Goed dit ding na te laten kijken. Eventueel bij een andere dealer.
Ik voel me genaaid door dit bedrijf.
Mvg
Ferry

Ben je terug geweest naar dit bedrijf om eea aan te kaarten / na te vragen?

Ik vind het wel apart dat je zelf dus 1000 km kunt rijden, en dan opeens zijn er twee zuigers stuk :?
 
Ben je terug geweest naar dit bedrijf om eea aan te kaarten / na te vragen?

Ik vind het wel apart dat je zelf dus 1000 km kunt rijden, en dan opeens zijn er twee zuigers stuk :?


Hij heeft dus in 1000 km dat blok aan gort gereden, en vlak voordat er kosten voor onderhoud kwamen de motor doorverkocht.



:+ :P 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft dus in 1000 km dat blok aan gort gereden, en vlak voordat er kosten voor onderhoud kwamen de motor doorverkocht.



:+ :P 8-)
Dat was mijn eerste gedachte.
Dat er twee zuigers niet mee doen lijkt mij een kleinigheidje dat je wel merkt.
 
Vorig jaar bij deze heren een yamaha r1 gekocht van bouwjaar 2000.
Voor een uiteindelijke prijs van 2450
Zij hebben mij verteld deze moter te hebben opgelapt en in een mooi
Kleurtje gespoten mat zwart.
Ik had oog voor deze moter. Enzo enthousiast als ik was vertrouwde
Op de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er zelf 1000 km mee gereden.
Heb gister de moter door verkocht. 2 uur later belde de nieuwe eigenaar
Hij kwam niet meer vooruit. Is naar een motergarage gegaan.
Er was een hoop mis met het moterblok. Kosten met maakloon 750 euro
Koppeling versleten tandwielen niet in orde 2 zuigers buiten werking.
Kortom het was een kat in de zak. Ik raad klanten aan die hier moter kopen
Goed dit ding na te laten kijken. Eventueel bij een andere dealer.
Ik voel me genaaid door dit bedrijf.
Mvg
Ferry

Juist... je koop goedkoop een motor waarvan wordt aangegeven dat deze is 'opgeknapt', je rijdt er 1000 kilometer mee, verkoopt m daarna maar het is de schuld van het bedrijf waar jij de motor hebt gekocht dat deze ,bij de eigenaar waar jij de motor aan hebt verkocht, kapot gaat. :')
 
Kort maar krachtig: ik heb goede ervaringen met Nippon Bikes.

Het verhaal van Ferrrry kan ik totaal niet inkomen, maar dat het onzin was daar waren we al lang achter. :)
 
Juist... je koop goedkoop een motor waarvan wordt aangegeven dat deze is 'opgeknapt', je rijdt er 1000 kilometer mee, verkoopt m daarna maar het is de schuld van het bedrijf waar jij de motor hebt gekocht dat deze ,bij de eigenaar waar jij de motor aan hebt verkocht, kapot gaat. :')

Opknappen is naar mijn idee dat je de motor weer hersteld/op orde brengt, dusja, als dat wordt aangegeven door een erkende motorzaak mag je toch verwachten dat hij 'hersteld' is. Ook na 1000 kilometer moet een motor het nog steeds prima doen, afgezien van enkele punten die op elk willekeurig moment kapot kunnen gaan..
 
Opknappen is naar mijn idee dat je de motor weer hersteld/op orde brengt, dusja, als dat wordt aangegeven door een erkende motorzaak mag je toch verwachten dat hij 'hersteld' is. Ook na 1000 kilometer moet een motor het nog steeds prima doen, afgezien van enkele punten die op elk willekeurig moment kapot kunnen gaan..


Weet jij hoé die 1000 km is afgelegd? Volgens mij zijn er wel 1001 opties om een motor binnen zo'n verbruiksafstand aan gort te rijden.
 
Weet jij hoé die 1000 km is afgelegd? Volgens mij zijn er wel 1001 opties om een motor binnen zo'n verbruiksafstand aan gort te rijden.

Jij gaat uit van het slechte van de mens, ik van het goede;) Binnen 1000, normaal afgelegde kilometers, moet een 'opgeknapte' motor die je bij een motorzaak koopt het nog gewoon doen: simpel.

Maar goed, ik begrijp je punt, ik weet niet hoe er mee gereden is!
 
Laatst bewerkt:
Jij gaat uit van het slechte van de mens, ik van het goede;) Binnen 1000, normaal afgelegde kilometers, moet een 'opgeknapte' motor die je bij een motorzaak koopt het nog gewoon doen: simpel.

Maar goed, ik begrijp je punt, ik weet niet hoe er mee gereden is!


Ik ga ook uit van het goede van de mens, alleen kijk vanuit het andere persepctief :P de motorzaak.


*ken die hele zaak, en 'ferrrrrry' niet* vond het alleen opmerkelijk dat iemand zijn eerste post er een is met zo'n negatief verhaal met een mogelijk nogal dubbele moraal.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook uit van het goede van de mens, alleen kijk vanuit het andere persepctief :P de motorzaak.


*ken die hele zaak, en 'ferrrrrry' niet* vond het alleen opmerkelijk dat iemand zijn eerste post er een is met zo'n negatief verhaal met een mogelijk nogal dubbele moraal.

Problemen leiden tot googlen wat leidt tot dit topic, makkelijk even spuien hier.

Maargoed, ook als je het vanuit de motorzaak bekijkt en uitgaat van het goede van de mens, kun je toch niet anders concluderen dan dat het vreemd is dat deze motor het dus kennelijk maar 1000km volhoudt!? En dan even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus bij fatsoenlijk gebruik!
 
Bij deze wil ik ook mijn mening kwijt over Nippon bikes, heb na het behalen van mijn rijbewijs hier een Honda CBF 500 gekocht, een oude lesmotor. De motor had maarliefst 150.000 gelopen, ben langsgegaan om eens te kijken. Het zijn gewoon echt hele eerlijke en vriendelijke jongens, ze hebben mij verteld dat de motor prima in orde was, en zijn heel eerlijk geweest.
Voor mij was het natuurlijk een gok om zo'n oude lesmotor te kopen met 150.000 op de teller, maar tot de dag van vandaag loopt die nog als een zonnetje!
Dus voor de twijfelaar die hier een motor wilt kopen, gewoon doen! Het zijn echt geen gasten die erop uit zijn om je te naaien, en ja ze zijn relatief goedkoop, en weetje waarom? Omdat ze realistisch zijn!
Niet zoals van die dealers die een honda cbr600rr aan je verkopen voor 1000 euro teveel weetjewel, gewoon eerlijke realistische prijzen.
En ik durf te wedden dat als je hier een motor koopt, en er komt echt vlak na aankoop iets boven water wat niet bekend was, dan zullen ze vast hun best doen om een goede oplossing te vinden! Ik ga ze in ieder geval goed onthouden
 
LET OP!!!
Koop bij Nippon Bikes in Tilburg geen motor en zeker geen motor waar geen garantie op zit. Laat de motor voor je koopt eerst keuren door een ander motorbedrijf!
Mijn dochter heeft daar 4 maanden geleden een motor gekocht voor € 1850,-. Zag er goed/mooi uit en reed (op dat moment) prima. Na 4 maanden wilde de motor niet meer starten. Omdat we op ruim 1,5 uur rijden van Tilburg wonen de motor bij een plaatselijke monteur/garage gebracht. Na een dag werden we gebeld om even langs te komen. Wat blijkt (na 4 maanden en een ritje of 10):
-De bedrading van de motor is letterlijk met kroonsteentjes gemonteerd
-Er zat kortsluiting in de motor (en dat was al veel vaker geweest want de monteur kwam allemaal noodoplossingen tegen)
-De banden waren ruimschoots “overtijd”.
-De schijfremmen waren te dun
-De remblokken te dun
-De voorvorkkering lek waardoor olie/vet op de schijfrem liep
-Een verkeerd knipperlicht relais gemonteerd waardoor de knipperlichten te snel knipperden
-Verkeerde lampjes in de knipperlichten
-De ontstekingsunit lag ergens los onder het zadel waardoor deze op zeker kapot zou trillen
Totale kostenpost ca. € 1000,-
Mijn garage zei dat de verkopers dit zeker hebben moeten weten of in ieder geval hadden moeten zien. Hij zei letterlijk “jullie zijn genaaid”
Koop dus geen motor bij NIPPON BIKES of laat deze eerst grondig keuren door een onafhankelijk garage voor je ‘m koopt!!!!
Wees gewaarschuwd!!
 
De noodoplossingen in de bedrading is een slechte zaak. Al het andere had jij, of je dochter, na inspectie van de motor zelf wel kunnen zien en beoordelen en in de koop mee kunnen nemen. Je hebt echt geen gespecialiseerd bedrijf nodig om te zien dat banden, remblokken en schijven versleten zijn. Heb je ook om een reactie van Nippon gevraagd i.p.v. enkel het verhaal van jou garage over te nemen, en de zaak hier af te branden? Zelf alleen maar goede ervaringen met deze zaak, dus kan me niet voorstellen dat je gewoon het gesprek met ze aan kan gaan.
 
Bedankt dat je je hiervoor hebt aangemeldt. Je weet dat je als koper ook een keuringsplicht hebt? Heel veel van die dingen die je hebt op opgenoemd zijn gemakkelijk te controleren. Verkoper al gecontacteerd?

Edit: :^
 
LET OP!!!
Koop bij Nippon Bikes in Tilburg geen motor en zeker geen motor waar geen garantie op zit. Laat de motor voor je koopt eerst keuren door een ander motorbedrijf!
Mijn dochter heeft daar 4 maanden geleden een motor gekocht voor € 1850,-. Zag er goed/mooi uit en reed (op dat moment) prima. Na 4 maanden wilde de motor niet meer starten. Omdat we op ruim 1,5 uur rijden van Tilburg wonen de motor bij een plaatselijke monteur/garage gebracht. Na een dag werden we gebeld om even langs te komen. Wat blijkt (na 4 maanden en een ritje of 10):
-De bedrading van de motor is letterlijk met kroonsteentjes gemonteerd
-Er zat kortsluiting in de motor (en dat was al veel vaker geweest want de monteur kwam allemaal noodoplossingen tegen)
-De banden waren ruimschoots “overtijd”.
-De schijfremmen waren te dun
-De remblokken te dun
-De voorvorkkering lek waardoor olie/vet op de schijfrem liep
-Een verkeerd knipperlicht relais gemonteerd waardoor de knipperlichten te snel knipperden
-Verkeerde lampjes in de knipperlichten
-De ontstekingsunit lag ergens los onder het zadel waardoor deze op zeker kapot zou trillen
Totale kostenpost ca. € 1000,-
Mijn garage zei dat de verkopers dit zeker hebben moeten weten of in ieder geval hadden moeten zien. Hij zei letterlijk “jullie zijn genaaid”
Koop dus geen motor bij NIPPON BIKES of laat deze eerst grondig keuren door een onafhankelijk garage voor je ‘m koopt!!!!
Wees gewaarschuwd!!

-De bedrading van de motor is letterlijk met kroonsteentjes gemonteerd (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-Er zat kortsluiting in de motor (en dat was al veel vaker geweest want de monteur kwam allemaal noodoplossingen tegen) (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-De banden waren ruimschoots “overtijd”. (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-De schijfremmen waren te dun (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-De remblokken te dun (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-De voorvorkkering lek waardoor olie/vet op de schijfrem liep (Dit kan op elk moment gebeuren, (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-Een verkeerd knipperlicht relais gemonteerd waardoor de knipperlichten te snel knipperden (had je tijdens aankoop kunnen zien, nieuwe paar euro op aliexpress)
-Verkeerde lampjes in de knipperlichten (had je tijdens aankoop kunnen zien)
-De ontstekingsunit lag ergens los onder het zadel waardoor deze op zeker kapot zou trillen (had je tijdens aankoop kunnen zien)

Wat is het toch met al die mensen die met oogkleppen op goedkope motoren gaan kopen.
En vervolgens na een paar maanden de dealer de schuld gaan geven van allemaal ellende die zo te zien is.

8)7
 
LET OP!!!
Koop bij Nippon Bikes in Tilburg geen motor en zeker geen motor waar geen garantie op zit. Laat de motor voor je koopt eerst keuren door een ander motorbedrijf!
Mijn dochter heeft daar 4 maanden geleden een motor gekocht voor € 1850,-. Zag er goed/mooi uit en reed (op dat moment) prima. Na 4 maanden wilde de motor niet meer starten. Omdat we op ruim 1,5 uur rijden van Tilburg wonen de motor bij een plaatselijke monteur/garage gebracht. Na een dag werden we gebeld om even langs te komen. Wat blijkt (na 4 maanden en een ritje of 10):
-De bedrading van de motor is letterlijk met kroonsteentjes gemonteerd
-Er zat kortsluiting in de motor (en dat was al veel vaker geweest want de monteur kwam allemaal noodoplossingen tegen)
-De banden waren ruimschoots “overtijd”.
-De schijfremmen waren te dun
-De remblokken te dun
-De voorvorkkering lek waardoor olie/vet op de schijfrem liep
-Een verkeerd knipperlicht relais gemonteerd waardoor de knipperlichten te snel knipperden
-Verkeerde lampjes in de knipperlichten
-De ontstekingsunit lag ergens los onder het zadel waardoor deze op zeker kapot zou trillen
Totale kostenpost ca. € 1000,-
Mijn garage zei dat de verkopers dit zeker hebben moeten weten of in ieder geval hadden moeten zien. Hij zei letterlijk “jullie zijn genaaid”
Koop dus geen motor bij NIPPON BIKES of laat deze eerst grondig keuren door een onafhankelijk garage voor je ‘m koopt!!!!
Wees gewaarschuwd!!

Tja ik kan me in zo'n geval je reactie goed voorstellen, het is alleen niet de beste..... Beter eerst de zaak nog een kans geven.

En wat voor motor hebben we het hier over? Merk, type en bouwjaar?

Dat iedere koper het op zou moeten vallen dat een motor te dunne remschijven of allemaal kroonsteentjes heeft is ook onzin. Hetzelfde geld voor lekke voorvork keerringen, als alles eerst draag is kan het best een honderd kilometer of een paar dagen duren voor er iets zichtbaar wordt, dus dat een koper dat had MOETEN zien is volkomen onzin.
Maar als het om een redelijk goedkope motor gaat en de kroonsteentjes voldoen, waarom zou de motorzaak ze dan vervangen? Het verdient geen schoonheidsprijs maar als daar de prijs naar is........ Zelfde geld voor de voorvork, die kan best in 4 maanden een x zijn gaan lekken, maar de motorzaak kan ook de stofringen op geschoven hebben en het binnenste goed droog gemaakt hebben..... Maar wat een gedoe voor nog geen 2000 euro, en gegarandeerd een slechte naam.
Voor beide partijen is wat te zeggen zowel goed en kwaad, maar neem contact op met de zaak en geef ze de kans dit op te lossen. Tot die tijd zou je je er niet over uit moeten laten eigenlijk hoe kwaad je ook bent. Zet die kwaadheid maar ff op een laag pitje, voor de goede afloop. Dat het niet naar je zin is kun je wel aangeven en uitleggen, maar dan het liefst zonder emotie..... O-) :+
 
Kroonsteentjes is PRUTSWERK van Hobby-Bob!!

Zeker volledig met je eens. Maar de vraag is waar zijn ze gebruikt en wordt het niet een beetje overdreven door de koper om zijn ongenoegen te uiten. Als ze gebruikt zijn voor bijv de knipperlichten, vind ik het niet zo'n ramp, ik zou het zelf gelijk aanpakken. Maar als je hierdoor de motor scherp aan kan bieden, dan kan ik dat nog wel begrijpen als het gewoon werkt. Dat was mijn punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan