Nippon Bikes ervaringen?

Dat iedere koper het op zou moeten vallen dat een motor te dunne remschijven of allemaal kroonsteentjes heeft is ook onzin. Hetzelfde geld voor lekke voorvork keerringen

dat zijn allemaal zaken die gewoon te zien zijn. als je dit niet opvalt moet je iemand meenemen die er wel verstand van heeft. maar niet na een paar maanden anoniem op een forum gaan lopen huilen.
een motor kopen doe je met een zaklamp, schuifmaat en een beetje kennis. Lekke voorvork keerringen zie je wel. zeker als ze zo lek zijn als boven vermeld word. als je dat niet ziet moet je niet zomaar in je eentje een motor kopen.

Een huis kopen gaat ook vaak gepaard met aankoop makelaar, aankoopkeuring of bouwkeuring. waarom koop men dan een motor met ogen dicht?
 
Kroonsteentjes is PRUTSWERK van Hobby-Bob!!
In mijn Kreidler zaten af fabriek kroonsteentjes en dat werkt prima :P
Elektrische storingen zijn echt niet veroorzaakt door kroonsteentjes maar door een prutser die
iets verkeerd in elkaar gezet heeft.
 
Vrij vertaald, als je oud spul koopt dan kan daar wat aan mankeren en zal je aan je motor moet sleutelen. Hou je daar niet van, koop dan een nieuwe. Heb je daar de middelen niet voor, accepteer dat sleutelen.

En zoals al is geschreven, als je een oude motor koopt dan controleer je dat ding toch eerst en maak je eer een proefrit op?
 
Vrij vertaald, als je oud spul koopt dan kan daar wat aan mankeren en zal je aan je motor moet sleutelen. Hou je daar niet van, koop dan een nieuwe. Heb je daar de middelen niet voor, accepteer dat sleutelen.

En zoals al is geschreven, als je een oude motor koopt dan controleer je dat ding toch eerst en maak je eer een proefrit op?

Nee je zit totaal verkeerd.

Je koopt een oude motor zonder enige controle en gaat dan een half jaar later lopen zaniken op het internet.
 
Tja blijft ook nog de vraag wat er afgesproken is ,voor hetzelfde geld is de motor zo gekocht zonder garantie,
motoren in die prijsklasse word normaal gesproken ook geen garantie op gegeven en zeker geen Bovag garantie.
Meestal zijn dat zo als hij is meeneemprijzen, en dan is het dus aan de koper om te beslissen en te onderzoeken wat er aan mankeert
en of de motor dat hem of haar waard is,je moet dan niet achteraf gaan zeuren dat er van alles aan mankeert,dat is dan
je eigen schuld had je maar beter op moeten letten bij de aankoop,of moeten laten keuren door bijvoorbeeld van Lent.
Ik zou zeggen slik die 1000,- extra kosten en ga happy wezen,of leer zelf sleutelen dan ben je nog wat goedkoper uit.
Maar laat ons met rust met je gezeur. })
 
Laatst bewerkt:
Ik wil bij deze ook een ervaring delen. Een zeer positieve ervaring over Nippon Bikes ! Topic van een tijd geleden maar omdat het via google altijd te vinden is wil ik hier graag even de tijd voor nemen.

2 maanden geleden een Honda cbr1000rr Fireblade sc57 circuit motor te koop zien staan. Ben daar op afspraak heen gegaan en afgesproken dat de motor voor de aankoop op de testbank zou staan. Zo gezegd zo gedaan, prachtige uitdraai mee gekregen van een perfect lopende motor en de motor gekocht (zonder garantie).

Mijn eerste circuitdag (2 maanden later dus) bleek de motor niet goed te zijn. Elektronisch probleem en er was niet mee te rijden. Helaas weg circuitdag.

Contact opgenomen en ik mocht de motor langs brengen wanneer ik wilde. Samen nog gebrainstormd wat het kon zijn en de motor achter gelaten. Binnen een week had ik netjes een update gekregen. Hij had zelfs enkele sensoren besteld om uit te kunnen wisselen. Een dag later werd ik gebeld dat de motor zo kapot bleek te zijn dat het geen zin meer had en na goed overleg wilde hij de motor wel terug kopen. Hij nam zelfs de tijd om nog mijn net nieuwe gemonteerde banden te demonteren zodat ik die terug kon krijgen. De motor word nu in onderdelen verkocht door NipponBikes.

Ik ben erg blij met de manier waar op ik ben behandeld, en met de geboden oplossingen. Ik woon niet in de buurt maar als ik nog eens wat zou hebben met een motor waar ik niet uit zou komen dan zou ik zeker terug gaan naar NipponBikes in Tilburg !
 
Kroonsteentjes is PRUTSWERK van Hobby-Bob!!
Zeker volledig met je eens. Maar de vraag is waar zijn ze gebruikt en wordt het niet een beetje overdreven door de koper om zijn ongenoegen te uiten. Als ze gebruikt zijn voor bijv de knipperlichten, vind ik het niet zo'n ramp, ik zou het zelf gelijk aanpakken. Maar als je hierdoor de motor scherp aan kan bieden, dan kan ik dat nog wel begrijpen als het gewoon werkt. Dat was mijn punt.
Kroonsteentjes zitten beter vast dat de schuifstekers van je ontsteking, zijn minder corrosiegevoelig op de contactvlakken dan stekkers.
Maar er is geen product zo goed of er is er wel iemand die er niet mee kan omgaan.
 
Kroonsteentjes zitten beter vast dat de schuifstekers van je ontsteking, zijn minder corrosiegevoelig op de contactvlakken dan stekkers.
Maar er is geen product zo goed of er is er wel iemand die er niet mee kan omgaan.
Hmmm,ik heb wel kroonsteentjes gezien die helemaal verroest waren,dus zo corrosie bestendig zijn ze niet.;)
Ik heb wat ellende meegemaakt met die dingen in mijn brommertijd.
 
Laatst bewerkt:
@RG-gamma,
De contactvlakken zullen bij juist gebruik geen overgangsweerstand krijgen al zijn de kroonsteentjes door en door verroest. Bij mij gaan er adereindhulzen om de kabel en deze overlappen onder de schroeven. De schroeven worden als het ware tot voor doordraaien aangedraaid.

Maar ik ben geen vakman, ik ben een storingsmonteur en dien zoveel mogelijk te zorgen dat storingen niet meer terugkomen. Dat lukt aardig.

Vergeet niet dat alle draden in schakelkasten van zware machines allemaal onder een schroefverbinding in een klemmenstrook zitten.
 
E7B970CC-2909-48D9-A2EB-D14CB8276EDC.jpeg

ALS HET ER DOM UIT ZIET MAAR HET WERKT DAN IS HET NIET DOM​
 
Terug
Bovenaan Onderaan