Nissin remklauw

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.068
214
Omg. Arnhem
Ik wil een andere klauw monteren als upgrade op een W800 en heb een Nissin klauw gekocht (los en zonder blokken). Ik verkeerde in de veronderstelling dat deze klauw afkomstig was van een Honda CBR600F PC41/11 (2011-2013). Vandaag dus remblokken hiervoor besteld, maar deze blijken na montage gewoon te kort. Wie kan mij vertellen onder welke motor(en) deze Nissin klauw gemonteerd is geweest, zodat ik de juiste blokken erbij kan bestellen?
 

Bijlagen

  • 450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    150 KB · Weergaven: 6
  • F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 6
  • CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    143,3 KB · Weergaven: 3
  • 49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    152,6 KB · Weergaven: 3

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
2.739
617
bij mijnmotoren
koppelen zal een leuke knutsel werkje worden al gelang de knutsel vaardigheid van de TS is
Voor mij zou het meer een uitdaging zijn om er iets moois van te maken
Zoals van mijn achterrem van een projectje van mij
De onderdelen

compleet

en hoe weinig ruimte er is
 

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
7.410
4.427
Gaasterlân
koppelen zal een leuke knutsel werkje worden al gelang de knutsel vaardigheid van de TS is
Voor mij zou het meer een uitdaging zijn om er iets moois van te maken
Zoals van mijn achterrem van een projectje van mij
De onderdelen

compleet

en hoe weinig ruimte er is
Puur nieuwsgierig; waarom die remankerplaat met losse boutjes aan die vulbus?
Waren een ankerplaat met gat + 2 vulbussen niet eenvoudiger?
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
2.739
617
bij mijnmotoren
De ankerplaat zit aan het frame met een reaktie stang en daardoor draaibaar moet zijn ook als de wielas vast gezet is .
dan wordt alles een beetje wankel met zo'n smalle lager gering vandaar dat ik het op deze oplossing bent gekomen .
Als ik aluminium kon lassen dan was het zonder boutjes gedaan
foto van hoe net nu zit


Moet er eens een topic van maken
 

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
8.718
688
Veenendaal
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?
 

supervet

Eigenbouw EGLI Tr1
15 sep 2003
2.348
913
Heerlen
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?

Precies. En een remklauw voor ABS is wat werking betreft exact gelijk aan een remklauw waar geen ABS achter zit. Hoeft aan het remsysteem dus niks te worden aangepast. Wel goed kijken of je huidige master cilinder genoeg volume wegdrukt voor de grotere klauw.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
11.913
1.541
Ik wil een andere klauw monteren als upgrade op een W800 en heb een Nissin klauw gekocht (los en zonder blokken). Ik verkeerde in de veronderstelling dat deze klauw afkomstig was van een Honda CBR600F PC41/11 (2011-2013). Vandaag dus remblokken hiervoor besteld, maar deze blijken na montage gewoon te kort. Wie kan mij vertellen onder welke motor(en) deze Nissin klauw gemonteerd is geweest, zodat ik de juiste blokken erbij kan bestellen?

Wim geen optie om even te kijken/passen/vergelijken ?
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
8.042
1.915
wezemaal
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?

neen.
je moet die leiding ook nog kunnen ontluchten.

Het is gewoon alles overgecompliceerd maken, hij heeft simpelweg een verkeerde klauw gekocht. er zijn genoeg goede klauwen waarbij je al die onzin niet moet zien op te lossen ...
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
2.739
617
bij mijnmotoren
Zo als al is opgemerkt dat doorlussen is niet veel werk daar voor hoeft er geen andere remklauw gekocht te worden
Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden met het plaatsen op de vork want dat zal ook niet één op één passen
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
39.087
3.350
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.
met haaks freesje aan de binnenkant een kanaaltje vind ik mooier. Kort boutje m10 x 1.25 met ringetje op het gat en klaar.
 

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
8.718
688
Veenendaal
Denk zomaar dat dat niet past ivm met de spaakwielen. Zot’s oplossing is inderdaad mooier, maar mijn punt was dat het helemaal geen probleem is. De vraag was welke remblokken er besteld moesten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki

CH Racing M900

MF veteraan
26 mei 2003
7.068
214
Omg. Arnhem
Bedankt Zot - daar kan ik wel wat mee.

Voor de rest: buiten de standaard gemonteerde klauw zal er bij montage van een andere klauw een adapter moeten worden gemaakt - en dat is geen probleem. Ook het maken van passende remleiding is geen punt.Voor de W800 heb ik tot nu toe twee klauw upgrades gezien: de ene was met deze driezuiger Nissin, de andere met een Brembo klauw. Wellicht dat die laatste iets minder werk is.
 
Bovenaan Onderaan