Nissin remklauw

CH Racing M900

MF veteraan
Donateur
26 mei 2003
7.703
951
Omg. Arnhem
Ik wil een andere klauw monteren als upgrade op een W800 en heb een Nissin klauw gekocht (los en zonder blokken). Ik verkeerde in de veronderstelling dat deze klauw afkomstig was van een Honda CBR600F PC41/11 (2011-2013). Vandaag dus remblokken hiervoor besteld, maar deze blijken na montage gewoon te kort. Wie kan mij vertellen onder welke motor(en) deze Nissin klauw gemonteerd is geweest, zodat ik de juiste blokken erbij kan bestellen?
 

Bijlagen

  • 450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    150 KB · Weergaven: 9
  • F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 12
  • CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    143,3 KB · Weergaven: 8
  • 49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    152,6 KB · Weergaven: 7
Even gezocht wat voor remklauw er op zit , buiten dat er een W800 langs mijn huis rijd heb ik er nooit opgelet wat voor rem er op zit
Is dus een twee zuiger remklauw .
zou die Nissin terug sturen ben namelijk op twee foto's gestuit dat er vierzuiger remklauwen passen

06-12-2-16-Schlachtwerk-Kawasaki-W800-black-tracker-brat-Germany-custom-motorcycle-06.jpg

Deze kwam ik op een Amerikaanse site tegen
en
w800brembo.jpg

Hoewel deze foto erg moest uitvergroten is duidelijk dat er ruimte is voor een vierzuiger remklauw
 
Meestal is er bij zo'n gespaakt wiel niet genoeg ruimte tussen de schijf en de spaken. ik liet mijn wielen altijd gekruist spaken (linker spaak in het rechter en rechter spaak in het linker gat in de velg) en dan moest en nog steeds een stukje van de remklauw gefreesd worden.
 
Ik heb hier vier guzzi's staan met gespaakte wielen en allemaal zijn ze voorzien van twee en vier zuiger remklauwen .
Meten is weten zeggen ze en gezien de twee foto's die ik gevonden hebt zou er ruimte zijn
Maar de TS is welkom om langs te komen heb nog een paar vierzuigers op de plank liggen voor een project dan kan die passen of er genoeg ruimte is voor die voor 90 euro( marktplaats) er een koopt
Is wel een stukje rijden ik woon namelijk naast Zoetermeer
 
@ guzzigek: Die onderste conversie heb ik ook gezien. om de Nissin pas te maken moet er een een stukje uitgefreesd worden op de bevestingsplaat zelf en moet er een adapterplaatje gemaakt worden om de klauw op de vork te krijgen. Daarnaast dan nog het doorverbinden van de kanalen. Allemaal wel te doen, maar de Brembo klauw monteren zal een stuk gemakkelijker zijn. Bovendien is die klauw ook relatief gemakkelijk te vinden (KTM en Ducati 749/999). Ik denk uiteindelijk dat ik die weg in ga slaan. Bedankt iedereen voor de input!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik heb hier vier guzzi's staan met gespaakte wielen en allemaal zijn ze voorzien van twee en vier zuiger remklauwen .
Meten is weten zeggen ze en gezien de twee foto's die ik gevonden hebt zou er ruimte zijn
Maar de TS is welkom om langs te komen heb nog een paar vierzuigers op de plank liggen voor een project dan kan die passen of er genoeg ruimte is voor die voor 90 euro( marktplaats) er een koopt
Is wel een stukje rijden ik woon namelijk naast Zoetermeer
Het is natuurlijk erg afhankelijk van hoe ver de poten uit elkaar staan. In mijn geval ging het over SM. De Bering remklauw is niet zomaar een standaard remklauw maar een waarbij rekening is gehouden met die ruimte. ook voor Sm hebben die klauwen die wel gewoon passen.
Meten is weten. Gewoon even de remklauw over de schijf hangen en je ziet of het past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan