Nissin remklauw

CH Racing M900

MF veteraan
Donateur
26 mei 2003
7.692
934
Omg. Arnhem
Ik wil een andere klauw monteren als upgrade op een W800 en heb een Nissin klauw gekocht (los en zonder blokken). Ik verkeerde in de veronderstelling dat deze klauw afkomstig was van een Honda CBR600F PC41/11 (2011-2013). Vandaag dus remblokken hiervoor besteld, maar deze blijken na montage gewoon te kort. Wie kan mij vertellen onder welke motor(en) deze Nissin klauw gemonteerd is geweest, zodat ik de juiste blokken erbij kan bestellen?
 

Bijlagen

  • 450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    450BE4EE-7CEC-41A0-A22E-5F894A40CD74.jpeg
    150 KB · Weergaven: 9
  • F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    F26B1412-EC63-42BE-BB21-49F8CE7BA67F.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 12
  • CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    CEF973EC-1013-4899-9C08-C4A443EF76EC.jpeg
    143,3 KB · Weergaven: 8
  • 49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    49207C0B-51B0-42BF-9D17-E136C749B508.jpeg
    152,6 KB · Weergaven: 7
koppelen zal een leuke knutsel werkje worden al gelang de knutsel vaardigheid van de TS is
Voor mij zou het meer een uitdaging zijn om er iets moois van te maken
Zoals van mijn achterrem van een projectje van mij
De onderdelen
IMG-20191211-122728.jpg

compleet
IMG-20191211-112829.jpg

en hoe weinig ruimte er is
IMG-20191211-111620.jpg
Puur nieuwsgierig; waarom die remankerplaat met losse boutjes aan die vulbus?
Waren een ankerplaat met gat + 2 vulbussen niet eenvoudiger?
 
De ankerplaat zit aan het frame met een reaktie stang en daardoor draaibaar moet zijn ook als de wielas vast gezet is .
dan wordt alles een beetje wankel met zo'n smalle lager gering vandaar dat ik het op deze oplossing bent gekomen .
Als ik aluminium kon lassen dan was het zonder boutjes gedaan
foto van hoe net nu zit
IMG-20191221-114638.jpg


Moet er eens een topic van maken
 
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?
 
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?

Precies. En een remklauw voor ABS is wat werking betreft exact gelijk aan een remklauw waar geen ABS achter zit. Hoeft aan het remsysteem dus niks te worden aangepast. Wel goed kijken of je huidige master cilinder genoeg volume wegdrukt voor de grotere klauw.
 
Ik wil een andere klauw monteren als upgrade op een W800 en heb een Nissin klauw gekocht (los en zonder blokken). Ik verkeerde in de veronderstelling dat deze klauw afkomstig was van een Honda CBR600F PC41/11 (2011-2013). Vandaag dus remblokken hiervoor besteld, maar deze blijken na montage gewoon te kort. Wie kan mij vertellen onder welke motor(en) deze Nissin klauw gemonteerd is geweest, zodat ik de juiste blokken erbij kan bestellen?

Wim geen optie om even te kijken/passen/vergelijken ?
 
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.

Gebrek aan creativiteit hier?!?

neen.
je moet die leiding ook nog kunnen ontluchten.

Het is gewoon alles overgecompliceerd maken, hij heeft simpelweg een verkeerde klauw gekocht. er zijn genoeg goede klauwen waarbij je al die onzin niet moet zien op te lossen ...
 
Het koppelen van die zuigers onderling is niet meer dan een kleine leiding van ene gat naar het andere, en bij een van beide een dubbele banjo zodat de leiding vanaf de pomp er op kan.
met haaks freesje aan de binnenkant een kanaaltje vind ik mooier. Kort boutje m10 x 1.25 met ringetje op het gat en klaar.
 
Denk zomaar dat dat niet past ivm met de spaakwielen. Zot’s oplossing is inderdaad mooier, maar mijn punt was dat het helemaal geen probleem is. De vraag was welke remblokken er besteld moesten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Bedankt Zot - daar kan ik wel wat mee.

Voor de rest: buiten de standaard gemonteerde klauw zal er bij montage van een andere klauw een adapter moeten worden gemaakt - en dat is geen probleem. Ook het maken van passende remleiding is geen punt.Voor de W800 heb ik tot nu toe twee klauw upgrades gezien: de ene was met deze driezuiger Nissin, de andere met een Brembo klauw. Wellicht dat die laatste iets minder werk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan