Nissin rempomp

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik ben nogsteeds niet tevreden over mijn remdruk. Ik durf redenlijk te zeggen dat er geen lucht in zit. heb erg veel en lang ontlucht!

Inmiddels heb ik:
- zo goed als nieuwe schijfen
- compleet gereviceerde remklauwen (nee ze lekken niet)
- Gloednieuwe stalen remleiding

Misschien ben ik gewoon verwend, maar ik vind ze nog niet hard genoeg. aangezien alles zo goed als nieuw is op de rempomp na, kan alleen maar dat het laatse probleem zijn.

Het systeem bouw dus wel druk op, maar de henden heeft een hele grote vrije slag en zodra er druk komt is hij niet echt kijhard in 1 keer, maar moet het nogsteeds een beetje opgebouwd worden. Wat kan er zoal mis zijn met mijn rempomp en wat zou ik eventueel moeten vervangen? het gaat dus om het nissin pompje van een ZXR400 (maar zit volgens mij of zat andere motor dezelfde)

Heeft iemand nog zo'n pompje liggen die voor een habbekrats weg mag?

Ik zal morgen even een duidenljke foto maken van het pompje

ojah, hij is al wel 13 jaar oud en heeft 85.000 km geleden...
 
Kris, ik ken het probleem. Heb het nl. zelf ook gehad. Het hoeft niet je rempomp te zijn, maar als het zo is dan kan je gewoon een revisiesetje kopen. Inbouwen duurt ± 5 minuten. Heb je de remzuigers al eens goed bekeken? Wanneer de open kant (die dus tegen je remblokken duwt) niet volledig vlak is dan voelt je rem altijd "sponzig" aan. Vlakken heeft geen zin, aangezien de geharde laag dan weg is en dan heb je het binnen de kortste keren weer.
 
Kris, ik ken het probleem. Heb het nl. zelf ook gehad. Het hoeft niet je rempomp te zijn, maar als het zo is dan kan je gewoon een revisiesetje kopen. Inbouwen duurt ± 5 minuten. Heb je de remzuigers al eens goed bekeken? Wanneer de open kant (die dus tegen je remblokken duwt) niet volledig vlak is dan voelt je rem altijd "sponzig" aan. Vlakken heeft geen zin, aangezien de geharde laag dan weg is en dan heb je het binnen de kortste keren weer.

nah.. die zijn prima! :) zit ook een soortvan "steentje" in de zuigers.
 
Maak je remklauwen maar eens schoon en zorg dat de zuigertjes goed gangbaar zijn.
Scheelt de helft.

Het T stuk in de slang gemonteerd met banjo bout? hier blijft vaak lucht hangen.

Knijp de remhandel dicht en zet em vast met een elastiek en laat em zo een nachtje staan. De lucht kruipt dan omhoog. Hoe et kan weet ik niet maar het werkt.

De volgende ochtend losmaken even een paar keer pompen en klaar is kees.
 
Maak je remklauwen maar eens schoon en zorg dat de zuigertjes goed gangbaar zijn.
Scheelt de helft.

:^

Ik had na nieuwe rubbers/ringen te hebben geplaatst, bijna geen beseging (met de hand he ;) ) in de zuigers. Smeer ze niet in met gewone olie, maar met remvloeistof. Ik heb de zuiger ook nog ff gepolijst, valen er nu bijna uit zo soepel gaan ze :o
 
Kans is het grootste dat er toch lucht in je leiding zit. Stalen remleidingen zijn soms zeer moeilijk te ontluchten. Probeer eens te ontluchten door niet de nippel bij je remklauw los te draaien, maar de banjobout van de remleiding op de hoofdremcilinder. Wel oppassen met de remvloeistof: bijt de lak waar je op knoeit uit.
En anders met een vacuumpomp, doet de dealer ook.

Succes
 
wat ook nog weleens helpt is:

motor op zijstandaard
ff flink pompen tot die hard wordt
met een bandje handel vastzetten
ff tegen de leidingen kloppen met handvat schroevendraaier
nachtje laten staan
nog een keer kloppen

je perst dan namelijk de luchtbelletjes fijn die dan makkelijker naar boven gaan

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan